• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • issi b
    Olivine skrev 2014-09-27 13:14:59 följande:

Ni andra som kommer att få barn tätt - hur känns det?

Mina kommer det att skilja 13 månader mellan.
    Ärligt talat är jag mer orolig för tiden efter förlossningen (att kunna bolla två småungar på ett bra sätt, inte bli utbränd och ha ett fint förhållande med min man) än själva förlossningen och allt jobbigt som hör till den.

Även om det var planerat och ett genomtänkt beslut med extremt goda skäl, och bebisen är otroligt efterlängtad, går det inte en dag utan att jag vacklar undrar om det var mitt livs misstag att inte vänta på det (och då får jag såklart världens sämsta samvete... så får man ju inte tänka).
    Försöker vara positiv. Så trött, orörlig och tung som man är nu kommer man ju inte att vara sen (förhoppningsvis), så hela situationen borde ju bli extremt mycket lättare att hantera. Och sen tillkommer ju de goda skälen.
    Var iofs såhär rädd inför första barnet också ("Kommer vi verkligen att klara av det här?!). Och det gick ju hur bra som helst. Nu har man ju lite erfarenhet dessutom.

Mina blir också tätt, kommer skilja 15 månader på dem... Det är planerat men visst känner jag en stor oro att inte orka eller räcka till.

Vi har delvis löst det genom att både jag och min man from. nu är på föräldratjänstgöring med var sitt barn till mitten av januari. Med lite tur hinner vi komma in i någon form av dygnsrytm som gör att det kommer funka med att jag är hemma med bägge fram till våren (maj), den äldre kommer börja förskolan då... Bor i Sthlm och här har vi tur för barnen får gå 30h/v trots att man är på föräldratjänstgöring med ett syskon.

Jag hoppas att allt slit de första åren kommer att betala sig senare när ungarna kan leka tillsammans och ha stor glädje av att vara nära nog jämngamla.

Jag har BF 10:e oktober men hoppas att bäbis kommer lite tidigare, är så sjukt trött på att vara bäbisförpackning!!!! Jag vill ha tillbaka min kropp, eller iallafall det som är kvar av den.

Skrev för ett par veckor sedan att min bebbe inte vänt på sig men det har den nu, alldeles av sig själv, till min stora glädje!

Kämpa på där ute alla tappra, snart är vi i mål!!
  • cajsac

Hej,

hoppar in här!
    Jag har bf den 3 oktober! Men har inga känningar på att det ska vara på g än.
    Har en son på 16 månader. Han kom 2 dagar innan bf så var lite inställd på att denna skulle komma lite tidigare också.. vi får väl se om den hinner det :)

Vi bor i Uppsala förresten, någon annan som gör det?

• Irmeline
    cajsac skrev 2014-09-28 16:12:17 följande:

Hej,

hoppar in här!
    Jag har bf den 3 oktober! Men har inga känningar på att det ska vara på g än.
    Har en son på 16 månader. Han kom 2 dagar innan bf så var lite inställd på att denna skulle komma lite tidigare också.. vi får väl se om den hinner det :)

Vi bor i Uppsala förresten, någon annan som gör det?

Jag! Har BF 2 oktober Tungan ute
  • Ja82

Vi bor också i Uppsala! Det finns en BF Oktober - Uppsala tråd, den är väl iofs inte superaktiv just nu men vem vet, den kanske får fart när vi kommit in i allt sen med våra små. Häng på där! Jag vet tyvärr inte hur man länkar till en tråd så du får söka på den.

• Baktakt

Varit inne på perinatal idag kring lunch pga buksmärtor. Hade tydligen värkar var tionde minut. Märker det när jag sitter/står/går, men inte alltid när jag ligger. Nu under en stund kom de med 5 min mellanrum, så jag lade mig ner för att slippa känna mer än nödvändigt.

Var öppen 2 cm, men det betyder ju ingenting. Har kommit lite blod i flytningarna nu på eftermiddagen, men jag antar att det beror på undersökningen.

Lite tidigt än för att önska att något är på gång när man bara är på 36+1. Inget av ovanstående är ju heller entydiga tecken på att något är på gång i närtid och det är så frustrerande. Det kan ju lika gärna vara att det är såhär av och till i flera veckor, som att bebisen kommer närmsta dygnet.

• JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-09-28 19:26:04 följande:

Hur har ni det med försäkringar? Har ni alla tecknat gravid försäkring? Vilken ??:)

Jag har folksam och deras gravidförsäkring så jag och bebis är fullt försäkrade. Känns bra tycker jag. Kostade runt 1000kr som är en engångskostnad.
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014