• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-09-28 19:26:04 följande:

Hur har ni det med försäkringar? Har ni alla tecknat gravid försäkring? Vilken ??:)

Vi har Trygg-Hansa på alla oss människor som bor här hemma :p så deras gravidförsäkring blev det oxå, gratisvarianten.
  • Bellsam
    Aftonstjärna skrev 2014-09-28 13:39:02 följande:
    Ojdå! Skönt att babyn har det bra iaf, de försöker säkert inte stoppa längre då du är så pass långt gången eller?

Jag är så rädd att det ska sätta igång tidigt, är också i v. 36+3 idag, skulle behöva få jobba minst en vecka ännu och det skulle vara så typiskt om babyn hade andra planer, men då får man rätta sig efter det! Vissa saker kan man inte planera in i kalendern Glad
    bf 23 oktober
    Jag vet inte för de verkade tycka hon är lite väl tidig för att komma ut nu men om en vecka skulle de i alla fall inte stoppa.
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-09-28 21:09:56 följande:
    Jag vet inte för de verkade tycka hon är lite väl tidig för att komma ut nu men om en vecka skulle de i alla fall inte stoppa.
    De räknar väl med att man är fullgången i vecka 37+0. Tror inte de stoppar efter det. Läkaren jag var hos i fredags (36+1) sade att om en vecka är bebis färdig att komma när som helst.
    bf 23 oktober
  • mitthemligajag

Vi tecknade trygghansas gravid extra försäkring, pratade med min kompis som fick barn för någon vecka sedan och dom kunde dra nytta av den på väldigt många plan, den kostar 1000 och dagen efter

Hon ringde gjorde dom en utbetalning på nästan 7000, för en inre spricka och 3 dagar på sjukhus :p

• Irmeline

Har ingen gravidförsäkring denna gång, för sent att teckna nu? Täcker den förlossning också? Tänkte annars teckna barnförsäkring så snart barnet är fött.

• Mrs West

Här skulle de ju inte stoppa nåt, 39+4 idag. Men det händer ju inget heller. Slemproppen började lossna igår morse hade sen sammandragningar hela dagen. På kvällen kom det lite mer propp och sen lite glesa värkar under natten. Nu är det tillbaka till sammandragningar och det känns som denna soppan kommer hålla på ett tag. Tjatigt!

• Lillium
    Mrs West skrev 2014-09-29 08:28:55 följande:

Här skulle de ju inte stoppa nåt, 39+4 idag. Men det händer ju inget heller. Slemproppen började lossna igår morse hade sen sammandragningar hela dagen. På kvällen kom det lite mer propp och sen lite glesa värkar under natten. Nu är det tillbaka till sammandragningar och det känns som denna soppan kommer hålla på ett tag. Tjatigt!

Hoppas att det kommer igång snart.

V 39+1 här idag och jag har haft ordentligt med molvärk i svanken och ljumskarna i en vecka nu men inget händer.. Min son föddes 39+1 så jag trodde verkligen att den här skulle komma tidigare. Hatar att inte veta när det ska sätta igång och analysera allt. Provade färdknäppen i fredags men det enda som hände var att jag fick mer molvärk. Hoppas att vi är ett gäng som kan få våra små denna vecka Glad
  • MeEmmA
    Mrs West skrev 2014-09-29 08:28:55 följande:

Samma här, har haft sammandragningar i flera dagar o molvärk, magen har varit skitkass och illamående med kräkningar har kommit tillbaka. Trycker på som bara, bäckenet känns dom att ser ska spricka. Vill bara att det sätter igång ordentligt.

Mina tidigare barn var det ingenting i förväg, sa bara pang med kraftiga värkar när de ville ut.

Sa till min man igår att hjälpa till att få ut honom så att min kropp kan börja få återgå till det normala igen. Visst har det varit mysigt å va gravid, men nu räcker det!
  • Baktakt

Förvärkar halva natten. Sen tog de slut och bebis började härja runt istället. När bebis lugnade sig gastade stora efter mamma och sen var det dags att gå upp.

Livet är härligt.

• testosteran

Verkar som vi alla är lika less...jag vill lämna min kropp och göra något kul, den suger med alla SD, förverkar, hickor, volter och foglossning. V 37+1 och kan alltså vara en månad kvar...fyyy! Trodde verkligen i fredags att det var dags efter 4-5 timmar av värkar, ryggsmärtor och strålning i benen men så fort barnvakt kom bara slutade det. Somnade av utmattning. Mina andra 2 är 3 år och 1.5 så är så sjukt segt just nu med ork till dom oxå...vill gå in i min egen bubbla och bara vara själv. Men nog gnällt...hoppas jävlart det börjar komma lite bebsar så vi slipper denna kamp! :) men man ska visst gå.igenom detta stadie varje gång så när smärtan äntligen kommer så är den så sjukt välkommen! Lycka till alla med känningar och såklart alla andra oxå! Nu ut å höstfixa!

Svar på tråden BF Oktober 2014