• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • testosteran
    banan123 skrev 2014-10-15 19:25:57 följande:

Blev inlagd idag med misstanke om havandeskapsförgiftning så jag har blivit igångsatt för 2 timmar sedan. Hoppas på en liten frisk kille imorgon!! är bara öppen en cm änsålänge.

Usch då men skönt att vara inne och att det är på g! Hoppas bebis är ute och att det inte behövde bli något akut!

Håll ut nu och även om det är sjuuuukt segt att gå över så är det jättevanligt! Plötsligt händer det! :)

Kämpa på!
  • JennyL88

Kämpa på nu alla som är på G!! Själv var jag glad igår eftermiddag då jag hade värkar men som sedan blev oregelbundna och avtog. Blev besviken. Men min slempropp fortsätter lossnar i bitar och då känns det som bebis bör komma denna veckan ändå.?

BF 15 oktober
  • marmik
    JennyL88 skrev 2014-10-16 09:06:43 följande:

Kämpa på nu alla som är på G!! Själv var jag glad igår eftermiddag då jag hade värkar men som sedan blev oregelbundna och avtog. Blev besviken. Men min slempropp fortsätter lossnar i bitar och då känns det som bebis bör komma denna veckan ändå.?

Man kan ju alltid hoppas :) min slempropp gick (eller i alla fall delvis) förra torsdagen, det har inte hänt mer sen dess... :( otålig.... :)
  • Mymmlan

Grattis till bebisarna!! Ska vi starta en ny tråd som man kan hoppa på allt eftersom de kommer? Oktoberbebis 2014, eller finns det kanske redan?

• JennyL88
    marmik skrev 2014-10-16 13:58:23 följande:

Man kan ju alltid hoppas :) min slempropp gick (eller i alla fall delvis) förra torsdagen, det har inte hänt mer sen dess... :( otålig.... :)

Vet du om du öppnat dig då? Jag var öppen 3cm igår men vet att denna fas kan vara lång.
    BF 15 oktober
  • banan123

Idag 12:06 kom vår fina kille till världen. Själva förlossningen gick SUPER! Kunde inte drömma om något bättre. Fick två små bristningar. 9 timmar från första värk tills att han var ute! Helt fantastiskt! nu sover lillen på bröstet och mannen i stolen sidan om. Dock liten komplikation då livmodershinnan? ville inte ut och dom tryckte på full med lustgas eftersom jag var så öm i underlivet när dom skulle rota och jag blev helt snurrig och mannen helt ledsen för han fattade ingenting och med nyföttbarn och 6 läkare i rummet. men nu mår vi toppen och väntar på fika! (Blev igångsatt igår kl 18:30 och var förstföderska om någon undrar :) )

• marmik
    JennyL88 skrev 2014-10-16 15:09:23 följande:
    Vet du om du öppnat dig då? Jag var öppen 3cm igår men vet att denna fas kan vara lång.
    BM har inte kollat sedan dess så vet faktiskt inte... BM försökte göra hinnsvepning dagen innan och då var jag inte öppen alls så det funkade inte heller.
  • testosteran

Åh så skönt att det gick bra och att han är ute! :) förstår förvirring hos mannen då dom sällan förstår så mycket ändå och ändå är helt klara i huvudet motför oss mammor som både har hormoner, smärta och oftast smärtlindring. Vila å njut för tiden går så fort med bebis <3

Ligger själv i badet bf -2 och försökte shoppa ut ungen igår, resulterade i typ träningsvärk i livmodern och helt svullna ben idag så satsar på vila nu istället ;)

Det kommer mera....;)

banan123 skrev 2014-10-16 15:49:41 följande:

Idag 12:06 kom vår fina kille till världen. Själva förlossningen gick SUPER! Kunde inte drömma om något bättre. Fick två små bristningar. 9 timmar från första värk tills att han var ute! Helt fantastiskt! nu sover lillen på bröstet och mannen i stolen sidan om. Dock liten komplikation då livmodershinnan? ville inte ut och dom tryckte på full med lustgas eftersom jag var så öm i underlivet när dom skulle rota och jag blev helt snurrig och mannen helt ledsen för han fattade ingenting och med nyföttbarn och 6 läkare i rummet. men nu mår vi toppen och väntar på fika! (Blev igångsatt igår kl 18:30 och var förstföderska om någon undrar :) )

• MeEmmA
    banan123 skrev 2014-10-16 15:49:41 följande:

Grattis! Äntligen så kom han också :)

Ta det lugnt och njut nu.
  • JennyL88

Grattis till bebisen banan123. Kul att du fick en förhållande viss bra första förlossning. Vila ut på bb nu och ta de lugnt.

BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014