• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    Lillium skrev 2014-10-15 17:59:10 följande:

Grattis till alla nya bebisar! Hoppas att ni som väntar inte behöver vänta länge till.
    Finns det någon tråd där vi kan fortsätta prata bebisar eller ska vi fortsätta här? Glad

De hade varit perfekt!
  • mitthemligajag

Grattis till alla bebbosar!

Livet här hemma och mysigt men ärligt talat ganska så jobbigt också, inte bara rosa fluff och bebisbubbla... Mjölken har runnit till och brösten gör såååå ont!!

Jag behöver en bebis tråd så man kan få lite tips och tankar... Hinner eventuellt fixa de imorrn om de inte finns ngn, om inte ngn annan redan gjort en dvs?

• JennyL88

Nej spädbarn är ju faktiskt mest jobbigt och allt där omkring, men mycket kärlek får man och all möda och sjukt jobbiga är värt det!!

Undrar om jag kommer tycka det är lika hemskt denna gången i början som sist, men som tur är vi olika och även så bebisarna är individer. En del mammor verkar tycka att allt är enkelt och att deras barn mest sover de första månaderna, någon som haft en enkel bebis och första tid?

Idag har jag bf+2 och har endast molande värk, illamående och knappt sovit sen kl.4. Har massor av stickningar längst ner och nästan längtar lite mer och mer efter värkarna.

BF 15 oktober
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-10-17 07:54:41 följande:

Nej spädbarn är ju faktiskt mest jobbigt och allt där omkring, men mycket kärlek får man och all möda och sjukt jobbiga är värt det!!

Undrar om jag kommer tycka det är lika hemskt denna gången i början som sist, men som tur är vi olika och även så bebisarna är individer. En del mammor verkar tycka att allt är enkelt och att deras barn mest sover de första månaderna, någon som haft en enkel bebis och första tid?

Idag har jag bf+2 och har endast molande värk, illamående och knappt sovit sen kl.4. Har massor av stickningar längst ner och nästan längtar lite mer och mer efter värkarna.

BF 15 oktober
    De kommer du säkert inte, nu vet du ju känslan liksom! Idag är jag överlycklig, hon har vaknat 3 gånger inatt och ätit sen sovit Ända tills nu från 9 igår kväll! Alltså lycka!!

Prova att bowla, de gjorde jag och vipps så startade värkarna några timmar senare
  • DinaMii
    JennyL88 skrev 2014-10-17 07:54:41 följande:

BF 15 oktober
    Vår son var enkel. Och har varit hela tiden, är 3,5 nu. Lugn och harmonisk, från dag 1. Under hans två första år var han ledsen vid nattningar max 5 gånger, vaknade aldrig på nätterna och var enkel att ta med sej när vi skulle bort. Folk tyckte vi var alles för bortskämda :p även idag är han en lugn kille som är lätt att prata med och som lyssnar. Det "jobbiga första bebisåret" märkte vi aldrig av här hemma, jag och sambon kom mycket närmare varandra. Men berättar man om våra första barnår så blir folk nästan mest stötta. Så det brukar vara mest dom som har något att klaga på som får vara med och diskutera, vi andras erfarenheter räknas lixom inte ^^,

Nu kommer småsyskonet om 11 dagar och folk tror vi kommer få igen den här gången ;) vilket jag oxå tror. Man kan inte ha sådär tur två gånger på rad.. En kompis bebis är två år gammal nu och har fortfarande inte sovit en hel natt, har mycket ont i magen och är ledsen ofta. Ingen utredning visar något. Det är min mardröm, inte bara för att det skulle slita med sömn och så, utan för att man skulle känna sej så hjälplös.

Men om man ska jämföra sonen och syskonet i magen så var sonen lugn och stillsam, medan den här är en riktig vilding. Så det ska bli intressant (och skrämmande) att se om det fortsätter lika på utsidan.

Så första bebistiden behöver ju inte vara jobbig :) eller som folk alltid säger innan bebisen kommer "passa på att sova nu, för snart är det slut med den lyxen"...

Bf+2? Då kommer det en bebis när som helst då :) men det är ju drygt att vänta ibland :)

Hur har era varit i magen? Lugna eller vilda? Har det stämt med hur dom varit på utsidan sen..?
  • DinaMii
    banan123 skrev 2014-10-16 15:49:41 följande:

Idag 12:06 kom vår fina kille till världen. Själva förlossningen gick SUPER! Kunde inte drömma om något bättre. Fick två små bristningar. 9 timmar från första värk tills att han var ute! Helt fantastiskt! nu sover lillen på bröstet och mannen i stolen sidan om. Dock liten komplikation då livmodershinnan? ville inte ut och dom tryckte på full med lustgas eftersom jag var så öm i underlivet när dom skulle rota och jag blev helt snurrig och mannen helt ledsen för han fattade ingenting och med nyföttbarn och 6 läkare i rummet. men nu mår vi toppen och väntar på fika! (Blev igångsatt igår kl 18:30 och var förstföderska om någon undrar :) )

Grattis! :) skön upplevelse som förstagångsföderska :)

Tror majoriteten haft helt okej förlossningar här inne väl..?
  • Majspinglan

Sista "vanliga" besöket hos BM idag. Bad henne känna på tappen och den var mjuk och hon fick in ett finger och kände bebisens huvud :) hon sa att det var positivt och att vi får se nu om det sätter igång..

Vad egentligen innebär det att man får in ett finger? Innebär det här nånting ens? Förutom att man är lite öppen.. Äh.. Känner mig helt lost faktiskt..

• Majspinglan
    Majspinglan skrev 2014-10-17 11:23:31 följande:

Sista "vanliga" besöket hos BM idag. Bad henne känna på tappen och den var mjuk och hon fick in ett finger och kände bebisens huvud :) hon sa att det var positivt och att vi får se nu om det sätter igång..

Vad egentligen innebär det att man får in ett finger? Innebär det här nånting ens? Förutom att man är lite öppen.. Äh.. Känner mig helt lost faktiskt..

Hon sa också att "nu dra jag lite här".. Var det en svepning eller vad?
  • testosteran

Jag var oxå hos BM idag, hon sa att ett finger är 1,5 cm så få var du öppen så! :) jag hade två fingrar så nästan 3 cm sa hon, kanterna var mjuka och hon rörde runt på hinnorna. Kände huvudet och allt kändes redo...har bf imorgon så hoppas på effekt :)

Lycka till och hoppas snart på att få.lukta på bebis! :)

Svar på tråden BF Oktober 2014