• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan
    testosteran skrev 2014-10-17 12:13:59 följande:

Jag var oxå hos BM idag, hon sa att ett finger är 1,5 cm så få var du öppen så! :) jag hade två fingrar så nästan 3 cm sa hon, kanterna var mjuka och hon rörde runt på hinnorna. Kände huvudet och allt kändes redo...har bf imorgon så hoppas på effekt :)

Lycka till och hoppas snart på att få.lukta på bebis! :)

Aha, ja hon sa även att när jag känner värkar så är det riktiga värkar. Så hon kanske svepte litegrann då.. Bara vänta och se.. Har börjat känna lite mensvärks liknande känsla som jag knappt känt alls tidigare.. Känner mig spänd och nervös! Hoppas detta gav nånting

Har bf den 22oktober.. Men ja.. Nu funkar bra också :p

Nu ser vi till att föda! :) Lycka till du med! :)
  • testosteran

Ja men det låter lovande för dig ju! :)

Jag känner inget av dagens omrörning och har inga värkar alls...bebis hickar och är allmänt rörlig så känns inte alls dags. Får nog vänta ett tag till helt enkelt! :)

Hoppas på bebis för er andra iaf!

• choklaa

Nu kan det hända att de är vår tur att åka till förlossningen. Har sammandragningar och mensvärk va 3-4 minut men bm på förlossningen ville att jag skulle in och durscha en timme, samt två alvedon. Avtar de så är de falska, och än så länge har dom inte avtagit, snarare mer regelbundna och min fasa är att vi har en timme bil färd till förlossningen. Och hon tyckte oavsett att vi skulle vänta två timmar. Så 40 minuter kvar innan jag kan ringa dom igen. Sen blir de att väcka mamma och be henne komma och sova hos sonen.

• testosteran

Åh så spännande! Hoppas det blev en bebis och att ni hann och allt gick bra :) väntan hemma på om det är på riktigt eller inte är värst...bara gå runt och ha ont! Väntar med spänning men känner inte något alls själv. Har bf idag så bara det är ju iofs en vinst :)

Lycka till alla!

• banan123

Här är min älskade pojk. Kom i torsdags. 3738gr och 51 cm lång. Inatt är första natten man får lite sömn haha <3
  • JennyL88
    banan123 skrev 2014-10-18 10:28:20 följande:

Här är min älskade pojk. Kom i torsdags. 3738gr och 51 cm lång. Inatt är första natten man får lite sömn haha <3

Grattis till din fina pojke avundsjuk
    BF 15 oktober
  • mitthemligajag
    banan123 skrev 2014-10-18 10:28:20 följande:

phpjAejQx07852.jpg

Stort grattis till sötnosen!
  • Tamara
    JennyL88 skrev 2014-10-17 07:54:41 följande:

Nej spädbarn är ju faktiskt mest jobbigt och allt där omkring, men mycket kärlek får man och all möda och sjukt jobbiga är värt det!!

Undrar om jag kommer tycka det är lika hemskt denna gången i början som sist, men som tur är vi olika och även så bebisarna är individer. En del mammor verkar tycka att allt är enkelt och att deras barn mest sover de första månaderna, någon som haft en enkel bebis och första tid?

Idag har jag bf+2 och har endast molande värk, illamående och knappt sovit sen kl.4. Har massor av stickningar längst ner och nästan längtar lite mer och mer efter värkarna.

BF 15 oktober
    Jag älskar bebistiden! Tycker det är så mysigt! Jag tycker däremot att det är jobbigare sen när de är uppåt 2 år och vilja, trots och annat sätter in..

Min första var vad man kallar en "jobbig" bebis, han sov aldrig på nätterna (aldrig mer än en timme i sträck), var som en igel på bröstet. Missnöjd, skrikig osv. Allt blev en ond cirkel eftersom han alltid fick för lite sömn och allt blev därefter. När han var ca 2 år var vi tom inlagda för sömnutredning. Men det gav inget. Det dröjde ända tills han var 10 ÅR!!! innan han sov hela nätter...

Mitt andra och tredje barn har varit "enkla" barn. Lugna och sovit bra, vetat redan från start när det varit natt. Lättammade, nöjda osv.

Lilla fyran som blir 2 veckor i morgon har inte så bra koll på det där med natt ännu. Men det kommer nog.

Trots att jag har hela fyra barn nu så känner jag redan sorg över att detta är min sista bebis, jag är nog lite galen
Svar på tråden BF Oktober 2014