• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan

Det

testosteran skrev 2014-10-17 19:49:08 följande:

Ja men det låter lovande för dig ju! :)

Jag känner inget av dagens omrörning och har inga värkar alls...bebis hickar och är allmänt rörlig så känns inte alls dags. Får nog vänta ett tag till helt enkelt! :)

Hoppas på bebis för er andra iaf!

Alla tecken är som bortblåsta!

Den här bebisen kommer nog gå över tiden den med.. Bara inte två veckor som med första hoppas jag!

Men idag har jag lyckats klämma ut råmjölk iaf! :)
  • Aftonstjärna
    Vår lilla tjej föddes 15.10! Igår kom vi hem och är alla helt begeistrade över den nya familjemedlemmen! Tänk att de är så små och söta. Freja vägde 3295 g och är 50cm.  Vi mår båda finfint, mjölken har stigit, amningen funkar och bebben äter och sover bra.

En liten förlossningsberättelse: Vattnet gick på måndag kväll (v.38+4) på storebrors 9-årsdag. Tisdagen gick åt till att vänta på värkar, gick i sjukhuskorridorer och trappor, utan resultat. På onsdag morgon satte värkarna äntligen igång spontant så behövde inte bli igångsatt. Satt först på en gympaboll i duschen och duschade med hett vatten på mage och korsrygg, lindrade värkarna skönt. Sen satt jag på gympaboll lutandes mot sängen och pimplade lustgas, som funkade jättebra som smärtlindring, liksom i min  förra förlossning. När vi kom in till förlossningssalen vid 8.30 var jag öppen 4 cm, när klockan närmade sig 13 var jag 10 cm och barnmorskan undrade hur jag vill krysta, bad att få förlossningspallen. Fick hjälp med att flytta mej från bollen till pallen. Krystade i 3 (!) minuter (fick jag höra sen, kändes nog längre) och plötsligt hade jag en liten baby på golvet framför mej. Fick inga bristningar och promenerade själv med bebben i famnen från förlossningen. Fantastisk förlossning, kunde inte vara mer nöjd. Men attans ont gjorde det, tro inget att annat. Skrikandes
    bf 23 oktober
  • choklaa

Jag var på ryggmassage 30 minuter och jäklar var värkarna kom i gång. Värt att prova :)

• Bellsam

Grattis till alla nyklomlingar som kikat ut!

Jag gillar faktiskt bebistiden. Mycket mys och man får lära känna denna lilla fantastiska individ. Underbart. Sover gör ingenting att dom gör, bara jag får hålla och mysa är jag nöjd :)

• Bellsam

Kan fortfarande knappt tro att det är sant att denna lilla varelse låg och sprattlade där inne och att det faktiskt är VÅRAN. Trots att det är tredje barnet känns det ändå overkligt!

• JennyL88

Oj oj vad bebisar de kommer nu. Grattis!!

Men nu kan vi iinte vara många kvar här i tråden som är gravida?

BF 15 oktober
  • marmik

Börjar tro (hoppas??) att något är på gång nu, är på BF+3... Har plågsamma tryck neråt och en del sammadragningar samt lite ont typ i rumpan... Eftersom det är mitt första vet jag dock inte riktigt hur det ska kännas men hoppas hoppas att det är på gång nu :)

• trollis86

Jag har bf på måndag...natten till igår och hela dagen igår hade jag sååååå sjuka höfter och korsrygg och mensliknande smärta men blev inte mer än så...idag har det varit lugnt. Har nu ikväll plockat och städat i garaget med sambon, känner nu att det spänner ganska mycket överallt men inget mera än så länge....börjar faktist bli lite nervös. kan inte fatta att vilken dag/natt som helst kommer vi att åka till bb, känns som det skulle vara långt borta ännu.....usch vad spännande med första bebisen :)

• s117675

BF idag men ingen bebis :( idag har jag även fyllt på förrådet med bullar och äppelkaka så gästerna är välkomna :P

Svar på tråden BF Oktober 2014