• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan
    DinaMii skrev 2014-10-21 11:51:56 följande:

Jasså skiljer den här grav sej mycket från den första? Rätt intressant att det kan bli så :) mina två har varit exakt lila, förutom illamående i 2 mån i början nu och inte en sekund med första. Men resten så.. Så jag tror på en till pojk ;) så vi har inte heller kikat, tjuvkikade med sonen men inte med denna, och ska vi någon gång ha en trea kommer vi definitivt att kolla. Det här med att inte veta var inte det minsta kul :p

Ja det är inte så bara det där med att skaffa syskon. Om man ska räkna in åldrar, att man fått tillbaka massa egentid utan blöjor, underbara nätter där man sover, ett barn som man kan prata och vara social med, och sen börja om igen :p men det kanske går lättare än man tror? Än så länge har jag ju ingen erfarenhet av att ha fler barn, eller att "börja om igen". Vissa säger ju att det är det bästa dom gjort, för att man tar mer tillvara på bebistiden eftersom man vet hur snabbt den går, och att det känns så naturligt att ha dom där vakna nätterna osv. Så rätt som det är kanske vi står med fyra ungar var ;) men som sagt, en unge i taget. Spännande och skrämmande :) med första tyckte jag bara att det skulle bli kul! Nu förstår jag mer, kanske är klokare? ;) det är även skrämmande att få barn, inte minst alla känslor man får, att man (jag) blir så otroligt kär och rädd att något ska hända den lilla. Så tänkte jag inte med första..

Vad säger grabben om att bli storebror då? :)

Ja, jag mådde mer illa och längre, har haft Mycket värre foglossning. Så ingen dröm graviditet direkt.

Haha, nä, när man vet hur det känns att ta reda på det och kan jämföra med hur det känns att inte ta reda på det så :p

För mig kändes det som att jag inte skulle ha litat på det dom sa eftersom det finns risk att dom ser fel :p

Usch, nu är jag oförskämd och min hjärna pallar inte att svara på allt.. Undra om det är på gång nu snart.. Fostervatten har börjat läcka och jag är fan ett vrak, har jättejobbigt att andas och gråten i halsen och är så jävla trött :(

Ska iaf in nu och konstatera vattenavgång så får man se vad som händer..

Inga värkar än iaf..

Ja näe.. Håll tummarna!
  • JennyL88
    Majspinglan skrev 2014-10-22 09:02:52 följande:

Ja, jag mådde mer illa och längre, har haft Mycket värre foglossning. Så ingen dröm graviditet direkt.

Haha, nä, när man vet hur det känns att ta reda på det och kan jämföra med hur det känns att inte ta reda på det så :p

För mig kändes det som att jag inte skulle ha litat på det dom sa eftersom det finns risk att dom ser fel :p

Usch, nu är jag oförskämd och min hjärna pallar inte att svara på allt.. Undra om det är på gång nu snart.. Fostervatten har börjat läcka och jag är fan ett vrak, har jättejobbigt att andas och gråten i halsen och är så jävla trött :(

Ska iaf in nu och konstatera vattenavgång så får man se vad som händer..

Inga värkar än iaf..

Ja näe.. Håll tummarna!

Din stackare. Hoppas dom hjälper dig och att värkarna kommer igång. Så du snart har din bebis i famnen. Kram
    BF 15 oktober
  • testosteran

Nu har det inte kommit bebisar på några dagar så borde komma några snart! Är nymåne imorgon och enligt bm fler födslar vid månen! Får se och hoppas det stämmer ;) Annars får den riktiga smärtan komma snart då kropp gör så ont ändå av ingen anledning. Vill bli av med den!

Aja nu håller vi tummarna och hoppas på en drös med barn inatt! :)

Kämpa på!

• marmik

Hoppas på precis vad som helst nu, nymånar och hallonbladste eller vad som helst... Har ont lite överallt men inga värkar eller något som gör nån nytta... 

Vår bebis är lite skum, den har legat med ryggen på vänster sida i månader, nu plötsligt har den vänt sig och lagt sig med ryggen åt höger två gånger på en vecka, låg så lördag-söndag, tillbaka till vänster måndag-tisdag, nu ligger den till höger igen...?? Tycker att den borde vara mer stilla nu... Och tycker framför allt att den borde komma ut nu! :)

• Joline

Här händer det ingenting heller. Hade bf 16/10. Hoppades på någon känning inatt. Men hade knappt en sammandragning. Har fått tid för igångsättning 31/10. Men vill verkligen inte bli igångsatt. Jag tänker boka tid på en akupunkturklinik senare i veckan om förlossningen inte kommit igång. Lustigt att vi är fler runt samma datum som gått över. Måste bli en babyboom snart!! Tror på nymånen

• jamieblue
    Joline skrev 2014-10-22 11:16:28 följande:

Här händer det ingenting heller. Hade bf 16/10. Hoppades på någon känning inatt. Men hade knappt en sammandragning. Har fått tid för igångsättning 31/10. Men vill verkligen inte bli igångsatt. Jag tänker boka tid på en akupunkturklinik senare i veckan om förlossningen inte kommit igång. Lustigt att vi är fler runt samma datum som gått över. Måste bli en babyboom snart!! Tror på nymånen

Nästan exakt samma för mig! Hade BF 17 oktober och blir igångsatt 1 november om inget hänt innan dess. Ser inte fram emot förlossning men hellre det än att bli igångsatt! Kanske kan man hoppas på nymånen :)
  • testosteran

Ja här var bf 18e men bm har bara bokat ett möte till nu på fredag då hon sa att den tiden kommer jag inte ens behöva...pffff säger jag bara, känns som jag är i v 34 typ så lite känningar har jag ;) får nog bokat igångsättning på fredag om det är så...men är ju "bara" 7 dagar över då så 10 dagar till innan maxgräns är nådd. Aja med de andra 2 hade jag iofs NOLL känningar innan värkar kom så hoppet finns fortfarande!

Ja måne eller vad som helst får sätta igång oss nu så det händer något!

Kokar en hallonbladste nu, vill ha ut bebis! :)

Kom igen nu!!

• FrökenCarlsson

Har inte skrivit i tråden innan, bara läst! Men nu måste jag bara få säga att det är såå skönt att se att det är fler än jag som går på övertid. Jag hade BF 15 oktober, alltså en vecka över idag. Såååå less!

Gick över 9 dagar med min förra son så egentligen var jag väl förberedd men ändå. Inga känningar jag heller, bara massa sammandragningar som inte direkt gör ont. O dom har jag haft sen i mitten av grav, så det är väl inte direkt nåt tecken. Men som nån annan skrev ovan, jag hade inga känningar med min förra förlossning heller så man hoppas ju fortfarande.

Igångsättning (eller i af sjukhuskoll) den 30:e, jag ber varje dag att jag slipper, vill inte!!

PS. Jag har testat att vila ut bebisen då ingenting annat funkade med min förra son, o nu kan jag konstatera att inte heller vila hjälper.. :(

• Joline

Nu har jag fått tid till akupunktör i eftermiddag. Enligt henne kan hon starta förlossningen. Ska bli så spännande att se???? Hur har natten varit för er?

• FrökenCarlsson
    Joline skrev 2014-10-23 09:09:32 följande:

Nu har jag fått tid till akupunktör i eftermiddag. Enligt henne kan hon starta förlossningen. Ska bli så spännande att se???? Hur har natten varit för er?

Spännande, hoppas det funkar!

"Mensvärk" i flera dagar, så även i natt men i morse vaknade jag till en blodblandad flytning. Vilken lycka, kanske ett tecken.. Nu blir man overkligt glad av allt!
Svar på tråden BF Oktober 2014