DinaMii skrev 2014-10-21 11:51:56 följande:
Jasså skiljer den här grav sej mycket från den första? Rätt intressant att det kan bli så :) mina två har varit exakt lila, förutom illamående i 2 mån i början nu och inte en sekund med första. Men resten så.. Så jag tror på en till pojk ;) så vi har inte heller kikat, tjuvkikade med sonen men inte med denna, och ska vi någon gång ha en trea kommer vi definitivt att kolla. Det här med att inte veta var inte det minsta kul :p
Ja det är inte så bara det där med att skaffa syskon. Om man ska räkna in åldrar, att man fått tillbaka massa egentid utan blöjor, underbara nätter där man sover, ett barn som man kan prata och vara social med, och sen börja om igen :p men det kanske går lättare än man tror? Än så länge har jag ju ingen erfarenhet av att ha fler barn, eller att "börja om igen". Vissa säger ju att det är det bästa dom gjort, för att man tar mer tillvara på bebistiden eftersom man vet hur snabbt den går, och att det känns så naturligt att ha dom där vakna nätterna osv. Så rätt som det är kanske vi står med fyra ungar var ;) men som sagt, en unge i taget. Spännande och skrämmande :) med första tyckte jag bara att det skulle bli kul! Nu förstår jag mer, kanske är klokare? ;) det är även skrämmande att få barn, inte minst alla känslor man får, att man (jag) blir så otroligt kär och rädd att något ska hända den lilla. Så tänkte jag inte med första..
Vad säger grabben om att bli storebror då? :)
Ja, jag mådde mer illa och längre, har haft Mycket värre foglossning. Så ingen dröm graviditet direkt.
Haha, nä, när man vet hur det känns att ta reda på det och kan jämföra med hur det känns att inte ta reda på det så :p
För mig kändes det som att jag inte skulle ha litat på det dom sa eftersom det finns risk att dom ser fel :p
Usch, nu är jag oförskämd och min hjärna pallar inte att svara på allt.. Undra om det är på gång nu snart.. Fostervatten har börjat läcka och jag är fan ett vrak, har jättejobbigt att andas och gråten i halsen och är så jävla trött :(
Ska iaf in nu och konstatera vattenavgång så får man se vad som händer..
Inga värkar än iaf..
Ja näe.. Håll tummarna!