• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • JennyL88
    Majspinglan skrev 2014-10-21 07:09:19 följande:

Här händer det inte så mycket.. Hoppas på mer tecken idag.. Men det är väl att hoppas för mycket.. Hur har natten vart för er andra?

Varit vaken en del i natt, har molande värk i svanken och mår illa men efter lite Alvedon gick de att somna om efter några timmar. Men barnmorskan skulle boka igångsättning idag, så om inte bebisen tittar ut innan 30/10 så blir det att ta håll på hinnorna. Så det är max 9dagar kvar får nog börja tänka och räkna ner tills dess istället.
    BF 15 oktober
  • testosteran

Ont i fogar, sovit bajs och absolut inget som verkar hända. Har noll tålamod idag och ingen ork, vill ligga kvar i sängen själv, inte träffa någon och självdö. Så känns det för mig idag men mannen jobbar och min 3 åring och 1 åring har ingen som helst lust att låta mig vara ifred så får vara en lite kass mamma idag och släpa mig till öppna förskolan så dom får göra något kul! :) så skönt att få gnälla av sig lite och försöka ta nya tag och hoppas på att det börjar snart!

Bf +3 idag och har inte med någon av mina andra gått över mer än 5 dagar så hoppas inte nu heller för är helt slut!

Kram på er å kämpa på! Snart har vi glömt denna eländiga tid och får snusa på våra bebisar <3

• Ja82

Flera bebisar har kommit sen jag var inne senast, grattis till er som fått!
    Satt och såg på alla sötnosar i bildtråden, trots att jag har barn sedan innan går det ju inte att förstå att det finns en färdig bebis i magen som när som helst kan komma ut!

BF -2 för mig idag. Har inga som helst känningar, i söndags hade jag småvärkar av och till men inget mer sedan dess.
    Blev igångsatt med första så hoppas slippa det denna gången.

Jag mår bra och sover gott, har fullt upp med att sy till den lilla som kommer så för mig får det gärna dröja en vecka till. Har sytt lite sängkläder och idag ska jag sy en babywrap till babyskyddet tänkte jag. Det är mysigt att pyssla och förbereda.
    Sista tvätten ligger i maskinen nu, sen är alla kläder och filtar redo att vikas in.

Ska till BM idag och se om magen vuxit nåt, mitt SF-mått har stått stilla nu i tre veckor, nån mer som har det så?

• Majspinglan
    DinaMii skrev 2014-10-21 07:45:35 följande:

Jag har vaknat en gång i timmen och haft dom värsta mardrömmarna någonsin! Minns inte hur gammal jag var senast jag hade en mardröm, sjukt otäckt..

Annars inga känningar här heller. Vilket jag är både nöjd och irriterad över.. Tror jag kommer sakna magen sen, och det "lätta" livet utan ett spädbarn, samtidigt som jag verkligen vill träffa min baby nu..!

Ah, mardrömmar är fruktansvärt! Hade det nästan varje natt ett tag, men nu är dom bara konstiga, det är skönt :)

Men har ont i ryggen och höften och kissar massor. Så det är liksom aldrig skönt att gå och lägga sig.

Du kommer säkert sakna livet utan spädbarn, men snart kommer du undra vad tusan du gjorde innan du fick barn ;)

Jag fick panik igår när slemproppen började släppa, shit, är jag verkligen redo för detta?? Nej, fast lite försent för det nu ;) hehe.. Men nu är allt packat iaf, nu försöker jag mentalt förbereda mig och förstå vad jag ska gå igenom, trots att jag gjort det en gång.

Jaja.. Nu ska jag vila en stund.
  • Majspinglan
    JennyL88 skrev 2014-10-21 07:52:10 följande:

Varit vaken en del i natt, har molande värk i svanken och mår illa men efter lite Alvedon gick de att somna om efter några timmar. Men barnmorskan skulle boka igångsättning idag, så om inte bebisen tittar ut innan 30/10 så blir det att ta håll på hinnorna. Så det är max 9dagar kvar får nog börja tänka och räkna ner tills dess istället.

Så jobbigt när man inte får sova på natten, väldigt frustrerande. Lika frustrerande som att inte veta när bebisen vill komma!

Men som du skriver, bäst att räkna ner utifrån att man går över. Jag försöker ställa in mig på att gå över tiden, att kroppen bara jävlas när den släppte lite slempropp. Heh..

Hoppas du kommer igång snart och att du får mer tecken idag! :)
  • Majspinglan
    testosteran skrev 2014-10-21 08:00:32 följande:

Ont i fogar, sovit bajs och absolut inget som verkar hända. Har noll tålamod idag och ingen ork, vill ligga kvar i sängen själv, inte träffa någon och självdö. Så känns det för mig idag men mannen jobbar och min 3 åring och 1 åring har ingen som helst lust att låta mig vara ifred så får vara en lite kass mamma idag och släpa mig till öppna förskolan så dom får göra något kul! :) så skönt att få gnälla av sig lite och försöka ta nya tag och hoppas på att det börjar snart!

Bf +3 idag och har inte med någon av mina andra gått över mer än 5 dagar så hoppas inte nu heller för är helt slut!

Kram på er å kämpa på! Snart har vi glömt denna eländiga tid och får snusa på våra bebisar <3

Din stackare! Barn är ju helt fenomenala på att inte låta en vara ifred en stund när man behöver det. Tur det är okej att vara en kass mamma emellanåt :)

Och jag håller med, det känns lite bättre när man fått gnälla av sig ;)

Bf imorgon och jag kommer tyvärr inte glömma den här graviditeten men den kommer vara värd det :)

Snart är det här slut för oss, konstigt nog ;)
  • jamieblue
    Ja82 skrev 2014-10-21 08:36:50 följande:

Flera bebisar har kommit sen jag var inne senast, grattis till er som fått!

Satt och såg på alla sötnosar i bildtråden, trots att jag har barn sedan innan går det ju inte att förstå att det finns en färdig bebis i magen som när som helst kan komma ut!

BF -2 för mig idag. Har inga som helst känningar, i söndags hade jag småvärkar av och till men inget mer sedan dess.

Blev igångsatt med första så hoppas slippa det denna gången.

Jag mår bra och sover gott, har fullt upp med att sy till den lilla som kommer så för mig får det gärna dröja en vecka till. Har sytt lite sängkläder och idag ska jag sy en babywrap till babyskyddet tänkte jag. Det är mysigt att pyssla och förbereda.

Sista tvätten ligger i maskinen nu, sen är alla kläder och filtar redo att vikas in.

Ska till BM idag och se om magen vuxit nåt, mitt SF-mått har stått stilla nu i tre veckor, nån mer som har det så?

Ja, jag var hos BM i fredags (vilket också var mitt BF-datum) och då visade det sig att SF-måttet var samma som för två veckor sedan. Så hon skickade mig på ultraljud igår och allt såg bra ut. Att SF-måttet inte ändras kan ibland bero på att magen/barnet sjunker ner och då är det ingen fara, men varken hon eller jag tyckte att det gjort det på mig, därav UL. Har nytt UL på måndag.
  • DinaMii
    Majspinglan skrev 2014-10-21 09:33:45 följande:
    Ah, mardrömmar är fruktansvärt! Hade det nästan varje natt ett tag, men nu är dom bara konstiga, det är skönt :)

Men har ont i ryggen och höften och kissar massor. Så det är liksom aldrig skönt att gå och lägga sig.

Du kommer säkert sakna livet utan spädbarn, men snart kommer du undra vad tusan du gjorde innan du fick barn ;)

Jag fick panik igår när slemproppen började släppa, shit, är jag verkligen redo för detta?? Nej, fast lite försent för det nu ;) hehe.. Men nu är allt packat iaf, nu försöker jag mentalt förbereda mig och förstå vad jag ska gå igenom, trots att jag gjort det en gång.

Jaja.. Nu ska jag vila en stund.
    Jag har en treåring redan, så vet precis hur livet med barn är :p oxå hur enkelt det är att bara åka någonstans, att inte tänka på skötväska, precis vara klar i hallen och en bebis bajsar ner sej eller kräks så man får börja om igen, eller att vara trött och precis vara påväg att somna, och bebisen vaknar.. Allt det vi kommit ifrån här hemma :p och det ger mej lite panik att börja om igen ;) även om jag vet till 100% att det är värt det, plus att det dröjer ett par timmar bara sen känns det som att bebisen alltid funnits där..

Men ändå.. Det är ju ett nytt liv som börjar igen med nya rutiner ;p

Spännande med proppen :) skönt att det börjar hända lite. En vecka kvar här.. Väska och allt är packat. Hade ni kollat vad det var?
  • marmik

Hur mycket slempropp har man?? Först kom en ganska stor klump igår förmiddags, sen har det fortsatt komma smått med slem var och varannan gång jag går på toa, fortfarande idag på morgonen... Tar det aldrig slut? Vill ju att vattnet ska gå nu eller att det kommer igång värkar...

• JennyL88
    marmik skrev 2014-10-21 10:22:03 följande:

Hur mycket slempropp har man?? Först kom en ganska stor klump igår förmiddags, sen har det fortsatt komma smått med slem var och varannan gång jag går på toa, fortfarande idag på morgonen... Tar det aldrig slut? Vill ju att vattnet ska gå nu eller att det kommer igång värkar...

Tror det är väldigt olika hur det ter sig när slemproppen lossnar. Min har gjort de i bitar och i flera dagar.
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014