• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • JennyL88
    mitthemligajag skrev 2014-10-20 09:09:41 följande:

Ut och spela bowling med er!!

Hade gjort de flera gånger om jag inte haft galet ont av foglossning. Min dotter kom ut efter att jag sprungit med skottkärran i trädgården. Och nu kan jag knappt gå uppför en liten backen så känns de som jag ska ramla ihop i bitar, ont och mycket sammandragningar bara. Håller tummarna för att en andra hinnsvepning idag ska göra susen
    BF 15 oktober
  • JennyL88
    Majspinglan skrev 2014-10-20 08:43:50 följande:

39+4 och slemmisen har börjat släppa!

Jag skulle bli så besviken om kroppen ändå bestämmer sig för att den inte är redo :(

Låter ju ganska lovande. Brukar man inte säga att förlossningen startar inom en vecka efter att slemproppen har lossnat? Eftersom den då inte bildas en ny i slutet av graviditeten. Eller är jag helt fel ute?
    BF 15 oktober
  • marmik
    JennyL88 skrev 2014-10-20 10:07:05 följande:
    Låter ju ganska lovande. Brukar man inte säga att förlossningen startar inom en vecka efter att slemproppen har lossnat? Eftersom den då inte bildas en ny i slutet av graviditeten. Eller är jag helt fel ute?
    Inte för mig i alla fall.. det är en och en halv vecka sen min lossnade, ingen bebis här inte...
  • testosteran

Ja detta med att göra saker för att de ska komma är verkligen inte sant...är nog bara slump och råkar bli. Jag har gjort som med mina 2 förra och ändå inga värkar, de kommer när de själva är redo :) slemproppen kan ta allt från 1-14 (tom mer) men vanligast är 1-7 om man är nära slutet. Som om det känns bättre...varje dag är ju evig då man oxå sitter och lyssnar på varje känsla i kroppen ;) försöker sysselsätta mig men vill inte för mycket då det vore oerhört pinsamt om vatten eller något skulle komma på offentlig plats ;)

Kämpa på alla och försök vila då det faktiskt är rätt tufft med en förlossning och man inte vet när och hur den blir! Håller tummarna för oss som gått över! :) och er andra såklart ;)

• Majspinglan

Uuh, så trist!

Första känslan när man ser att det lossnat är ju bara lycka, sen kommer ju förnuftet fram och då blir man ju bara besviken.

Slemproppen lossnade inte alls förra graviditeten så detta är nytt, men spännande att det händer nått :)

Den har inte släppt tidigare under denna graviditet så jag hoppas ju såklart att det inte är långt borta nu, men samtidigt inte hoppas för mycket.. :/

Nu ska jag iaf passa på att vila, tills ryggen säger ifrån... eller höften.... eller kissblåsan :p

• fridashage

39+4 idag och förvärkar med 4 minuters mellanrum sen imorse :) Inte så smärtsamma än, men hoppas att dom blir det snart! :)

BF 22 oktober!
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-10-20 10:07:05 följande:
    BF 15 oktober
    Min väninnas släppte i v 35 men ut kom ungen på övertid så de är nog olika tyvärr :(
  • Majspinglan

Här händer det inte så mycket.. Hoppas på mer tecken idag.. Men det är väl att hoppas för mycket.. Hur har natten vart för er andra?

• DinaMii
    Majspinglan skrev 2014-10-21 07:09:19 följande:

Här händer det inte så mycket.. Hoppas på mer tecken idag.. Men det är väl att hoppas för mycket.. Hur har natten vart för er andra?

Jag har vaknat en gång i timmen och haft dom värsta mardrömmarna någonsin! Minns inte hur gammal jag var senast jag hade en mardröm, sjukt otäckt..

Annars inga känningar här heller. Vilket jag är både nöjd och irriterad över.. Tror jag kommer sakna magen sen, och det "lätta" livet utan ett spädbarn, samtidigt som jag verkligen vill träffa min baby nu..!
Svar på tråden BF Oktober 2014