• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Cazza

Åh så skönt att det gått bra!

Jag mår lite illa när jag är hungrig. Men inte så att jag kräks eller så. Har inte ens skrivit in mig på mvc än! Kanske ska göra det?

• Maria 389

Ammar ännu min tredje son så vet ej om brösten är ändrade ,svullen bråkig mage å börjat baka å mumsa igen

• SysterAnna
    Mymmlan skrev 2014-02-09 11:27:00 följande:
    Mår för övrigt rätt dåligt. Normala människor verkar må illa på morgonen och sen går det över framåt dagen. Jag mår fint på morgonen och mår illa resten av dagen och kvällen... Skulle gärna byta.
    Jag har nästan min bästa period på förmiddagen efter frukost. Eftermiddagen tycker jag nästan är värst. Och precis innan frukost. 
  • Knytet

Har inte heller skrivit in mig på mvc än och kommer vänta tills efter ul 26 feb när jag e i vecka 9. Tänker inte slösa bort nån tid i onödan den här gången. Ska kolla cb veckoindikator imorgonbitti och hoppas verkligen den ger v 3+. Känner mig lite orolig för det. Måste ha mina delmål nör nu tiden ska gå så hiskeligt långsamt, haha

• ylva12

Jag har bokat tid hos MVC men fick ändå inte komma förrän vecka 10, men är bra eftersom jag har gjort VUL då. Känner egentligen ingen brådska att gå dit, men då jag önskar kejsarsnitt denna gång tänkte jag att det troligen är bäst att ta upp det så tidigt i graviditeten som möjligt då jag förstått processen kan ta ett bra tag...

• Knytet

Ylva, jag gjorde snitt sist och kommer få det igen. Det var snack med läkare först efter v 25 om jag inte minns fel. Det händer nåt i kroppen under graviditeten som gör att många får ett lugn och ändrar sig till att föda vaginalt. Därför brukar man vänta med dessa samtal, plus att dom nog inte vill slösa läkartider om mf sker. Men bra att prata med din mvc tidigt så har diskusionen börjat

• Cazza

Vart gör ni vul och av vilken anledning? Trodde man gjorde det på mvc. Vad kostar det?

• ylva12

Ok, hade hoppats på att kunna få det beviljat tidigare så jag inte behöver gå och oroa mig så länge. Men då psykologen jag träffade på sjukhuset innan förra förlossningen sa att de inte tvingar någon att föda vaginalt om man absolut inte kan tänka sig det, så håller jag tummarna för att det stämmer. Man har ju hört både och här på FL...

• Yarrow
    Cazza skrev 2014-02-09 14:26:05 följande:
    Vart gör ni vul och av vilken anledning? Trodde man gjorde det på mvc. Vad kostar det?

Vad det kstar beror nog på vilken klinik man gör det på. Fast tidigt vul gör man väl oftast på bvc tror jag? Vet att här i göteborg kan man typ bara få det för att fastställa vilken vecka man är i ifall man inte vet..

Denna graviditeten kommer jag göra vul på min fertiitetsklinik eftersom jag ätit pergotime för att bli gravid och chansen för tvillingar ökar då.

• Längtan88
    ylva12 skrev 2014-02-09 13:50:20 följande:
    Jag har bokat tid hos MVC men fick ändå inte komma förrän vecka 10, men är bra eftersom jag har gjort VUL då. Känner egentligen ingen brådska att gå dit, men då jag önskar kejsarsnitt denna gång tänkte jag att det troligen är bäst att ta upp det så tidigt i graviditeten som möjligt då jag förstått processen kan ta ett bra tag...

Jaha varför onskar du kejsarsnitt? har du barn sedan tidigare och haft jobbiga förlossningar eller?
Svar på tråden BF Oktober 2014