• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • kohler12

såg på toa nyss att mina bröstvårtor o området runt är jättemörka nu :D 
    men sjukt nervös för mf går in i 5+0 imorgon 

• ylva12

Ja, fick en son för ett år sedan och var rädd innan och gick och pratade med kurator, Aurora BM samt psykolog. Bestämde mig för att våga en vaginal förlossning men vill inte göra om det. Tror absolut att vaginal förlossningar kan vara det bästa för mor och barn och är på sätt och vis glad att jag provade. Men känner att det inte är det bästa för mig igen då det inte blev en bra upplevelse och då jag har fått mindre "skador" efteråt som jag inte vill ska bli värre. Men det är väll lite som att välj mellan pest och kolera, inget sätt är kul men ungen måste ju ut;). Och kommer dessutom vara värt det all gånger:).

• Knytet

Cazza, du kan göra vul privat, kostar ca 500-1000. Då är det du och ingen annan som bestämmer när. Oavsett vad det handlar om ska man ha rättigheten att göra det som man själv mår böst av. Det beslutet ska ingen annan ta. Värt varenda krona om man är orolig

• Yarrow

Håller med dig Knytet, vi gjorde ett provat ul förra graviditeten, värt varenda krona. Blir nog samma denna gången :)

• sowe81
    Knytet skrev 2014-02-09 13:33:58 följande:

Har inte heller skrivit in mig på mvc än och kommer vänta tills efter ul 26 feb när jag e i vecka 9. Tänker inte slösa bort nån tid i onödan den här gången. Ska kolla cb veckoindikator imorgonbitti och hoppas verkligen den ger v 3+. Känner mig lite orolig för det. Måste ha mina delmål nör nu tiden ska gå så hiskeligt långsamt, haha

När är det den borde ge 3+ är det under 3e veckan efter äl eller måste det gått 4v så den inte visar 2-3? Jag tänkte också kolla det men är osäker på hur länge jag ska vänta.
  • majamys

NU i vecka 5+2 kom foglossningen, och det med besked!! Vi har sysslat här hemma hela dagen, och nu kan jag knappt gå! :o förra graviditeten hade jag väldiga foglossningsbesvär, och ännu nu i december (när sonen var 11mån) fick jag problem när jag stod långa stunder... Så egentligen har jag hela tiden haft, men nu fick det bara nya tag :/

• issi b

Hejsan

Hoppar in här då jag har BF 7:e Oktober.

Har en liten kille sedan innan som är 7 månader, så det blir tätt mellan dem.

Jag är äldre, kommer vara 38 när det är dags och jag bor i -08 området

• Yarrow

Issi B, välkommen! Min son är 9 mån så det blir tätt här med :) tror det var någon mer i tråden som hade bebis med :)

• Knytet

Issi, välkommen . Min lille kille fyllde precis ett år.

Sowe, runt v 5+0 bör det slå över. Jag vill va på säkra sidan o kollar imorgon iv 5+6 då ska det ha gått upp. V 5+1 fick jag 3+ med sonen. Kan nog variera en del mellan olika graviditeter, huvudsaken är att man ser stegringen och sen inte oroar sig för mkt för när den kom.

• mjn84

Hej! Hoppar också in här! Plussade idag. Är i vecka 5+2 beräknad till 10 oktober. Har en dotter på 1 år och fyra månader. Ska bli mysigt med en liten till! Bor norr om Stockholm och fyller 30 i år :)

Svar på tråden BF Oktober 2014