• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    Sara84 skrev 2014-02-07 18:48:49 följande:

Jag drabbades av utomkvedesför 1,5 år sedan. Hemsk upplevelse och jag hoppas inte du behöver uppleva det ? dock upptäcktes vårt utomkvedes så sent, i vecka 9 och då var det istället med livet som insats som jag förnekat mitt magonda i flera veckor. Dock upplevde jag det vara värre än magknip- mer kraftiga hugg så att ma inte kan stå upprätt. Till slut kröp jag fram... magknip kanske lika gärna i ditt fall är livmodern växer ??? håller tummarn!
    Allt är helskumt här! Fick en mkt bättre gyn/bm, men det finns inget där, hcg ligger på 1900 precis som de ska. Men de finns inget embryo någonstans, de finns en fostersäck i livmodern och lite uppljusningar på livmodern med inget speciellt mer som

Syns. på ena äggstocken finns ngt som kan vara en cysta, eller embryot men de sa hon va i stort sett omöjligt att de skulle skett där. Då kommer de bli en stor operation sa hon. Finns heller inget i ägg ledarna som i en oftast vanlig utomkveds... Vi får vänta tills imorgon och se om hcg har stigit, läkaren sa att hon, 2 ggr på tio år varit med om kvinnor som varit i v 6 som inte haft ngt i fostersäcken men så efter någon dag till så finns de ngt där, väldigt sent utvecklat alltså...
  • Yarrow

Inte varit inne på hela dagen, så tråkigt tt läsa om era missfall och ev.missfall. hoppas ni mår bra och kommer tillbaka snabbt! Fick själv missfall i aug. var som ett hårt slag rakt i hjärtat när jag först fått "gravid" på testet och sedan, efter blödningen få det där väldigt oönskade "ej gravid".  Var mitt fjärde missfall men man vänjer sig aldrig :(

Lindaa88 skrev 2014-02-07 22:11:06 följande:
    Nån av er som bloggar? Sååå mysigt att följa en gravidblogg. :)

Jag har en privat blogg som du gärna får följa. Många av mina vänner och familj som läser den dock så kommer inte gravidblogg än. Men går du bakåt någon sida finns där lite inlägg från min förra graviditet, var ju inte så överdrivet längesedan :D

sottnottochlagat.blogspot.se

• Lindaa88
    Yarrow skrev 2014-02-07 22:18:02 följande:

Inte varit inne på hela dagen, så tråkigt tt läsa om era missfall och ev.missfall. hoppas ni mår bra och kommer tillbaka snabbt! Fick själv missfall i aug. var som ett hårt slag rakt i hjärtat när jag först fått "gravid" på testet och sedan, efter blödningen få det där väldigt oönskade "ej gravid".  Var mitt fjärde missfall men man vänjer sig aldrig :(

Jag har en privat blogg som du gärna får följa. Många av mina vänner och familj som läser den dock så kommer inte gravidblogg än. Men går du bakåt någon sida finns där lite inlägg från min förra graviditet, var ju inte så överdrivet längesedan :D

sottnottochlagat.blogspot.se

Beklagar missfallet, först och främst. :/ och tack för bloggadressen. :)
  • Yarrow
    Lindaa88 skrev 2014-02-07 22:26:03 följande:
    Beklagar missfallet, först och främst. :/ och tack för bloggadressen. :)

Tack, nu är jag ju gravid igen så sorgen blev ju inte så lång ändå ;) Har du ingen blogg förresten?

• Lindaa88
    Yarrow skrev 2014-02-07 22:38:32 följande:

Tack, nu är jag ju gravid igen så sorgen blev ju inte så lång ändå ;) Har du ingen blogg förresten?

Jahaa, jag hänger inte med i svängarna. :D nej ingen just nu, börjar kanske blogga när jag blir gravid. Läser dock hellre än skriver. :)
  • Lindaa88
    Yarrow skrev 2014-02-07 22:38:32 följande:

Jahaa, jag hänger inte med i svängarna. :D nej ingen just nu, börjar kanske blogga när jag blir gravid. Läser dock hellre än skriver. :)
  • Förväntansfull1990
    Cazza skrev 2014-02-07 19:43:58 följande:
    Vilken vecka är ni i - ni som mår illa?
    Jag spydde första gången 12 dagar efter ägglossningen och har mått illa från och till sen dess.
  • nervös01

Jag är i v.6 (5+3) och börjarj bli orolig för om ett missfall kan ha skett. Imorse när jag gick på toaletten hade jag en brun flytning/blödning... Den var måttlig, men innehöll en aning slem... Jag känner mig även något bättre i "grav.symptom". Illamående imorse och trötthet, men absolut inte lika tufft som det varit de senaste 2 veckorna.

Pratat med 1177 och de föreslog att jag ska vänta till mitt besök hos barnmorskan nu på torsdag, när jag är i v.7.

Tror ni det kan vara ett missfall? Usch, måste sluta nojja mig..

Svar på tråden BF Oktober 2014