• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • nervös01
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-08 05:16:08 följande:
    Jag spydde första gången 12 dagar efter ägglossningen och har mått illa från och till sen dess.
    Jag har mått dåligt sen v.5, trött och illamående. Känslig mot varm mat, starka dofter, rökning/snus och framförallt kaffe och choklad.

Brösten var det första som började växa och dom började redan innan testet visat +

Hur lindrar du ditt illamående? 
  • Liina1990
    Cazza skrev 2014-02-07 19:43:58 följande:
    Vilken vecka är ni i - ni som mår illa?

Jag går in i vecka 7 nästa vecka och har börjat må konstant illa!!! 😐 hoppas de släpper snart! Hur har du de? Inga symtom?
  • SysterAnna
    Cazza skrev 2014-02-07 19:43:58 följande:
    Vilken vecka är ni i - ni som mår illa?
    Jag är i v 7 (6 +0). Har mått illa sen v.4. Har dock eskalerat hela tiden och finns där hela dagarna mer eller mindre. Igår kom jag och maken överens om att han skulle gå upp på morgonen idag med sonen och ge mig sovmorgon. Var så skönt att få sova lite extra, dessutom sov sonen hela natten så jag behövde inte gå upp då heller. Idag känner jag mig utvilad och har inte lika mycket illamående. 
  • Shibby
    Lindaa88 skrev 2014-02-07 22:11:06 följande:
    Nån av er som bloggar? Sååå mysigt att följa en gravidblogg. :)

Jag bloggar men har tänkt vänta till vecka 12 med att gå ut med något på bloggen, eftersom vi inte velat berätta för nära och kära att vi väntar barn innan vi sett att allt är som det ska lite längre fram pga. tidigare missfall min blogg är i alla fall saarah.se, men lär inte komma upp något om graviditet förens i slutet på nästa månad!
  • Shibby

En liten fråga, är det så att slemhinnorna blir extra känsliga i graviditeten så att man kan få mindre blödningar efter sex..? Eller är det någonting som inte är som det ska :-/?

• Förväntansfull1990
    nervös01 skrev 2014-02-08 08:46:54 följande:
    Jag har mått dåligt sen v.5, trött och illamående. Känslig mot varm mat, starka dofter, rökning/snus och framförallt kaffe och choklad. Brösten var det första som började växa och dom började redan innan testet visat + Hur lindrar du ditt illamående? 

Jag har jämt med mig Wasa knäckebröd (sånna där färdiga i olika smaker), minimörötter, riskakor och frukt, så jag kan små äta lite när ja börjar må illa. Sen dricker jag mycket vatten och sätter mig ner och vilar .
  • Förväntansfull1990
    Shibby skrev 2014-02-08 11:13:48 följande:
    En liten fråga, är det så att slemhinnorna blir extra känsliga i graviditeten så att man kan få mindre blödningar efter sex..? Eller är det någonting som inte är som det ska :-/?

Som jag förstått det är det helt normalt att det kan blöda lite efter sex, just för att det är känsligare.
  • Knytet

Slemhinnorna är extra sköra och det är jättevanligt att små blodkärl brister just pga det under sex.

Nervös, är nog samma för dig, stt slemhinnorna e sköra o det kommer lite gammalt blod. Sålänge det inte gör ont o kommer färskt blod behöver du inte oroa dig !

• Cazza

Nej jag har inte mått illa än! Är i v 5 eller 6.

Mådde illa mina två tidigare graviditeter men vet inte riktigt när det var. Hoppas man slipper;) mina symtom är trött arg och tjock mage;)

• Lindaa88
    Shibby skrev 2014-02-08 11:10:54 följande:

Jag bloggar men har tänkt vänta till vecka 12 med att gå ut med något på bloggen, eftersom vi inte velat berätta för nära och kära att vi väntar barn innan vi sett att allt är som det ska lite längre fram pga. tidigare missfall smile1.gif min blogg är i alla fall saarah.se, men lär inte komma upp något om graviditet förens i slutet på nästa månad! smile1.gif
    Tack! :) kan va kul att läsa ändå, ska genast in och kika. :D
Svar på tråden BF Oktober 2014