• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline
    Cynric skrev 2014-02-10 12:00:37 följande:
    Får jag bara fråga, varför gör nu VUL? Är det för att ni själv begärt det eller är det något man gör per automatik där ni bor?
    För att slippa gå runt och vara #gravid" fast graviditeten avstannat (dvs MA). Vid en tidigare graviditet upptäcktes att fostret slutat växa ung. 5+1 men kroppen hade inte fattat det, vecka 10 gjordes UL för att datera mer exakt inför KUBen, och då var det ju inget. Gått runt en månad och trott jag var gravid i onödan. Inte igen, aldrig igen. Nu gör jag VUL för att se att det verkligen finns något där. Går privat. De har inga UL-maskiner på mitt MVC, annars hade jag bett om det där, gjorde jag förra gången.
  • jonie

Skönt att se 3+

Gått in i vecka 6 idag så 5+0 och exakt tre veckor sen ägglossningen den 20/1

• Lillium
    Får jag bara fråga, varför gör nu VUL? Är det för att ni själv begärt det eller är det något man gör per automatik där ni bor?

Jag går privat/betalar själv och gör det pga att jag har haft två missfall nyligen och jag vill få graviditeten bekräftad och förhoppningsvis bli lite lugnare.
  • Mmalin
    L1977 skrev 2014-02-10 12:03:59 följande:
    Är det någon mer med lite/få symptom?
    Jag har nästan inga symptom alls. Lite trött möjligen och hugg i livmodertrakten om jag nyser. Samma som förra graviditeten och det gick alldeles utmärkt då. Var glad att du slipper må dåligt.

Lätt för mig att säga visserligen som har ett vul inbokat den 18/2, men det är inte för att jag är orolig utan för att fertilitetsenheten vill kolla hur det ser ut innan de skriver över mig till vanliga mvc.
  • Majspinglan

Jag har än så länge bara småsymtom såsom lätt ömma bröst och lite molande värk.. Men inget märkvärdigt. Jag hoppas jag slipper illamåendet denna graviditet. Har nyss haft magsjuka och låg och nojjade mig över åka på världens illamående under graviditeten. Men det är ju bara att vänta och se. Känner verkligen för er som börjat må illa, det är hemskt :/

• tasirvio

Åh, grattis Jeaneeettes! Så avudnsjuk :)

Jag har inskrivning inbokad 25.2, därefter ska vi boka tid för VUL.. längtar sååå. Jag har börjat få lite illamående som håller i sig hela dagen, men kommer och går lite. Märker också att jag från och till blir gryyyymt trött. Igår t.ex. kändes det som om jag hade sprungit maraton, hade nästan mjölksyra i benen. En timme senare hade det gått om och jag kände mig ok igen.. Snacka om knasigt hur kroppen kan påverkas av att några celler förökar sig i kroppen, haha!

• tasirvio
    L1977 skrev 2014-02-10 12:03:59 följande:
    Är det någon mer med lite/få symptom?
    Hej!
    Mina symtom har avtagit avsevärt också, men jag tror inte du behöver vara orolig! Det samma har gällt några av mina vänner också. Enas symtom tilltog igen någon vecka senare och andra hade knappt några symtom längs hela graviditeten. Och båda är föräldrar till finfina friska små barn :)
  • Sara84

Då vi gjort IVF så genomför man alltid ett VUL runt vecka 8 för att se så att allting är OK och att embroyt utvecklats som det ska. Känns skönt, då jag har både X och MF i bagaget.
  • L1977

Tack för era tröstande ord! Jag har bokat ul redan så jag ska dit nästa onsdag 19/2. Men det är så lång väntan tills dess.

Kommer inte ihåg hur det var med mina symptom sist, då mina barn är lite större. 12 & 10 år.

• kohler12
    jonie skrev 2014-02-10 12:42:15 följande:
    Skönt att se 3+
    Gått in i vecka 6 idag så 5+0 och exakt tre veckor sen ägglossningen den 20/1
    vi är i samma vecka är med i 5+0 idag tog ett clearblue vanligt i fredags fick klart plus 
    kommer inte ta något digitalt 

Grattis 
Svar på tråden BF Oktober 2014