• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • kohler12
    manda123 skrev 2014-02-13 18:19:43 följande:
    Hej hej! Jag hoppar gärna in i tråden om det är okej? Jag är 26 år (blir 27 i mars) och är i v6 (5+3), beräknad enligt app 11 oktober, första barnet för både mig & sambon. Mår oförskämt bra...någon mer som mår eller har mått jätte bra i graviditeten?
    konstigt att du får 11 oktober som bf jag får 12 oktober o är också på 5+3 idag
  • manda123
    Shibby skrev 2014-02-13 19:29:58 följande:
    Haha ja jag är nog också lite nojjig ibland, så det är nog ganska så vanligt Jag är i vecka 7 [/quote [quote=72506304][quote-nick]Shibby skrev 2014-02-13 19:29:58 följande:[/quote-nick]
    manda123 skrev 2014-02-13 19:18:20 följande:
    Ibörjan var jag lite nojjig över att allt inte stod rätt till eftersom att jag mår så sjukt bra, det enda jag kände av var tröttheten. Men idag kom illamåendet över mig i affären då jag skulle köpa mina favorit chips, fick slänga undan påsen och gå några varv i affären för att inte kräkas rakt ut. Så nu börjas det nog på allvar ;) Vilken vecka är du i?
    Haha ja jag är nog också lite nojjig ibland, så det är nog ganska så vanligt Jag är i vecka 7

okej, härligt! Har ni berättat för familj eller vänner än?
  • manda123
    kohler12 skrev 2014-02-13 19:43:13 följande:
    konstigt att du får 11 oktober som bf jag får 12 oktober o är också på 5+3 idag

Haha du har så rätt, det är jag som är vimsig. Bf blir 12 oktober :)
  • Mymmlan

Jag ska berätta för mamma och pappa imorgon. jag kanske måste berätta på jobbet för jag ska jobba hela helgen och de kommer märka att jag mår illa. Då känns det bättre att ha berättat för mamma och pappa först. Känns taskigt på nåt sätt om de är sist liksom...

• majamys
    Makaronipuss1 skrev 2014-02-13 19:32:10 följande:
    Någon här som äter lågkolhydratkost? Hur tänker ni göra under graviditeten?
    Jag, men inte jättestrikt, och jag tänker fortsätta under graviditeten också eftersom det håller mitt blodsocker på en så jämn nivå som det krävs när man har diabetes och är gravid. Men det funkar bara för mig om jag äter ca 10kh per måltid så att jag har NÅGONTING att ta insulin för :)
  • Sara84

Jag ser att ni diskuterar vikt och viktuppgång här i tråden.. jag har genomgått GBP operation för snart 3 år sedan. Vet inte vad jag väger just nu. Ca 70 kg till mina 162 cm skulle jag tippa. Är så svullen om magen så skulle inte förvåna mig om det är mer...

Min förra grav gick jag upp +30kg - det vill jag inte göra igen! Hade hemsk foglossning och på slutet fick jag välja dagligen mellan en kortare promenad eller lite städning inte en chans att det var på tal om mer motion än så

Hoppas innerligt att det blir bättre denna grav! Vardagsmotion får jag gott om, har en stor vovve som måste ut på långpromenader plus att familjen simmar tillsammans varje helg ? Det är inte mycket men i alla fall något

• Mmalin
    manda123 skrev 2014-02-13 18:19:43 följande:
    Hej hej! Jag hoppar gärna in i tråden om det är okej? Jag är 26 år (blir 27 i mars) och är i v6 (5+3), beräknad enligt app 11 oktober, första barnet för både mig & sambon. Mår oförskämt bra...någon mer som mår eller har mått jätte bra i graviditeten?
    Samma här. Mådde jättebra genom hela graviditeten med dottern också. Hoppas det håller i sig.
  • Yarrow
    Adnamaa skrev 2014-02-13 19:43:09 följande:
    Yarrow när berättar du för familj och vänner?

Känns som en evighet att hålla de för en själv!! Speciellt när man har kollegor som älskar vin och AW. Jobbar även på en skola med ÖPPNA elever och de har redan frågat 5 gånger om jag e gravid då min mage har blivit svullen.
    Haha vilka "problem" va ;)

I vecka 12 kommer vi berätta för dem. gå gör vi ett UL för att se så att allt är bra, känns viktigt för oss :)

Sara84 skrev 2014-02-13 20:35:46 följande:
    Jag ser att ni diskuterar vikt och viktuppgång här i tråden.. jag har genomgått GBP operation för snart 3 år sedan. Vet inte vad jag väger just nu. Ca 70 kg till mina 162 cm skulle jag tippa. Är så svullen om magen så skulle inte förvåna mig om det är mer...
    Min förra grav gick jag upp +30kg - det vill jag inte göra igen! Hade hemsk foglossning och på slutet fick jag välja dagligen mellan en kortare promenad eller lite städning inte en chans att det var på tal om mer motion än så
    Hoppas innerligt att det blir bättre denna grav! Vardagsmotion får jag gott om, har en stor vovve som måste ut på långpromenader plus att familjen simmar tillsammans varje helg ? Det är inte mycket men i alla fall något

Var det innan din op som du var gravid då? Jag fick sonen efter min op och gick inte upp ett kilo.. Hoppas på samma denna gången :) Har gått ner 40 kg och har ca 15 kg kvar till jag är nöjd egentlgien..

• Makaronipuss1
    majamys skrev 2014-02-13 20:24:59 följande:
    Jag, men inte jättestrikt, och jag tänker fortsätta under graviditeten också eftersom det håller mitt blodsocker på en så jämn nivå som det krävs när man har diabetes och är gravid. Men det funkar bara för mig om jag äter ca 10kh per måltid så att jag har NÅGONTING att ta insulin för :)

Ok, jag vill också fortsätta. Ätit rätt strikt lågkolhydratkost i några månader nu. Har aldrig mått så bra i hela mitt liv. Det är sån jäkla skillnad. Piggare, gladare, mer tålamod med barnen, aldrig huvudvärk eller lös i magen! Därför vill jag ju gärna fortsätta. Får prata med BM. Men ser inga hinder. Har börjat äta lite mer rotfrukter, ej potatis. Dricker även juice och något extra glas mjölk. Äter även någon frukt då och då. Äter inget bröd, inget ris och ingen pasta. Har läst att många som fortsätter äta såhär under grav slipper mkt av illamåendet och så,och det vore ju skönt! :)
Svar på tråden BF Oktober 2014