• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • majamys

Jag tror att god handhygien är bättre än influensavaccin. Fastän jag tillhör riskgruppen (diabetes) har jag inte tagit vaccinet på många år, och klarat mig bra med positiv inställning och tvättade händer. :) i och med att jag har diabetes så räknas också graviditeten som riskgraviditet... Men fortfarande anser jag influensavaccinet onödigt.

• LissanS
    Mmalin skrev 2014-02-12 12:33:03 följande:
    Jag tänker att det skulle vara skönt med en FB-grupp. Lite mer privat liksom. Fast det kanske bara är jag?
    Jag tycker också att FB-grupp är bra att ha. Någon som vill ta initiativet och skapa en?  :) 
  • Makaronipuss1

Jag hänger med! Är i v6 (5+1) idag. Mår jättebra. Inga symtom alls egentligen. Detta är mitt tredje barn. BF 13 oktober men kommer bli planerat smittad innan dess.

• SysterAnna

Så, nu var nattduksbordet laddat inför natten. Förra natten var jag upp en snabb sväng och stoppade om sonen, när jag kom tillbaka blev jag tokillamående! Detta ledde till att jag inte kunde resa mig utan att jag visste att jag skulle kräkas och jag var så hungrig och illamående så jag kunde inte somna heller. Så maken fick snällt gå upp 03:30 och hämta ett äpple åt mig som jag fick ätit liggandes i sängen. Nu ligger en banan och väntar på mig om läget blir detsamma inatt igen. Om inte annat så kan jag ta den imorgon innan jag stiger upp

• Irmeline

Jag tog svininfluensavaccin förra gången jag var gravid, men så är jag ju också pro vaccin i allmänhet. Tog TBE-påfyllning precis innan jag plussade också... Var väl inte meningen men visste ju inte...

• Fialialey

Hej alla fina blivande mammor!! Jag plussade i fredags (7/2) Jag har en son född 2012-03-10 så det känns alldeles underbart med ett litet syskon till hösten, förhoppningsvis!! Lite nyfiken på vart ni bor? Kram Fia

• kohler12
    Fialialey skrev 2014-02-13 02:02:46 följande:
    Hej alla fina blivande mammor!! Jag plussade i fredags (7/2) Jag har en son född 2012-03-10 så det känns alldeles underbart med ett litet syskon till hösten, förhoppningsvis!! Lite nyfiken på vart ni bor? Kram Fia
    Grattis jag plussade också den 7 februari vad kul
  • minimaxi

Jag plussade precis, fortfarande väldigt overkligt! Väntar tydligen barn nummer 3 och bor i Skåne.

• Sara84

Jag har också gärna en lista och en FB grupp :)

Känner mig så svullen idag :( Mina tights jag köpte för en månad sedan spänner redan över magen :(

Och mina bröst håller på att döda mig! Gör såå ont med vanlig BH :( Hur har ni andra gjort? Sport-BH?

Angående vaccinering, jag kommer avstå. Är inte vaccinerad mot svininfluensa sedan tidigare, inte resten av min familj heller. Undviker gärna vaccinering om jag absolut inte behöver, tror att kroppen måste ta hand om det själv om det är så.

Härligt att läsa om alla er som fått göra VUL eller ska göra inom kort! Idag är det exakt 2 veckor tills jag får se vår lilla ärta... <3 Hoppas VERKLIGEN att tiden springer iväg :)

• mjn84

Igår skjutsade jag min bonusdotter för att köpa presenter. Fick en kraftig molvärk så det var riktigt oskönt att köra bil. Var mest i vänstersidan så jag fick försöka sträcka ut den sidan när jag inte behövde växla. Obehagligt kändes ett tag som att jag gärna hade lagt mig ner en stund. Men det var lite svårt just då :)

Svar på tråden BF Oktober 2014