• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Cazza

Åt just en panpizza kl 10 på morgonen, det hjälpte:) kommer rulla fram snart;(

• tasirvio
    Tamara skrev 2014-02-13 09:39:26 följande:
    Jag tog en del postafen min förra graviditet men mest innan läggdags så att jag skulle slippa ligga och må illa och inte kunna sova. Gillade inte att ta på dagarna, blev så trög. Fick lergigan av bm men jag ville verkligen inte ta dem fast jag mådde illa och kräktes en hel del. Tyvärr verkar inte denna graviditet bli bättre, spytt 2 ggr idag mår så illa hela tiden. I mina andra graviditeter så har inte illamåendet/kräkandet gått över kring v.12 som det verkar göra för de flesta, utan det håller kvar länge. Så jag har inga förhoppningar att det ska sluta om några veckor men kanske innan v.30 :-/
    Det är inte så att du eventuellt lider av hyperemesis? Hade en kompis som gjorde det. Hennes illamående var så illa att det enda hon fick i sig dagligen var lite vatten och potatis. Hon gick ner nästan 10kg och hamnade in på dropp..:/
  • SysterAnna

Jag vet sen tidigare att jag blir helt slut och väck i huvudet om jag tar postafen. Jag har tagit lergigan comp nu i fyra dagar och det fungerar superbra! Mår bara lite illa ibland men är inte så trött. 

• Tamara

Jag får i mig mat eller iaf ätbara saker i små mängder ofta så ingen hyperemesis de andra graviditeterna iaf. Kanske ska fundera en vända till på de där lergigan comp då...

• mitthemligajag

Första spyan här imorse ;/ skönt att veta att hormonerna stiger men fy tusan va dåligt jag mår... Tur jag är sjukskriven tills nästa tisdag! Läkaren sjukskrev mig måndagen också när vi fått ny tid för vul, inte kul att gå till jobbet om de blir ett dåligt besked :( men hoppas ju självklart på att de finns ett hjärta då, 7+0

• LissanS

Usch överflöde med känslor. Jag gråter gråter och gråter och får ingen stop på mig. Om jag går sådär med svullna ögon att hämta min dotter vad tror de i förskolan då? Usch vad pinsamt!! Jag saknar min busunge! Jag brast nästan till tårar när jag lämnade henne i morse. Känner mig som riktig fåne men var tvungen att skriva av mig här.   

• Längtan88
    Tamara skrev 2014-02-13 10:01:35 följande:
    Äta är min grej med!

haha samma här! Äta lite men ofta :) Överallt står det att man inte ska äta mer än ett äpple ( ett mellanmål) än vanligt i andra trimestern, men jag tror att jag äter mer än vanligt redan nu i första trimestern haha. Lär nog gå upp ganska mkt i vikt. Blir nog 20kg som med sonen 😩😱
  • Längtan88
    mitthemligajag skrev 2014-02-13 10:59:48 följande:
    Första spyan här imorse ;/ skönt att veta att hormonerna stiger men fy tusan va dåligt jag mår... Tur jag är sjukskriven tills nästa tisdag! Läkaren sjukskrev mig måndagen också när vi fått ny tid för vul, inte kul att gå till jobbet om de blir ett dåligt besked :( men hoppas ju självklart på att de finns ett hjärta då, 7+0

Oh hoppas ni får se ett hjärta då :) håller tummarna!! Förstår att det inte är kul o gå till jobbet. Känner samma sak, o man vill ju inte tala om för alla på jobbet att man mår illa och att de ska ta hänsyn till det. Ska vänta till vecka 13 innan jag berättar iaf.
  • Cazza

Ja + ett äpple liksom! Jag måste äta varannan timme för att inte må illa och jag orkar inte heller träna som vanligt så jag kommer säkerligen öka. Tycker redan det syns. Jag är 170 och väger 65 kg och på telefon sa sköterskan att det lät som en ok vikt. Min förra barnmorska sa dock att det var snudd på övervikt och att jag måste passa mig vad jag äter. Men jag är hellre lite tjock om jag mår bra...

Svar på tråden BF Oktober 2014