• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • manda123

Hej hej! Jag hoppar gärna in i tråden om det är okej? Jag är 26 år (blir 27 i mars) och är i v6 (5+3), beräknad enligt app 11 oktober, första barnet för både mig & sambon. Mår oförskämt bra...någon mer som mår eller har mått jätte bra i graviditeten?

• Shibby
    manda123 skrev 2014-02-13 18:19:43 följande:
    Hej hej! Jag hoppar gärna in i tråden om det är okej? Jag är 26 år (blir 27 i mars) och är i v6 (5+3), beräknad enligt app 11 oktober, första barnet för både mig & sambon. Mår oförskämt bra...någon mer som mår eller har mått jätte bra i graviditeten?

Jag mår prima! :) inte illamående eller överdrivet trött heller...
  • Yarrow

Adnama, på jobbet hade jag nog till och med väntat till efter RUL innan jag berättade för chefen.arbetskamraterna hade dock fått veta samtidigt som alla andra, runt vecka 12

• Makaronipuss1

Jag är i V5+2. Idag tycker jag att illamåendet kommit smygande. Behöver småäta hela tiden. I övrigt mår jag jättebra. Lite trött också kanske. Ömheten i brösten har minskat något. Hoppas allt är bra där inne. Inte kunnat beställa tid hos BM ännu då jag är på resande fot hela februari. Typiskt.

• manda123
    Shibby skrev 2014-02-13 18:52:22 följande:
    Jag mår prima! :) inte illamående eller överdrivet trött heller...

Ibörjan var jag lite nojjig över att allt inte stod rätt till eftersom att jag mår så sjukt bra, det enda jag kände av var tröttheten. Men idag kom illamåendet över mig i affären då jag skulle köpa mina favorit chips, fick slänga undan påsen och gå några varv i affären för att inte kräkas rakt ut. Så nu börjas det nog på allvar ;) Vilken vecka är du i?
  • Shibby
    manda123 skrev 2014-02-13 19:18:20 följande:
    Ibörjan var jag lite nojjig över att allt inte stod rätt till eftersom att jag mår så sjukt bra, det enda jag kände av var tröttheten. Men idag kom illamåendet över mig i affären då jag skulle köpa mina favorit chips, fick slänga undan påsen och gå några varv i affären för att inte kräkas rakt ut. Så nu börjas det nog på allvar ;) Vilken vecka är du i?

Haha ja jag är nog också lite nojjig ibland, så det är nog ganska så vanligt Jag är i vecka 7
  • Mymmlan

Å så skönt att några tagit initiativet att fokusera på det positiva har inte orkat läsa på ett tag för jag blev så nojjig av att läsa om alla mf. Men nu kanske jag blir lite aktiv igen

Mår också jätte illa. Kräks inte men på gränsen hela tiden och dygnet runt. Vaken 2-4 timmar varje natt av att jag mår blä helt ovan detta eftersom jag mådde som en prinsessa förra grav.

• Adnamaa

Yarrow när berättar du för familj och vänner?

Känns som en evighet att hålla de för en själv!! Speciellt när man har kollegor som älskar vin och AW. Jobbar även på en skola med ÖPPNA elever och de har redan frågat 5 gånger om jag e gravid då min mage har blivit svullen.

Haha vilka "problem" va ;)

Svar på tråden BF Oktober 2014