• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Längtan88
    Cazza skrev 2014-02-13 11:54:14 följande:
    Ja + ett äpple liksom! Jag måste äta varannan timme för att inte må illa och jag orkar inte heller träna som vanligt så jag kommer säkerligen öka. Tycker redan det syns. Jag är 170 och väger 65 kg och på telefon sa sköterskan att det lät som en ok vikt. Min förra barnmorska sa dock att det var snudd på övervikt och att jag måste passa mig vad jag äter. Men jag är hellre lite tjock om jag mår bra...

Men 170cm och 65kg är ju en jättebra vikt!! Förstår mig inte på folk ibland, själv är jag 1,70 o väger 68, gick aldrig ner alla mina graviditetskilon sedan förra graviditeten haha, men mår skitbra, så du ska INTE oroa dig. Jag åt för en timme sedan och börjsr må illa igeeeen. O e inte alls sugen på mat, eller frukt. Men mackor funkar bra hahha. Kommer rulla om några månader haha
  • aellinor

Hej tjejer. Är ny i tråden, verkar vara en väldigt trevlig tråd. Jag plussade idag och BF är cirka tors 23:e oktober. Plussade alltså väldigt tidigt. Det var ett svagt plus, men ska testa igen imorgon o hoppas få ett klarare plus.

Lite om mig. Jag har en dotter som är 4,5 år. Kom med planerat kejsarsnitt. Har även en son som är 4,5 månader gammal, det blir alltså cirka 13 månader mellan bebisen som kommer till hösten och min minsta här hemma.
    Min son föddes med vaginal förslossning, en jätte bra förlossning fast han vägde 4,7 kg :) Jag bor i Kristianstad, Skåne. Nu har jag ju missat några sidor på tråden, tänkte läsa igenom alla. Lycka till alla o jag hoppas vi kan följas åt här med våra graviditeter.

• majamys

Jag håller med om att det är en alldeles lagom vikt!! Jag är också 170cm och har alltid vägt 65, ända tills efter förra graviditeten. Jag gick upp 26kg så mu är 72 standard för mig. Det räknas som lite övervikt enligt BMI, men jag är absolut inte överviktig :o

• aellinor
    aellinor skrev 2014-02-13 12:08:49 följande:
    Hej tjejer. Är ny i tråden, verkar vara en väldigt trevlig tråd. Jag plussade idag och BF är cirka tors 23:e oktober. Plussade alltså väldigt tidigt. Det var ett svagt plus, men ska testa igen imorgon o hoppas få ett klarare plus.

Lite om mig. Jag har en dotter som är 4,5 år. Kom med planerat kejsarsnitt. Har även en son som är 4,5 månader gammal, det blir alltså cirka 13 månader mellan bebisen som kommer till hösten och min minsta här hemma.
    Min son föddes med vaginal förslossning, en jätte bra förlossning fast han vägde 4,7 kg :) Jag bor i Kristianstad, Skåne. Nu har jag ju missat några sidor på tråden, tänkte läsa igenom alla. Lycka till alla o jag hoppas vi kan följas åt här med våra graviditeter.
    Glömde skriva att jag är 27 år gammal. På tal om vikt så var väl mitt mål att gå ner några kilon till sen min senaste graviditet, innan denna. Men det blev inte så :) Vägde 65 kg och är 170 cm innan min graviditet med min son. Gick upp nästan 20 kg. Har 6 kg kvar att gå ner. Väger alltså 71 nu, men ställde mig i för sig på vågen igår och gått upp 1 kg. Kan det bero på graviditeten? Är ju inte långt gången. Har BIM om 3,4 dagar. MEn känner mig svullen och "vattnig" i magen.
  • Tamara

Jag har gått upp mycket tidigt i alla mina graviditeter trots illamående och massa kräkor. Första graviditeten var jag så sund, åt bara nyttigt, promenerade överallt hit och dit och jag gick ändå upp 25 kg, så jag har insett att det inte spelar någon roll hur jag äter/rör mig när jag är gravid. Jag går upp mycket helt enkelt. Nu småäter jag för att slippa spy och jag äter whatever jag känner hjälper, förra graviditeten hade jag en period när bara Coca Cola och dill och gräslökschips höll undan kräkorna och jag dricker aldrig läsk annars och chips väldigt sällan annars. Nu har jag hittills haft tur och gått ner allt efter alla barnen men det vet man ju inte om det blir så igen. Men just nu så tycker jag tt vi struntar i vikten och försöker må så bra som möjligt!

• mallan89

Hej allesammans!

Hoppar med här, är beräknad till 11okt enligt familjelivs räknare. Har dock ett problem har en månad kvar på provanställningen och har muntligt blivit lovad en tillsvidaretjänst. Men i veckan fick jag ett plus på stickan helt oplanerat då vi tänkt vänta till min anställning blivit säker. Klart skulle jag kunna vänta med att berätta för chefen om de inte vore för att jag jobbar i en kemisk fabrik. Det innebär höga risker för barnet. Tänk om jag får sparken nu Foten i munnen. Känns ändå som att jag måste berätta snarast. Vad tror ni? Blev inte alls som vi tänkt

• mitthemligajag
    Längtan88 skrev 2014-02-13 11:36:58 följande:

Oh hoppas ni får se ett hjärta då :) håller tummarna!! Förstår att det inte är kul o gå till jobbet. Känner samma sak, o man vill ju inte tala om för alla på jobbet att man mår illa och att de ska ta hänsyn till det. Ska vänta till vecka 13 innan jag berättar iaf.
    Jo men alla på mitt jobb är redan medvetna om min graviditet, jobbar på en liten fsk med bara 2 avd så dom är medvetna igår kom dom med blommor, finaste! De är ju efter min titthåls op som jag är sjukskriven så de är inte för illamåendet i sig,även om jag verkligen undrar hur detta kommer gå på tisdag när jag ska tillbaka till jobbet igen förmodligen! :p
  • Cazza

Kemisk fabrik låter ju inte då hälsosamt för varken dig eller barnet. Men å andra sidan är det säkert för dig borde det vara det för barnet med. Hur har andra gravida på jobbet gjort?

• mallan89
    Cazza  Jag är på en helt ny avdelning och första tjejen, men på de andra avdelningarna blir dom omplacerade till kontorsarbete så gott de går. Går 5skift så imorgon är första dagen efter pluset. Min chef sa innan jag gick på ledighet att han skulle skriva ut papprena så vi kunde skriva under men vet ju inte hur många veckor de tar innan han har gjort de. Han har väldigt mycket att göra. Törs jag hålla de hemligt i kanske två-tre veckor så borde det vara klart med papprena dock.
  • tasirvio
    mallan89 skrev 2014-02-13 12:54:14 följande:
    Cazza  Jag är på en helt ny avdelning och första tjejen, men på de andra avdelningarna blir dom omplacerade till kontorsarbete så gott de går. Går 5skift så imorgon är första dagen efter pluset. Min chef sa innan jag gick på ledighet att han skulle skriva ut papprena så vi kunde skriva under men vet ju inte hur många veckor de tar innan han har gjort de. Han har väldigt mycket att göra. Törs jag hålla de hemligt i kanske två-tre veckor så borde det vara klart med papprena dock.
    Jag tycker absolut att du inte ska behöva berätta. Men om du ä osäker på om det är säkert för barnet så kan du ju alltid kontakta mvc eller bm och kolla vad de tycker. 
Svar på tråden BF Oktober 2014