• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Cazza

Aah jag mår så illa!!!! Tycker verkligen illamåendet förstör så mkt. Jag kräks inte utan mår illa på gränsen hela tiden. Jag klarar på nåt sätt att hålla ihop på jobbet och innan jag lämnat barnen på dagis men sen bara ligger jag i sängen och mår så illa att jag ångrar mig nästan. Klarar inte av bajs,snor och kaviar! Och barnen emellanåt genererar sådana dofter...

• Yarrow

Sådär, nu skapade jag en grupp på fejjan för oss med bf i oktober. Den är än så länge hemlig eftersom de flesta av oss inte gått ut med våra graviditeter än. Skicka ett om till mig med din mail så skickar jag en inbjudan till gruppen :)

• Jeaneeettes
    Cazza skrev 2014-02-13 08:15:01 följande:
    Aah jag mår så illa!!!! Tycker verkligen illamåendet förstör så mkt. Jag kräks inte utan mår illa på gränsen hela tiden. Jag klarar på nåt sätt att hålla ihop på jobbet och innan jag lämnat barnen på dagis men sen bara ligger jag i sängen och mår så illa att jag ångrar mig nästan. Klarar inte av bajs,snor och kaviar! Och barnen emellanåt genererar sådana dofter...
    Jag har har exakt samma illamående vaknar till och med på natten av det och måste äta då, när jag jobbade igår var jag tvungen ta prostafen det är som en gåva från gudarna  :p
  • majamys

Läkaren som gjorde VUL-undersökningen igår frågade om jag har några symptom/besvär, det enda jag kom att tänka på då var molvärken och foglossningen... Så här i efterhand undrar jag varför jag inte nämnde att jag är dödstrött, hungrig, kissnödig, svullen, har ömma bröst?! :o alla symptom är visserligen från och till, en del dagar har jag inget annat än tröttheten (det enda som är konstant)... Och molvärken har jag sällan nu, liksom hungern. Men istället ömmar brösten ibland.

• Cazza

Men det där prostafen!! Tycker ni det hjälper? Visst, jag kände inget illamående men inget annat heller. Var helt borta i både kropp och hjärna;)

• Tamara

Jag tog en del postafen min förra graviditet men mest innan läggdags så att jag skulle slippa ligga och må illa och inte kunna sova. Gillade inte att ta på dagarna, blev så trög. Fick lergigan av bm men jag ville verkligen inte ta dem fast jag mådde illa och kräktes en hel del. Tyvärr verkar inte denna graviditet bli bättre, spytt 2 ggr idag mår så illa hela tiden. I mina andra graviditeter så har inte illamåendet/kräkandet gått över kring v.12 som det verkar göra för de flesta, utan det håller kvar länge. Så jag har inga förhoppningar att det ska sluta om några veckor men kanske innan v.30 :-/

• Mmalin
    Yarrow skrev 2014-02-13 08:23:56 följande:
    Sådär, nu skapade jag en grupp på fejjan för oss med bf i oktober. Den är än så länge hemlig eftersom de flesta av oss inte gått ut med våra graviditeter än. Skicka ett om till mig med din mail så skickar jag en inbjudan till gruppen :)
    Vad bra att du tog tag i det. :)
  • Cazza

Tamara: så jobbigt!!!! Mitt har gått över innan v 14 iaf så det får man ju vara glad för. Bara... 7 veckor kvar;( en kompis t mig fick akupuntur mot illamående, varAnnan dag hela graviditeten. Det var det enda slm hjälpte. För mig hjälper det bara att äta.

Svar på tråden BF Oktober 2014