• Firran

Bf September 2014

Någon mer här som är gravid och bf i september ?? Vore kul att följas åt !

• Svar på tråden Bf September 2014
  • Firran

Åh okej va jobbigt :(( Om du får lågt så borde du få sprutor med järn om du inte alls kan ta tabletter!! Men hoppas du får upp det lite nu Fick ett tips att köpa ett.rör med brustabletter. På Ica.. Heter C+järn smakar svartvinbär.. Va inte alls illa och ska vara ganska effektivt...

UnhandyPillow skrev 2014-02-24 14:02:39 följande:
    [quote=72592589][quote-nick]Firran skrev 2014-02-23 17:37:41 följande:[/quote-nick]Varför ska du börja så sent om du har dåligt nu?? Man mår ju dåligt om det blir för lågt!! Du kan köpa blutsaft istället.. Ganska äckligt men effektivt och gör ingen skillnad på magen... Jag hade inte "superlågt" värde och eftersom jag kräks så mycket av tabletterna så ville hon inte att jag skulle ta dem tidigare eftersom jag ändå mår så illa. Blutsaft provade vi när jag väntade första barnet och det höjde inte mitt järnvärde så mycket som BM ville. Nu har jag fått en juice med extra järn och folsyra i så den dricker jag varje morgon. Har mått otroligt illa i helgen och gick ner lite i vikt men bara 1 kilo så inte så farligt i alla fall. Men idag är det mycket bättre!

• längtarmkt

Åh, jag har inte rul förrän 8 april..... Men har intalat mig att det inte är så långt dit! Och det är det ju inte heller. Jag har så svårt med min trötthet, och jag har ätit tillskott länge nu, med alla möjliga vitaminer och mineraler, äter Aco gravid. Ska jag behöva ta ännu mera järn..??

• Mammatillw

Hej! Får jag också hänga på här? Väntar mitt och sambons andra barn, sonen blir 3 i juli. Bf runt den 25 september:) var på vul i v.7 och fick se ett friskt tickande hjärta :)

• Firran

Inte så långt det heller!!! :) :)

Usch va jobbigt :(

Jag äter flera olika järn tillskott nu..

Men kommer ihåg med min andra graviditet att jag va sååå trött ändå och det är sjukt jobbigt om man får sån trötthet :(

längtarmkt skrev 2014-02-25 09:42:25 följande:
    Åh, jag har inte rul förrän 8 april..... Men har intalat mig att det inte är så långt dit! Och det är det ju inte heller. Jag har så svårt med min trötthet, och jag har ätit tillskott länge nu, med alla möjliga vitaminer och mineraler, äter Aco gravid. Ska jag behöva ta ännu mera järn..??

• Firran

Absolut!!

Va kul!

Bf på min födelsedag :))25/9:)

Mammatillw skrev 2014-02-25 10:58:10 följande:
    Hej! Får jag också hänga på här? Väntar mitt och sambons andra barn, sonen blir 3 i juli. Bf runt den 25 september:) var på vul i v.7 och fick se ett friskt tickande hjärta :)

• längtarmkt

Hjälp!!! Min mage sväller så "snett"!! Ska det vara så. På högra sidan naveln sticker det liksom ut och det är väldigt hårt där inunder. Men inte alls lika på vänstra sidan. Är så varje morgon jag vaknar! Efter att jag fått kissa så blir det bättre, men känner fortfarande av det efteråt. Är det något av mina organ som trycker ut, eller vad?

• misi
    längtarmkt skrev 2014-02-26 08:57:18 följande:
    Hjälp!!! Min mage sväller så "snett"!! Ska det vara så. På högra sidan naveln sticker det liksom ut och det är väldigt hårt där inunder. Men inte alls lika på vänstra sidan. Är så varje morgon jag vaknar! Efter att jag fått kissa så blir det bättre, men känner fortfarande av det efteråt. Är det något av mina organ som trycker ut, eller vad?

brukar vara urinblåsan som är hård så och sen försvinner när man kissat..
  • Firran

Nej det är ingen fara allt flyttar sig när livmodern växer :)

• Mammatillw

Nu vet jag inte hur många veckor du gått, men när livmodern vuxit ur bäckenet så om fostret ligger på höger sida i livmodern så ser magen sjukt missformad ut:p inget att oroa sig för:)
  • livan86

Alltså, jag måste bara fråga... på en vecka nu har min mage växt extremt mycket. ser ut som jag e i 5/6månaden typ... helt galet.... nån mer som vart med om det..?
    jag menar det borde ju inte synas alls egentligen?

Svar på tråden Bf September 2014