• Firran

Bf September 2014

Någon mer här som är gravid och bf i september ?? Vore kul att följas åt !

• Svar på tråden Bf September 2014
  • Firran
    livan86 skrev 2014-02-26 18:32:28 följande:

Alltså, jag måste bara fråga... på en vecka nu har min mage växt extremt mycket. ser ut som jag e i 5/6månaden typ... helt galet.... nån mer som vart med om det..?
    jag menar det borde ju inte synas alls egentligen?

Vilken vecka är du ?

Tycker det kan gå lite fram och tillbaka .. Va sjukt svullen ett tag sen vart magen helt plötsligt platt igen ...

Men nu syns det .. Men jag är i vecka 14 och det är mitt andra barn...

Men för vissa börjar det ju synas tidigt ..:)
  • längtarmkt
    Mammatillw skrev 2014-02-26 13:37:38 följande:
    Nu vet jag inte hur många veckor du gått, men när livmodern vuxit ur bäckenet så om fostret ligger på höger sida i livmodern så ser magen sjukt missformad ut:p inget att oroa sig för:)

Jag är idag 13+2, men det ligger så högt i jämförelse med hur långt jag känt efter och som jag tror att livmodern vuxit. Det måste isf vara något organ eller så. Har aldrig gått en graviditet såhär långt, så allt som händer framöver kommer vara nytt för mig, hoppas ni kan stå ut med lite "dumma" frågor tack för svaren!
  • längtarmkt
    livan86 skrev 2014-02-26 18:32:28 följande:
    Alltså, jag måste bara fråga... på en vecka nu har min mage växt extremt mycket. ser ut som jag e i 5/6månaden typ... helt galet.... nån mer som vart med om det..? jag menar det borde ju inte synas alls egentligen?

Ja, visst kan det vara så, att det syns redan. Jag är fortfarande extremt svullen i hela magen, men jag kommer nog inte kunna dölja magen så värst länge till, även om det inte främst bebis som gör den så stor. Sambon säger hela tiden att den är stor, så det är inte inbillning heller. Det är ju såå olika det där. Hur funkar det med mat för er? Jag har allvarliga problem med att äta fisk, det GÅR BARA INTE. Jag blir så sjukt illamående och sist var det ren tjurighet som höll kvar det i magen, hade jag givit med mig hade det kommit upp. Jag behöver ju verkligen få i mig den näringen, men kan jag äta nånting annat? jag kan ju inte hålla på så här! Förslag nån?
  • livan86

Jag är i 10+1, alltså rätt tidigt för att ha mage.. Men det syns! Va inne å handlade igår och provade en jacka, expediten gratulerade mig för tillökningen...

• Mammatillw
    längtarmkt skrev 2014-02-27 08:18:12 följande:

Jag är idag 13+2, men det ligger så högt i jämförelse med hur långt jag känt efter och som jag tror att livmodern vuxit. Det måste isf vara något organ eller så. Har aldrig gått en graviditet såhär långt, så allt som händer framöver kommer vara nytt för mig, hoppas ni kan stå ut med lite "dumma" frågor smile1.gif tack för svaren!
    Gattis till graviditeten:) kan ju vara så att din fulla urinblåsa trycker på något organ också, men jag skulle tippa på att det är livmodern:) Jag är 9+6 idag och magen är alltid jätte svullen, jag vet själv att det är tarmarna men de som vet om graviditeten tycker jag har fin "bebis mage";)
  • Firran

Varför kan man inte ladda upp bilder från ipad eller mobil :(((

• livan86
    Firran skrev 2014-02-27 20:43:00 följande:
    Nu kanske det funkar !! Här är min mage nu iaf :))
    åå va mysigt!!!

här är min mage

• Firran

Fiin syns ju bra på dig också!!!

När hade du bf? :)

livan86 skrev 2014-02-27 20:52:44 följande:
    åå va mysigt!!!

här är min mage

• livan86
    Firran skrev 2014-02-28 08:06:51 följande:
    Fiin syns ju bra på dig också!!!
    När hade du bf? :)
    23 september, är i v.11 nu.

min sambo vill inte att vi berättar för släkt å vänner försen efter KUB 17 mars, men jag vet inte hur ja ska kunna dölja det längre

Svar på tråden Bf September 2014