• Firran

Bf September 2014

Någon mer här som är gravid och bf i september ?? Vore kul att följas åt !

• Svar på tråden Bf September 2014
  • Mammatillw

Jag är fortfarande sjukt trött och har fått en fruktansvärd foglossning :/ Foglossning är något helt nytt för nig då jag knappt hade "vanliga" krämpor när jag väntade sonen.. Lagom kul med en 3 åring och ett heltids jobb.. Jaja, det går väl över hoppas jag:)

• MalinRB

Jag väntar mitt första barn 8/9. Just nu (vecka 14) tycker jag inte det känns något speciellt, försöker boka in tid för UL då jag inte kan vänta till mitten av april då det är dags för RUL... Vill ju veta att allt står rätt till innan jag berättar för chefen också.

• Firran

Jag har inte känt av illamåendet på 1,5 vecka så ingen va gladare än jag ! Meeeen har spytt två mornar nu igen !!:((

Sitter och kollar på vagnar

Någon här som har en 2,5 åring och får syskon ?

Svårt tycker jag

Hr fått ögonen för Phil Teds navigator

Nån som har erfarenhet av de vagnarna ? Verkar ju väldigt smidiga !!!

• UnhandyPillow

Va inne på UL i måndags! Allt såg jätte bra ut och oj va bebben sparkade och vände runt hela tiden. Greppade navelsträngen en gång med. Så himla söt!! Skönt att allt såg bra ut. Datumet blev 14/9. Så är i vecka 14 nu och har lika stor mage som jag hade med barn nr1 ivecka 20! :-O Men mina magmuskler har ju inte hunnit tränas upp än. Mår bara illa på morgonarna nu och har bara kräkts en gång denna vecka! och de va för att jag åt för fort. Vagn funderar vi på en Emmaljunga Viking Double . o

• Mammatillw
    Firran skrev 2014-03-12 12:28:04 följande:

Jag har inte känt av illamåendet på 1,5 vecka så ingen va gladare än jag ! Meeeen har spytt två mornar nu igen !!:((

Sitter och kollar på vagnar

Någon här som har en 2,5 åring och får syskon ?

Svårt tycker jag

Hr fått ögonen för Phil Teds navigator

Nån som har erfarenhet av de vagnarna ? Verkar ju väldigt smidiga !!!

Vi kommer ha en 3åring och jag sitter i samma funderingar.. Sonen åker fortfarande mycket vagn, till och från dagis samt om vi traskar runt på köpcentrum.. Jag har kollat på samma vagn spm dig men har ingen erfarenhet av den tyvärr.. Jag tror hellre på att man kan köpa en begagnad syskonvagn än att stå utan när det väl är dags?
  • Firran

Jag har hela tiden sagt att jag ska köpa en babyjogger city mini gt double.. För har du singel nu och den är verkligen kanon.. Men gillar ju inte tanken att vända bebis framåt när den växt ur liggdelen. :(

Vet inte hur jag ska göra!!

Mammatillw skrev 2014-03-12 19:19:52 följande:
    Vi kommer ha en 3åring och jag sitter i samma funderingar.. Sonen åker fortfarande mycket vagn, till och från dagis samt om vi traskar runt på köpcentrum.. Jag har kollat på samma vagn spm dig men har ingen erfarenhet av den tyvärr.. Jag tror hellre på att man kan köpa en begagnad syskonvagn än att stå utan när det väl är dags?

• Mammatillw

Okej, ja det är ju en djungel! Jag älskar barnvagnar och har bytt 5-6 vagnar till olika märken med sonen, men är helt grön på syskonvagnar..

• UnhandyPillow

Jag vill absolut inte vända varken lillasyskonet som ska komma eller mellanbarnet framåt. Eftersom så många tester gjorts på detta och alla pekar på samma sak. Det bästa för barnen är att sitta mot föräldrarna. a

• Firran

Har också bytt mycket

Haft abc design cobra, babytravel amsterdam, brio go, Bee, och nu babyjogger city mini gt..

Vända barnet eller inte gör alla som de vill.. Jag tror absolut inte det är "skadligt " för ett barn som gillar att sitta framåt..oavsett ålder..

Älskar smidiga vagnar..

Svar på tråden Bf September 2014