• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 21:40:01 följande:
    jag svimmar nästan bara av stick i fingret om man säger så .. :)
    Usch vad jobbigt. Men lite av det kommer nog bli bättre efter den här behandlingen, hoppas vi. <3
  • KattaochAnja
    frugis skrev 2014-06-07 21:54:35 följande:
    Usch vad jobbigt. Men lite av det kommer nog bli bättre efter den här behandlingen, hoppas vi. <3
    var ligger du i behandlingen då .. ruvar du eller

• frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 22:27:57 följande:
    var ligger du i behandlingen då .. ruvar du eller

Japp. Ruvar allt jag bara kan (dag5) 
    Men det är väntandet som är det jobbigaste tror jag. :)
  • Lokattis

Usch, är nervös inför skrapningen imorgon... Har börjat få mer och mer mensvärk nu, så kroppen kanske börjar inse vad som hänt.

• Supers
    Lokattis skrev 2014-06-08 17:42:45 följande:
    Usch, är nervös inför skrapningen imorgon... Har börjat få mer och mer mensvärk nu, så kroppen kanske börjar inse vad som hänt.

Fy vad jobbigt :( stora styrkekramar till dig
  • hemljuvahem
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 20:21:17 följande:
    Tredje sprutan vart tagen i dag ... skit jobbigt innan jag lyckas sticka mig .. puussssst .. men kl 18.00 gjorde jag de .. men nu har jag en fråga till er alla som har tagit orgalutran , eller ja flera frågor .. hur kändes de var de värre en gonal-f? vilken tid valde ni eller fick ni en bestämnd tid .. tog ni de samtigit annars som gonal-f .. kramar

Orgalutransprutor var värre än Menopur, nålen var tjockare och därför mer svårstucken. Jag har absolut inga sprutproblem men just Orgalutranen tycker jag var dryg. Upplever att den gav obehag efteråt också...sved ganska mkt.
  • stjarnan86

Hej!

Jag ska ta min fjärde spruta idag..
    Har haft problem med lite diarre de senaste två dagarna. 
    Tror ni att det kan vara överstimulerade äggstockar?
    Det står ju med som vanlig biverkning också. Någon annan som har haft samma problem?

Och tror ni att man kan ändra tid när man tar sprutan. Har tagit den vid 22.30 men min sambo är inte hemma förrän vid 01.00. Kan man vänta tills dess? Har väldigt svårt att göra det själv.. Även fast jag inte har några problem med sprutor annars..
    Tacksam för svar!

• KattaochAnja

fjärde sprutan vart tagen vid 18 .. fy fan säger jag bara .. måste fråga våran hällsocentral om jag kan få hjälp med orgalutranen kommer inte klara den :(

• Supers
    Primolut88 skrev 2014-06-09 05:26:00 följande:
    Testdag idag och stickan visa två streck heeelt sjukt jag fattar ingenting

Åh grattis :) Rd 8 o är hur nojjig som helst. Har typ inga symptomer alls :/

Härligt med ett plus. Grattis igen.
Svar på tråden IVF under 2014