• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • hemljuvahem

Hej alla! Får bli ett kort inlägg då jag är till sjöss igen :) Här ruvar vi på och jag tror då dagarna aldrig gått långsammare än såhär!! RD5.

Välkomna alla nya på denna spännande resa i känslornas berg- och dalbana :)

• Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-07 10:35:25 följande:
    Hej alla! Får bli ett kort inlägg då jag är till sjöss igen :) Här ruvar vi på och jag tror då dagarna aldrig gått långsammare än såhär!! RD5.

Välkomna alla nya på denna spännande resa i känslornas berg- och dalbana :)

Jag är på rd 6 och det har gått relativt bra tills nu...nu börjar det bli segt och neggo tankarna försöker tränga igenom....bara kämpa på.

Kramis
  • dumdummast

[quote=73394187][quote-nick]Lokattis skrev 2014-06-07 07:34:59 följande:[/quote-nick]

Vi körde insemination 4 gånger först, utan resultat och i januari gjorde vi vår första IVF med insättning av ett färskt befruktat ägg (ET). Det tog inte men vi fick två ägg till frysen, varav ett inte klarade upptiningen men det andra fäste. Det var i början av april. Sedan var jag gravid tills nu, ska skrapas på måndag. Är nervös...[/quote.

Vad tråkigt. Massa kramar dig!

• hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-07 11:44:44 följande:
    Jag är på rd 6 och det har gått relativt bra tills nu...nu börjar det bli segt och neggo tankarna försöker tränga igenom....bara kämpa på.

Kramis

Jag börjar också känna mig mindre "hoppfull" ju mer tiden går...skönt att man inte är ensam om det :) Känner du ngt alls? Just i detta nu har jag lätt mensvärk men annars inget. Ja jättesvullna å känsliga bröst men tror det är pga Lutinus.
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-07 19:42:33 följande:
    Jag börjar också känna mig mindre "hoppfull" ju mer tiden går...skönt att man inte är ensam om det :) Känner du ngt alls? Just i detta nu har jag lätt mensvärk men annars inget. Ja jättesvullna å känsliga bröst men tror det är pga Lutinus.

Mmm jobbigt. Lite molvärk till o från..ömma bröst mest under natten och morgonen. Idag känns det som om jag har "håll" på vänster sida..men som du säger man vet ju inte om det är lutinus biverkning. ..

Åh jag vill verkligen att lillfröt stannar kvar.....

Vi kämpar på snart halvvägs. .

Kramis
  • KattaochAnja

Tredje sprutan vart tagen i dag ... skit jobbigt innan jag lyckas sticka mig .. puussssst .. men kl 18.00 gjorde jag de .. men nu har jag en fråga till er alla som har tagit orgalutran , eller ja flera frågor .. hur kändes de var de värre en gonal-f? vilken tid valde ni eller fick ni en bestämnd tid .. tog ni de samtigit annars som gonal-f .. kramar

• frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 20:21:17 följande:
    Tredje sprutan vart tagen i dag ... skit jobbigt innan jag lyckas sticka mig .. puussssst .. men kl 18.00 gjorde jag de .. men nu har jag en fråga till er alla som har tagit orgalutran , eller ja flera frågor .. hur kändes de var de värre en gonal-f? vilken tid valde ni eller fick ni en bestämnd tid .. tog ni de samtigit annars som gonal-f .. kramar
    Hej KattaochAnja,
    skönt att ni kommit igång! 
    det jag personligen tyckte om orgalutranen var att det var svårare för det såg ut som en "riktig" spruta medan gonalen är en penna. Jag tog båda samtidigt (ca 20.00) för att slippa stressa upp mig fler gånger på en kväll ;) ena på höger sida, den andra på vänster (enligt råd från barnmorskan).
    Men värre än gonalen, att det gjorde mer ont? Nej, det tyckte jag inte om jag "högg" in den, var jag däremot försiktig tyckte jag det var obehagligt. Hoppas det hjälpte lite. 
  • KattaochAnja
    frugis skrev 2014-06-07 20:38:50 följande:
    Hej KattaochAnja,
    skönt att ni kommit igång! 
    det jag personligen tyckte om orgalutranen var att det var svårare för det såg ut som en "riktig" spruta medan gonalen är en penna. Jag tog båda samtidigt (ca 20.00) för att slippa stressa upp mig fler gånger på en kväll ;) ena på höger sida, den andra på vänster (enligt råd från barnmorskan).
    Men värre än gonalen, att det gjorde mer ont? Nej, det tyckte jag inte om jag "högg" in den, var jag däremot försiktig tyckte jag det var obehagligt. Hoppas det hjälpte lite. 
    de hjälpte mycket .. tack så mycket ... <3
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 20:52:00 följande:
    de hjälpte mycket .. tack så mycket ... <3
    Jag var lika nervös, är dock inte spruträdd på det sättet men fick hjärtklappning på alla 1a gången, gör jag rätt, tänk om jag inte skulle göra si eller så. Det är naturligt. 
    Tänk att det var 1 vecka sen sista sprutan för min del... :)
  • KattaochAnja
    frugis skrev 2014-06-07 21:06:04 följande:
    Jag var lika nervös, är dock inte spruträdd på det sättet men fick hjärtklappning på alla 1a gången, gör jag rätt, tänk om jag inte skulle göra si eller så. Det är naturligt. 
    Tänk att det var 1 vecka sen sista sprutan för min del... :)
    jag svimmar nästan bara av stick i fingret om man säger så .. :)
Svar på tråden IVF under 2014