• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-12 08:45:42 följande:
    Dem testen jag tagit har visat 2 streck nu 3 dgr i rad...dock har inte styrkan förändrats så jag tror att mitt ägg har fäst och påbörjat sin resa men sedan stannat av...känns lite sorgligt faktiskt.

Men ingen mens ännu...kanske Lutinus som håller den borta.

Hoppas verkligen inte att det är så :(

Fy det är verkligen ingen lek...håller tummarna för oss båda!! Kram
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-12 09:19:13 följande:

Hoppas verkligen inte att det är så :(
    Fy det är verkligen ingen lek...håller tummarna för oss båda!! Kram
    Ja verkligen Supers... ruvningen var verkligen ingen barnlek. Först nu jag känner av att det inte är så "spännande" längre. Om det blir negativt är det liksom som att stupa innan mållinjen känns det som; man har sprungit hela loppet med möten, ultraljud, sprutor, äggplock osv osv

Gooosh vad jag deppar...måste bete mig!
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-12 10:03:01 följande:
    Ja verkligen Supers... ruvningen var verkligen ingen barnlek. Först nu jag känner av att det inte är så "spännande" längre. Om det blir negativt är det liksom som att stupa innan mållinjen känns det som; man har sprungit hela loppet med möten, ultraljud, sprutor, äggplock osv osv

Gooosh vad jag deppar...måste bete mig!
    Förstår dig precis, man har liksom gått igenom allt med medicineringen och chockat sin kropp med massa hormoner..givetvis är det värt det om det resulterar i ett plus. Tänk om man kunde få en garanti vid varje insättning....verkligen inte lätt-
    Jag deppade ihop igår....grät halva dan...nu känner jag varken eller......man vet ju aldrig..inte för att förhoppningarna är så stora men det finns väl en gnutta hopp...
  • Heidi82

Tänkte bara meddela att hag gjorde äp igår o fick ut 12 ägg (efter 3 mån nedreglering). Har en lätt överstimulering med äggstockar på 10cm o lite vätska i buken.

Idag ringde labb-Lisa: 10 befruktade och 8 av dessa har delat sig som dom ska. Det blir långtidsodling och insättning på Måndag. Hepp!

• tintinigbg

Hej alla. Jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år. Vi har inte lyckats. Var på utredning i våras och nu till hösten ska vi påbörja ivf. Det känns väldigt nervöst, så om ni har gjort detta förklara gärna hur det går till mm.

• BinniBoo

Ju fler dagar som går desto mer graviditets symptom får jag.. det konstiga är att jag ändå är så pass lugn.. jag har liksom "vetat" från insättningen att jag är gravid.. jag har känt mig 100 procent säker sen dag 1 av någon anledning. Är bara på RD5 så återstår att se om jag nu har rätt eller om det är lutinusen som spökar bara.. undrar hur tidigt man kan se ett plus med CB digital..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • hemljuvahem
    Heidi82 skrev 2014-06-12 13:53:13 följande:
    Tänkte bara meddela att hag gjorde äp igår o fick ut 12 ägg (efter 3 mån nedreglering). Har en lätt överstimulering med äggstockar på 10cm o lite vätska i buken.

Idag ringde labb-Lisa: 10 befruktade och 8 av dessa har delat sig som dom ska. Det blir långtidsodling och insättning på Måndag. Hepp!
    Grattis till ett bra plock och långtidsodling :)
    tintinigbg skrev 2014-06-12 14:22:52 följande:
    Hej alla. Jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år. Vi har inte lyckats. Var på utredning i våras och nu till hösten ska vi påbörja ivf. Det känns väldigt nervöst, så om ni har gjort detta förklara gärna hur det går till mm.
    Välkommen till gruppen!
    Jag är dålig på att förklara men hade gärna gjort.
    Var också väldigt förvirrad och så när jag började IVF, allting lossnade väldigt fort :)
    BinniBoo skrev 2014-06-12 17:08:14 följande:
    Ju fler dagar som går desto mer graviditets symptom får jag.. det konstiga är att jag ändå är så pass lugn.. jag har liksom "vetat" från insättningen att jag är gravid.. jag har känt mig 100 procent säker sen dag 1 av någon anledning. Är bara på RD5 så återstår att se om jag nu har rätt eller om det är lutinusen som spökar bara.. undrar hur tidigt man kan se ett plus med CB digital..
    =) Skön känsla

Man borde ju se sig gravid från början faktiskt, det sitter ju redan ett litet "ägg" i livmodern

• KattaochAnja

kl är snart 18 .. då är de dags att ta gonal-f och orgalutran .. suck less nu

är de bara jag som känner att de gör F****NG ont i magen efter man har tagit orgalutran

• hemljuvahem
    KattaochAnja skrev 2014-06-12 17:30:26 följande:

kl är snart 18 .. då är de dags att ta gonal-f och orgalutran .. suck less nu

är de bara jag som känner att de gör F****NG ont i magen efter man har tagit orgalutran

Orgalutran suger... känns liksom inte som något som ska in i kroppen!

KRAM

• Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-12 17:08:14 följande:

Härligt att höra. Med rfsu känsliga test kan man test 4 dar innan bim..borde nog funka med cb oxå.

Här börjar det komma lite brunaktiga flytningar :/
Svar på tråden IVF under 2014