• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • BinniBoo

Usch. Börjar bli nervös nu.. ägguttag kl 9.30 i morgon eller idag rättare sagt.. första gången för mig så har inte den blekaste om hur det kommer kännas för mig.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-05 01:15:10 följande:
    Usch. Börjar bli nervös nu.. ägguttag kl 9.30 i morgon eller idag rättare sagt.. första gången för mig så har inte den blekaste om hur det kommer kännas för mig.

Kommer gå jättebra. Kom bara ihåg att be om mer morfin om du får ont. ingen idé att ligga där o ha ont i onöda . Sen får du vila ett tag och äta smörgås ;) Lycka till nu. Kram kram
  • Sillavi
    BinniBoo skrev 2014-06-05 01:15:10 följande:
    Lycka till BinniBoo nu kommer gå galant. Fixar vi andra det så gör du det med!
  • BinniBoo

Nu är vi på väg hem.. 17 ägg utplockade :) gick hur bra som helst faktiskt. Insättning på lördag.

• Sillavi
    BinniBoo skrev 2014-06-05 11:35:38 följande:
    Nu är vi på väg hem.. 17 ägg utplockade :) gick hur bra som helst faktiskt. Insättning på lördag.
    Oj Oj vlken skörd underbart att det gick bra. Håller jag tumme tills på lördag då. Kör ni IVF elr icsi?
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-05 11:35:38 följande:

Wow inge lite ägg :) Grattis skönt att det gick bra.
  • BinniBoo

Tack. Vet inte vad vi kör haha. Vad är skillnaden på IVF och icsi?

Känns rätt otroligt med så många ägg trots att jag bara gick på lägsta dosen. Och ändå lämnades några äggblåsor som inte var tillräckligt stora. Läkaren gissade dessutom rätt på antalet när han var klar.

• frugis

Hej på er. 
    Jag har precis hittat hit, är också i ivf svängen. hade ÄP i måndags och återföring igår, går just nu igenom den kladdiga Lutinus behandlingen. 
    Vad "skönt" det är att se att man inte är "ensam" om sin oro och sina tankar. 

• Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-05 16:22:30 följande:
    Tack. Vet inte vad vi kör haha. Vad är skillnaden på IVF och icsi?

Känns rätt otroligt med så många ägg trots att jag bara gick på lägsta dosen. Och ändå lämnades några äggblåsor som inte var tillräckligt stora. Läkaren gissade dessutom rätt på antalet när han var klar.

Icsi är när de injicerar spermierna i ägget annars lägger de bara allt i en "skål" så sköter det liksom sig själva. Vi kör icsi.
  • BinniBoo

Jaha.. vi kör ivf. Är inga "fel" på varken mig eller sambon utan enda anledningen till ivf är att jag inte har några äggledare pga att sjukhuset missade en inflammation där så det gick så långt så de vart total förstörda. Så vi behöver bara en mötesplats så att säga

Svar på tråden IVF under 2014