• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers
    Lokattis skrev 2014-06-11 10:29:11 följande:
    Usch, jag förstår hur det känns... Helt omöjligt att hålla tankarna på rätt bana hela tiden. Du vet ju att det är tidigt, allt kan fortfarande hända men jag vet hur svårt det är att hålla fast vid logiken i en situation som denna. Hoppas det känns bättre snart. Kraaaam!

Tack så mycket :) Kraaam
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-11 05:02:49 följande:
    Tjuvtestade idag rd 10 och som jag förväntade mig var det negativt inte ens en liiiten liiten uns till ett andra streck. Vet att jag testar nga dar för tidigt men......fortsättning följer nada symptom osv...
    Har testat 2 streck nu 3 dagar i rad men inte velat ta ut segern i förskott..
    Jag har köpt extra känsliga som mäter redan vid 10hcg istället för vanliga 50. Nu är jag lite sådär eftersom jag egentligen har BIM då idag så det borde ju vara starkare... hade absolut inte synts på ett vanligt test.

Vilken RD blir din testdag på?

Vi får aldrig tappa hoppet förrens mensen är ett faktum.. OK
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-11 14:50:07 följande:
    Har testat 2 streck nu 3 dagar i rad men inte velat ta ut segern i förskott..

Jag har köpt extra känsliga som mäter redan vid 10hcg istället för vanliga 50. Nu är jag lite sådär eftersom jag egentligen har BIM då idag så det borde ju vara starkare... hade absolut inte synts på ett vanligt test.

Vilken RD blir din testdag på?

Vi får aldrig tappa hoppet förrens mensen är ett faktum.. OK

Åh du fick ju 2 streck i allafall.... inget sånt för mig. RD 10 idag. ...TD på måndag....vad kör ni för tester? Jag köpte små stickor ifrån testlagret o har Clearblue till TD.
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-11 15:12:49 följande:

Åh du fick ju 2 streck i allafall.... inget sånt för mig. RD 10 idag. ...TD på måndag....vad kör ni för tester? Jag köpte små stickor ifrån testlagret o har Clearblue till TD.
    Mina är somsagt väldigt känsliga som mäter vid 10 istället för 50...så allt kan hända.

Jag har köpt något billigt skit på Tradera.
    Med Testlagrets, CB eller dyligt hade jag inte fått 2.
  • BinniBoo

Jag har bunkrat upp med 4 CB digital. Tog dock en i morse för att se om otrivillen var ur kroppen så har tre kvar nu.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-11 15:20:01 följande:
    Mina är somsagt väldigt känsliga som mäter vid 10 istället för 50...så allt kan hända.

Jag har köpt något billigt skit på Tradera.

Med Testlagrets, CB eller dyligt hade jag inte fått 2.

Ok läste att rfsu tester är väldigt känsliga. Haft lite mens liknande symptomer idag :(

Usch känner mig bara ledsen. ..men men ingen mens än bara vänta.
  • KattaochAnja
    Lokattis skrev 2014-06-10 21:01:23 följande:
    Jag håller tummarna för er som ruvar nu!

Och även för KattaochAnja, hoppas det ser bra ut på VUL:et imorgon!
    givk åt helvette på vul suck .. inte till räkligt stora .. den största var 11,5 mm .. och i stället för 112,5 enheter på gonal f ska jag ta 150 . och jag ska ta orga till måndag samma med gonal-f ... :( orkar inge mer snart .. jag mår så dåligt av nålar suck blir så less på min kropp .. nästa vul mån den 16
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-11 15:35:49 följande:

Ok läste att rfsu tester är väldigt känsliga. Haft lite mens liknande symptomer idag :(
    Usch känner mig bara ledsen. ..men men ingen mens än bara vänta.
    Har också haft mensvärk nu i 2-3 dagar, mest kvällstid.
    Kan vara tecken på en livmoder som växer.

Hade så med dottern också, tidigt.

Tror RFSU mäter 25
    KattaochAnja skrev 2014-06-11 15:37:35 följande:
    givk åt helvette på vul suck .. inte till räkligt stora .. den största var 11,5 mm .. och i stället för 112,5 enheter på gonal f ska jag ta 150 . och jag ska ta orga till måndag samma med gonal-f ... :( orkar inge mer snart .. jag mår så dåligt av nålar suck blir så less på min kropp .. nästa vul mån den 16
     De två gånger jag har sprutat fick jag samma besked, inte tillräckligt stora. Fick göra 3ul första gången och sedan avbryta, sprutade totalt 15dgr. Andra gången höjdes dosen från början men behövde ändå fortsätta ytteligare dagar...

Men förstår känslan :S Glöm inte varför du går igenom skiten!

• Supers

[quote=73423166][quote-nick]hemljuvahem skrev 2014-06-11 15:59:41 följande:[/quote-nick]Har också haft mensvärk nu i 2-3 dagar, mest kvällstid.

Kan vara tecken på en livmoder som växer.

Hade så med dottern också, tidigt.

Tror RFSU mäter 25 

Ok hittade nga som var extra känsliga ska kolla..värt o testa.

• Lokattis
    KattaochAnja skrev 2014-06-11 15:37:35 följande:

Usch, jobbigt... Jo, man blir less när kroppen inte vill samarbeta. Kram till dig.
Svar på tråden IVF under 2014