• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • BinniBoo

Jag vill bara bli av med sprutorna just nu haha. Sen är jag lite orolig nu.. sannolikheten är väl rätt stor att det blir äggplock på torsdag då det är röd dag på fredag och helg sen.. och då blir det insättning på lördag och denna helgen har jag sagt ja till jobb sen ett halvår tillbaka.. hoppas äggplocket inte blir förrän på måndag men det känns ju som det är lite för lång tid dit.. I morgon får jag veta hur det blir förmodligen då det är dags för ultraljud nr 2.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • hemljuvahem

Blev ruvare idag; en blasto till mig och 3 till frysen. Fanns några (antal?) ägg som skulle odlas till imorgon för att se om dem gick till frysen med :)

Supers skrev 2014-06-01 15:07:01 följande:
    Så då är jag ruvare ;) Lång väntan idag men tillslut fick vi komma in. 5 st till frysen :) och ett är inne nu. Gud nu hoppas jag verkligen att detta går vägen. ...

Grattis till oss.. nu är det några dagar kvar tills vi blir visare ^^
    maddddan skrev 2014-06-01 06:35:51 följande:

Åååh Kent oxå super sugen sambon å några till ska gå men fortfarande överstimulersd trots går in i v 13 på måndag :/ Vätskan borta men äggstockarna size xxl eller nått så får ju ont av å bara gå å handla... Så fick bli hoppa vågar inte chansa på å kunna stå hela kvällen då resten ville stå :/ Samt nojjig över å bli till putt eller klämd oxå.... Eller få mina fina måste sätta mig ner med huvudet mellan benen svimmanfall där jag även mår sjukt illa :/ klarar inte å stå rätt upp å ner för länge innan som kommer.... Men men säger som jag sagt innan ha så jäkla underbart å njut åt mig med så fortsätter jag ligga på soffan/sängen å njuta åt alla stressade personer där ute som gärna hade bytt med mig vilket sambon påminner mig om när jag klagar på hur uttråkad jag e ;) Bara bita ihop å tänka positivt kub test på onsdag då ska jag få se hen igen hoppas sökte bra då med nervös ju vart mkt dom hänt i kroppen sista 2 v sen jag såg hen senast ;)
    Kanske har frågat förr *virrig* men när ungefär kände du att du blivit överstimulerad?
  • Sillavi
    hemljuvahem skrev 2014-06-02 15:30:43 följande:
    Blev ruvare idag; en blasto till mig och 3 till frysen. Fanns några (antal?) ägg som skulle odlas till imorgon för att se om dem gick till frysen med :)

Grattis till oss.. nu är det några dagar kvar tills vi blir visare ^^

Kanske har frågat förr *virrig* men när ungefär kände du att du blivit överstimulerad?
    Yeahh lövly news vad gott med så många till frysen. Grattis.
  • maddddan
    Blev ruvare idag; en blasto till mig och 3 till frysen. Fanns några (antal?) ägg som skulle odlas till imorgon för att se om dem gick till frysen med :)Grattis till oss.. nu är det några dagar kvar tills vi blir visare ^^
    Åååh Kent oxå super sugen sambon å några till ska gå men fortfarande överstimulersd trots går in i v 13 på måndag :/ Vätskan borta men äggstockarna size xxl eller nått så får ju ont av å bara gå å handla... Så fick bli hoppa vågar inte chansa på å kunna stå hela kvällen då resten ville stå :/ Samt nojjig över å bli till putt eller klämd oxå.... Eller få mina fina måste sätta mig ner med huvudet mellan benen svimmanfall där jag även mår sjukt illa :/ klarar inte å stå rätt upp å ner för länge innan som kommer.... Men men säger som jag sagt innan ha så jäkla underbart å njut åt mig med så fortsätter jag ligga på soffan/sängen å njuta åt alla stressade personer där ute som gärna hade bytt med mig vilket sambon påminner mig om när jag klagar på hur uttråkad jag e ;) Bara bita ihop å tänka positivt kub test på onsdag då ska jag få se hen igen hoppas sökte bra då med nervös ju vart mkt dom hänt i kroppen sista 2 v sen jag såg hen senast ;)

Min överstimulering visade sig att jag blev rejält uppsvälld över magen gick upp nästan 3 kg bara så poff å kände mig typ höggravid , samt när jag stog upp rätt upp å ner eller gick gjorde de extremt ont framförallt på höger sida nere vid buken å hela vägen snett ner i "fittbenet" Dom va ju rädda för överstimulering på mig å jag fick därför lite annan "slutbehandling" inför ägginsättning vilket brukar räcka för att de inte ska bli så men i mitt fall funka de inte! Så gick till min gynekolog som gjorde vul å konstaterade överstimulering blev sjukskriven ordination inte bära, inte lyfta å helst inte gå mer än nödvändigt ligg på soffan/sängen så mkt du kan.... Detta va i början av april fortfarande sjukskriven! Vätskan i buken borta å de flesta stora äggblåsorna som ja fick som växte å växte istället för å gå tillbaka e nästan borta men äggstockarna e fortfarande ca 8,5 cm stora å dom ska enligt min gybekolog va ungefär lika stora som min tumme vilket gör att när bebisen nu växer å livmodern å så blir de väldigt väldigt trångt för dom tar plats!! Så dom kommer ikläm å har även vridit sig i sig själva en gång samt trycker på mina fogar som börjat kännas så vissa dagar de trycker extra kan jag knappt stå, gå eller ligga för de gör så ont men ska bara vila :/ Vart på koll 1 gång per vecka från v 5-6 där någonstans fram till v 10 nästan v 11 så de enda positivs e ju str jag samtidigt kunnat se å följa bebisens utveckling ;) Men sjukskriven tom. Slutet av juni nu..... Tar fortfarande fragmin sprutor varje dag för risk för blodproppar i med överstimuleringen å har piss ont vissa dagar samt upp å nedförsbackar tar död på mig för de gör såååååå ont! Men fortfarande positivt till å komma tillbaka å jobba lite innan bebis förhoppningsvis kommer i mitten på december även om många runt mig inklusive läkarna e tveksamma då jAg har ett väldigt tungt jobb som innebär mkt tunga lyft å rörelser varje dag :) Men vi tänkte positivt å kämpar på tar tid men går åt rätt håll ju va ju mkt värre för 2 månader sedan än nu ;)
  • maddddan
    Blev ruvare idag; en blasto till mig och 3 till frysen. Fanns några (antal?) ägg som skulle odlas till imorgon för att se om dem gick till frysen med :)Grattis till oss.. nu är det några dagar kvar tills vi blir visare ^^

Läste hur ungefär jag kände de inte när haha strax efter gravtestet Max 1 v där efter å de tog jag va var de dryga 2 v efter insättning!
  • Supers

[quote=73360534][quote-nick]hemljuvahem skrev 2014-06-02 15:30:43 följande:[/quote-nick]Blev ruvare idag; en blasto till mig och 3 till frysen. Fanns några (antal?) ägg som skulle odlas till imorgon för att se om dem gick till frysen med :)Grattis till oss.. nu är det några dagar kvar tills vi blir visare ^^

Åh grattis :) Ruvdag 1 har snart passerat känner inte så mkt lite hugg o stick. Brösten har vart ömma i nga veckor. Lycka till nu :)

• Primolut88

Varför ska dagarna gå så långsamt? Och det blir inte bättre av att sambon jobbar eftermiddag denna vecka. Lääängtar till på måndag när testet ska tas

• Starshaped

Någon som börjat med nässpray (endast) och vad fick ni för resultat? Och hur länge spraya ni? Ska på första besök på onsdag, och det lutar åt nässpray tydligen. Har fattat det som att det är en längre kur.. Tacksam för svar.

• Sillavi
    Primolut88 skrev 2014-06-02 19:30:13 följande:
    Varför ska dagarna gå så långsamt? Och det blir inte bättre av att sambon jobbar eftermiddag denna vecka. Lääängtar till på måndag när testet ska tas smile1.gif
    Ja väntan och åter väntan blir man van vid...hur mår du, känner du ngt? Har du td på måndag alltså? Hoppas du kan sysselsätta dig med saker så tiden går lite snabbare
Svar på tråden IVF under 2014