• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • frugis
    Primolut88 skrev 2014-06-09 05:26:00 följande:
    Testdag idag och stickan visa två streck heeelt sjukt jag fattar ingenting smile1.gif
    Åh vad roligt! Grattis.
  • Sillavi
    Testdag idag och stickan visa två streck heeelt sjukt jag fattar ingenting smile1.gif
    Åh underbart stort stort grattis. Underbar sommar framför er nu.
  • Supers
    stjarnan86 skrev 2014-06-08 19:24:22 följande:
    Hej!

Jag ska ta min fjärde spruta idag..

Har haft problem med lite diarre de senaste två dagarna. 

Tror ni att det kan vara överstimulerade äggstockar?

Det står ju med som vanlig biverkning också. Någon annan som har haft samma problem?

Och tror ni att man kan ändra tid när man tar sprutan. Har tagit den vid 22.30 men min sambo är inte hemma förrän vid 01.00. Kan man vänta tills dess? Har väldigt svårt att göra det själv.. Även fast jag inte har några problem med sprutor annars..

Tacksam för svar!

Tror inte du helst ska byta tid, men ring annars o fråga. Bm sa att nga minuter hit o dit spelar ingen roll. Hoppas det löser sig.
  • Lokattis

Puh, då har man varit med om skrapning också. Det gick alldeles utmärkt, fantastiska läkare och sköterskor som tog hand om en. Inga problem med piller eller narkosen heller. Så skönt att ha det gjort!

• knaestoot

Hej alla igen!
    Det har varit rätt tyst från min sida ett par månader.. Vårt första IVF-försök blev till ett Avbrutet återinförande för förstorade äggstockar, som blev till utebliven mens, som blev till en stor cysta i äggstocken, som blev massa mediciner - kontentan av det hela, MASSOR av tårar, ilska och besvikelse.

Men så plötsligt, återhämtade sig min kropp, vi fick åka på ägglossnings-ultraljud - som blev besök i Gbg och återinförande - och idag fick vi plusset på grav-stickan!
    Helt otroligt!!! :)
    Håll tummarna för oss nu, då jag och sambon har en historia av upprepade missfall bakom oss redan innan IVF.
    Hoppas hoppas!!

• knaestoot

Lokattis:
    Har nu läst ifatt lite av allt jag missat, så fruktansvärt tråkigt att läsa vad som hände er! ð???
    Massor av styrke-kramar till er!

• Lokattis
    Testdag idag och stickan visa två streck heeelt sjukt jag fattar ingenting

Stort stort grattis!!!
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-06-09 15:18:33 följande:
    Lokattis:

Har nu läst ifatt lite av allt jag missat, så fruktansvärt tråkigt att läsa vad som hände er! ð???

Massor av styrke-kramar till er!

Tack snälla du... Ni verkar också ha haft det tufft. Ett stort grattis till plusset! Kram.
  • Supers
    knaestoot skrev 2014-06-09 15:14:38 följande:
    Hej alla igen!

Det har varit rätt tyst från min sida ett par månader.. Vårt första IVF-försök blev till ett Avbrutet återinförande för förstorade äggstockar, som blev till utebliven mens, som blev till en stor cysta i äggstocken, som blev massa mediciner - kontentan av det hela, MASSOR av tårar, ilska och besvikelse.

Men så plötsligt, återhämtade sig min kropp, vi fick åka på ägglossnings-ultraljud - som blev besök i Gbg och återinförande - och idag fick vi plusset på grav-stickan!

Helt otroligt!!! :)

Håll tummarna för oss nu, då jag och sambon har en historia av upprepade missfall bakom oss redan innan IVF.

Hoppas hoppas!!

Åh vad härligt med ett plus :) Grattis!!!
  • Primolut88
    Lokattis skrev 2014-06-09 15:26:46 följande:
    Stort stort grattis!!!

Tack! Det samma en bra start på veckan för oss båda
Svar på tråden IVF under 2014