• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers
    Starshaped skrev 2014-06-02 22:17:19 följande:
    Någon som börjat med nässpray (endast) och vad fick ni för resultat? Och hur länge spraya ni? Ska på första besök på onsdag, och det lutar åt nässpray tydligen. Har fattat det som att det är en längre kur.. Tacksam för svar.

Jag har börjat med spray båda 2 ggr. Jag fick börja med 3ggr om dan i varje näsborre, i ca w veckor. Sen när jag började med sprutorna blev det 3 ggr om dan men bara en näsborre. .fram tills äggplock el 2 dar innan ÄP.
  • BinniBoo

Då har man varit på ett andra ultraljud och fått tid för uttag på torsdag. Läkaren frågade om jag hade ont då jag tydligen hade väldigt många ägg och hade jag behövt ta sprutorna i fler dagar då hade han sänkt dosen trots att jag redan går på lägsta dosen. Men nu slipper jag dom sprutorna. Ska ta den sista sprutan ikväll. Sen blir det insättning på lördag men det är alltid på eftermiddagen så det krockar förmodligen inte med jobbet då jag slutar runt lunch som tur är.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-03 09:59:29 följande:
    Då har man varit på ett andra ultraljud och fått tid för uttag på torsdag. Läkaren frågade om jag hade ont då jag tydligen hade väldigt många ägg och hade jag behövt ta sprutorna i fler dagar då hade han sänkt dosen trots att jag redan går på lägsta dosen. Men nu slipper jag dom sprutorna. Ska ta den sista sprutan ikväll. Sen blir det insättning på lördag men det är alltid på eftermiddagen så det krockar förmodligen inte med jobbet då jag slutar runt lunch som tur är.

Åh spännande :) Skönt är det o slippa sprutorna. Det kan va lite väntan på helgen så du vet. Vi blev 45 min sena men det gick bra ändå ;) Håller tummarna för mga ägg nu :) Kramis
  • BinniBoo

Tack. Ja jag är riktigt glad över att slippa sprutorna, iaf orgalutranen! Den var hemsk! Det jag är mest orolig över nu är kanylen i armen.. det är det värsta jag vet och jag är mer rädd för det än själva utplocket. Men men.. får hoppas det går bra! Kram

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-03 14:47:12 följande:
    Tack. Ja jag är riktigt glad över att slippa sprutorna, iaf orgalutranen! Den var hemsk! Det jag är mest orolig över nu är kanylen i armen.. det är det värsta jag vet och jag är mer rädd för det än själva utplocket. Men men.. får hoppas det går bra! Kram

Nä gillar inte kanylen heller men den för mig sig ngt gött ;) Morfiiiin hihi. Kommer gå superbra :)
  • Primolut88
    Sillavi skrev 2014-06-03 09:35:17 följande:
    Ja väntan och åter väntan blir man van vid...hur mår du, känner du ngt? Har du td på måndag alltså? Hoppas du kan sysselsätta dig med saker så tiden går lite snabbare

Japp på måndag gäller det snacka om att men inte kommer kunna sova den natten det där med sysselsättning är det värre med.
  • Starshaped

Vi har inte ens startat vår resa, men jag är redan nervös och pirrig. Ska träffa Reproduktionsenheten idag och få höra vilken behandling jag/vi får...

• Starshaped
    Supers skrev 2014-06-03 09:56:11 följande:
    Jag har börjat med spray båda 2 ggr. Jag fick börja med 3ggr om dan i varje näsborre, i ca w veckor. Sen när jag började med sprutorna blev det 3 ggr om dan men bara en näsborre. .fram tills äggplock el 2 dar innan ÄP.

Hur många veckor? :) och hur gick det? Kram
  • Supers

Starshaped: Började spraya 30 april, sprutorna började jag med 14 maj, hade äp 30 maj och insättning 1 juni. Nu fick ju jag ta sprutorna nga extra dagar då ägg blåsorna inte växt tills ordentligt. Tycker nog ruvningen är värst. .medicineringen den flyter på men nu går man o väntar o känner efter osv. Gäller att försöka va positiv vilket inte är så lätt varje dag.

Det kommer gå superbra ska du se.

• KattaochAnja

OMG OMG jag fick min mens i dag .. hur lycklig som helst .. ska börja med gonal-f i morgon men jag ska ta den på kvällen känndes jätte konstigt hur har ni .. ultraljud inbokat till den 11 juni :) kramar i massor till er ..

Svar på tråden IVF under 2014