• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers
    Lokattis skrev 2014-06-10 21:03:21 följande:
    Hur går det med tanden, Supers?

Bättre idag..men fy fan vad ont jag hade igår. Hoppas den slutar växa nu ;) Den kan ju hålla på fram o tebax rätt länge...vi får hoppas smärtan inte blir för stor.
  • BinniBoo

Jag passade på att dra en visdomstand några dagar innan äggplock som jag inte ens hade ont utav utan som gått av en bit på för att inte riskera att få ont av den under en eventuell graviditet.. vet inte hur det funkar med bedövning då men det lär väl inte rekommenderas till gravida kan jag tänka mig.. så var lika bra att dra bort den innan kände jag. Hoppas den slutar jävlas med dig Supers.

Var hos läkaren idag.. min pollenallergi blev för plågsam. Har inte tagit några mediciner då de receptfria inte får tas om man är eller planerar att bli gravid. Försökte leva med allergin, men igår vart det för jobbigt. Så eftermiddags fick jag läkemedel utskrivet på recept som man kan ta som gravid och jag mår redan bättre! Vilken befrielse att slippa allt kliande i näsa, gom och ögon och behöva nysa 1500 ggr/dag. 

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Lokattis
    Supers skrev 2014-06-10 21:06:10 följande:
    Bättre idag..men fy fan vad ont jag hade igår. Hoppas den slutar växa nu ;) Den kan ju hålla på fram o tebax rätt länge...vi får hoppas smärtan inte blir för stor.

Ja, då hoppas vi att den skärper sig nu!
  • maddddan
    BinniBoo skrev 2014-06-10 21:14:47 följande:
    Jag passade på att dra en visdomstand några dagar innan äggplock som jag inte ens hade ont utav utan som gått av en bit på för att inte riskera att få ont av den under en eventuell graviditet.. vet inte hur det funkar med bedövning då men det lär väl inte rekommenderas till gravida kan jag tänka mig.. så var lika bra att dra bort den innan kände jag. Hoppas den slutar jävlas med dig Supers. Var hos läkaren idag.. min pollenallergi blev för plågsam. Har inte tagit några mediciner då de receptfria inte får tas om man är eller planerar att bli gravid. Försökte leva med allergin, men igår vart det för jobbigt. Så eftermiddags fick jag läkemedel utskrivet på recept som man kan ta som gravid och jag mår redan bättre! Vilken befrielse att slippa allt kliande i näsa, gom och ögon och behöva nysa 1500 ggr/dag. 
    (¯`°.¸ Alexander 080219 ¸.°´¯)

Jag va hos tandläkaren idag inga problem med bedövning trots gravid fråga då jag lagade en tand jag bet sönder igår :/ Dom tog även en röntgen bild vilket dom va tvugna för å se stt inte mer av tanden längre ner va sprucken! Men fick dubbla "överdrag" på mig å dom sa deras röntgen inte ger lika mkt strålning som vanliga å stt en bild aldrig e någon fara :)
  • Supers

Tjuvtestade idag rd 10 och som jag förväntade mig var det negativt inte ens en liiiten liiten uns till ett andra streck. Vet att jag testar nga dar för tidigt men......fortsättning följer nada symptom osv...

• Lokattis
    Supers skrev 2014-06-11 05:02:49 följande:
    Tjuvtestade idag rd 10 och som jag förväntade mig var det negativt inte ens en liiiten liiten uns till ett andra streck. Vet att jag testar nga dar för tidigt men......fortsättning följer nada symptom osv...

Jag fortsätter att hålla tummarna!
  • Supers

Lokattis: Tack..vet att jag inte ska ta ut nått i förskott..än är inte mensen här. ..men fy vad ledsen jag är. .gråtit typ hela morgonen :/

• BinniBoo
    maddddan skrev 2014-06-10 23:12:47 följande:
    Jag va hos tandläkaren idag inga problem med bedövning trots gravid fråga då jag lagade en tand jag bet sönder igår :/ Dom tog även en röntgen bild vilket dom va tvugna för å se stt inte mer av tanden längre ner va sprucken! Men fick dubbla "överdrag" på mig å dom sa deras röntgen inte ger lika mkt strålning som vanliga å stt en bild aldrig e någon fara :)

Eftersom jag nu kunde göra det innan så är det ju bättre.. försöker ta så lite mediciner som möjligt under en graviditet.

Supers fortsätter hålla tummarna för dig!!

Själv blir jag galen snart.. vaknar runt 3 ggr per natt varav 2 utav ggr måste jag upp och kissa.. brukar aldrig kissa på nätterna annars!
  • BinniBoo

Yes!!! Tog ett gravtest och det var negativt så då vet jag att otrivillen är ute ur kroppen iaf och om jag tjuvtestar så är det inte den som spökar om det blir ett plus.

• Lokattis
    Supers skrev 2014-06-11 08:47:54 följande:
    Lokattis: Tack..vet att jag inte ska ta ut nått i förskott..än är inte mensen här. ..men fy vad ledsen jag är. .gråtit typ hela morgonen :/

Usch, jag förstår hur det känns... Helt omöjligt att hålla tankarna på rätt bana hela tiden. Du vet ju att det är tidigt, allt kan fortfarande hända men jag vet hur svårt det är att hålla fast vid logiken i en situation som denna. Hoppas det känns bättre snart. Kraaaam!
Svar på tråden IVF under 2014