• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • KattaochAnja
    hemljuvahem skrev 2014-06-12 18:13:05 följande:
    Orgalutran suger... känns liksom inte som något som ska in i kroppen!

KRAM

Ligger nu efter att ha tagit de . Och de känns som att något skär ut ur magen .
  • BinniBoo
    Supers skrev 2014-06-12 18:41:44 följande:
    Härligt att höra. Med rfsu känsliga test kan man test 4 dar innan bim..borde nog funka med cb oxå.

Här börjar det komma lite brunaktiga flytningar :/

Jag har ju 3 test att fördela ut men vet inte hur jag ska fördela dom. Vet bara att ett ska jag ta på Test dagen, RD15.. verkar ju inte vara nån större mening att testa nya RD10 eller?

Åh nej. Hoppas inte det är mensen som är på g för dig
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Nicka

Hoppar in i denna tråd om de är ok!

Jag är idag på ruvdag 4 har symton som liknar mensvärk :( analyserar ju allt! ibland när jag reser mej från sittande el liggande så hugger de lixom till. för övrigt humörssvägningar och trötthet men de kan ju bero på annat i livet (:

nickasworld.blogg.se

• hemljuvahem
    KattaochAnja skrev 2014-06-12 18:53:00 följande:

Ligger nu efter att ha tagit de . Och de känns som att något skär ut ur magen .
    Men jisses: SÅ illa? Kanske du borde kontakta stället där du behandlas och fråga dem? Kanske är du allergisk mot någonting i Orgalutranen. Har du kollat bipacken så det inte crashar med någon annan medecin ev. du äter? =/ Låter sådär. På mig sved det ganska illa och jag hade en brännande känsla ett tag...men skär ut magen...ih :S
  • BinniBoo
    BinniBoo skrev 2014-06-12 19:04:07 följande:
    Jag har ju 3 test att fördela ut men vet inte hur jag ska fördela dom. Vet bara att ett ska jag ta på Test dagen, RD15.. verkar ju inte vara nån större mening att testa nya RD10 eller?

Åh nej. Hoppas inte det är mensen som är på g för dig

Innan skulle det stå inte nya! Vet inte vad mobilen fick det ifrån haha
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Nicka
    Heidi82 skrev 2014-06-12 13:53:13 följande:
    Tänkte bara meddela att hag gjorde äp igår o fick ut 12 ägg (efter 3 mån nedreglering). Har en lätt överstimulering med äggstockar på 10cm o lite vätska i buken.

Idag ringde labb-Lisa: 10 befruktade och 8 av dessa har delat sig som dom ska. Det blir långtidsodling och insättning på Måndag. Hepp!
    Grattis till en bra skörd! Glad
  • Heidi82

Tackarrr. Hoppas bara att några orkar hålka sig kvar så länge. Kommer att bli ennagelbitande helg det här!

• Lokattis
    Heidi82: Grattis till lyckat ÄP, då håller vi tummarna att allt går bra i helgen!

tintinigbg: Välkommen! Jag kommer ihåg hur främmande allt var när jag var helt ny på IVF-området men det är bara att fråga om det är något speciellt du undrar över. Härinne finns mycket kunskap och erfarenhet.

BinniBoo: Låter ju lovande att du känner dig gravid, det gjorde jag också väldigt tidigt när jag faktiskt plussade. Håller tummarna!

Nicka: Välkommen, och lycka till med ruvningen!

... och jag håller förstås fortfarande tummarna för er andra som ruvar. Mina tummar börjar vitna nu, men det gör inget!

Själv var jag hos kuratorn idag och fick prata av mig lite grann. Det var skönt, och på det stora hela fick jag ett bra intryck av honom. Men nu tar han semester och är ledig i hela sommaren, men vi bokade in en ny tid i augusti i alla fall. Blev väldigt trött av samtalet, måste nog snart gå och lägga mig...
  • Supers
    Heidi82 skrev 2014-06-12 13:53:13 följande:
    Tänkte bara meddela att hag gjorde äp igår o fick ut 12 ägg (efter 3 mån nedreglering). Har en lätt överstimulering med äggstockar på 10cm o lite vätska i buken.

Idag ringde labb-Lisa: 10 befruktade och 8 av dessa har delat sig som dom ska. Det blir långtidsodling och insättning på Måndag. Hepp!

Wow vilken bra skörd. Lycka till :)
  • Supers

Jahapp bara konstatera att det gick åt helvette även denna gång :( Minus på den extra känsliga stickan ock kommer lite blod när jag för upp lutinuset. Så less, arg , besviken i nästan 3 år har vi försökt nu 2 ET och 2 FET. .....hoppet om ett barn börjar tyvärr ta slut känns som lika bra att inse att det aldrig kommer bli ett barn.

Blääää!

Svar på tråden IVF under 2014