• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Lokattis
    Mandelmumsa skrev 2014-06-13 21:31:23 följande:
    Hej på er!

Jag ruvar nu för 9:e gången! Det har aldrig velat sig för mig. Har 2 missfall och 7 som inte blivit ett skvatt i bagaget. Men jag fortsätter för det är ju enda chansen att någonsin lyckas! Denna gång fick jag tillbaka en blastocyst för första gången, ett 6-dagars som höll på att kläckas! :) Känns dock inte som det har tagit sig. Känner ingenting i brösten som annars alltid brukar bli ömma och svullna. Det molar i magbotten nästan hela tiden, men det kan ju vara av vagitorerna.

Hej och lycka till!
  • Lokattis
    BinniBoo skrev 2014-06-13 23:59:06 följande:
    Nej nu börjar det bli olidligt! Tänker typ bara på att ta ett gravtest hela tiden! Hur tidigt har ni andra plussat, vilken RD? Är ju bara på RD7 i morgon men har läst om folk som plussat på RD6!! Men det kanske var med ett fem dagars? Har ju tre test att spendera.. funderar på att ta ett på söndag morgon, RD8.. eller ska jag försöka hålla mig till tisdag, RD10? Åh blir ju snart galen av denna väntan!

Jag plussade ganska starkt på RD12 med 3-dagars embryo, så jag hade nog kunnat testa tidigare. Men för mig fanns det liksom inte ens på kartan att det skulle kunna funkat eftersom jag var så van vid att det inte gjorde det. Japp, sann pessimist!
  • Mandelmumsa

Jag plussade på RD 9 med ett 2-dagars första gången. Det var första testet jag tog, det kanske hade gått ännu tidigare.

• Mytime

Kan man hoppa in här eller är de för sent? Vi fik hem papper om gruppinformation inför ivf nu till hösten. Vi har båda barn sedan tidigare men inte tillsammans så vi räknas till kategorin oförklarligt barnlösa. Inga fel är hittade på någon av oss. Fick prova pergotime några ggr men de gjorde mig bara överstimulerad tom på en halv dos... Plus att ja mådde skit av dem. Så nu håller vi tummarna inför augusti. Men ja e uppriktigt nervös inför vår resa! Sprutor, hopp o förtvivlan, smärta o stress. De e väldigt få i vår omgivning som vet att vi står inför ivf. Flera vet att vi vill ha barn men inte mkt mer än så. Så vi har inte direkt några att prata med heller o vi reagerar väldigt olika på vår resa. Ja blir superstrukturerad med stenkoll på cykeln o ögglossningen. Medan han blir stressad, får prestationsångest, känner sig som en avelshingst o därmed tappat lusten totalt. Hoppas verkligen vi lyckas på första försöker, inte bara för att vi självklart vill ha barn utan oxå för att de tär nå väldigt på värt förhållande. I övrigt har vi de ju bra o planerar bröllop nu i sommar men just stressen över att vi inte lyckas me att få barn är väldigt påfrestande!

• hemljuvahem

Jag tror på det nu...plusset!
    Jag har prövat både med eftermiddagsurin och andra test (Testlagret) och fick starka streck 1h efter toalettbesök.

Igår kom även en räkning hem 4kk för att förvara våra eskimåer/år. Sedan tillkommer upptiningsavgift samt insättningsavgift. Det är inte billigt med IVF inte.

• BinniBoo

Kunde inte hålla mig och tog ett test i morse på RD7.. negativt.. nu ska jag försöka hålla mig tills RD10 iaf tills nästa test.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Lokattis
    hemljuvahem skrev 2014-06-14 10:12:11 följande:

Jag har prövat både med eftermiddagsurin och andra test (Testlagret) och fick starka streck 1h efter toalettbesök.

Igår kom även en räkning hem 4kk för att förvara våra eskimåer/år. Sedan tillkommer upptiningsavgift samt insättningsavgift. Det är inte billigt med IVF inte.

Jamen, stort grattis då vettja!!!
  • Lokattis
    Mytime skrev 2014-06-14 09:19:58 följande:
    Kan man hoppa in här eller är de för sent? Vi fik hem papper om gruppinformation inför ivf nu till hösten. Vi har båda barn sedan tidigare men inte tillsammans så vi räknas till kategorin oförklarligt barnlösa. Inga fel är hittade på någon av oss. Fick prova pergotime några ggr men de gjorde mig bara överstimulerad tom på en halv dos... Plus att ja mådde skit av dem. Så nu håller vi tummarna inför augusti. Men ja e uppriktigt nervös inför vår resa! Sprutor, hopp o förtvivlan, smärta o stress. De e väldigt få i vår omgivning som vet att vi står inför ivf. Flera vet att vi vill ha barn men inte mkt mer än så. Så vi har inte direkt några att prata med heller o vi reagerar väldigt olika på vår resa. Ja blir superstrukturerad med stenkoll på cykeln o ögglossningen. Medan han blir stressad, får prestationsångest, känner sig som en avelshingst o därmed tappat lusten totalt. Hoppas verkligen vi lyckas på första försöker, inte bara för att vi självklart vill ha barn utan oxå för att de tär nå väldigt på värt förhållande. I övrigt har vi de ju bra o planerar bröllop nu i sommar men just stressen över att vi inte lyckas me att få barn är väldigt påfrestande!

Välkommen! Vi ska göra vår andra IVF till hösten
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-06-14 10:12:11 följande:

Grattis :)
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-06-14 14:10:51 följande:

Grattis :)
    Tack så mkt -<-@
    Hur går det för dig mitt i allt?
Svar på tråden IVF under 2014