på mig kunde dom inte se om de va ägg eller inte i blåsorna innan dom "tömde" så
lindavik skrev 2014-04-04 15:03:42 följande:
Hemljuvahem: tack för att du delar med dig och tack för info. Förstod nästan det, att landstinget bara finansierar per barn. Har hört att det är så som du skriver, att alla blåsor inte behöver vara ägg. Hur ser läkaren det? Kan de se det på vul vid omogna blåsor?
Vi ska till kliniken på tis, om det inte skett en förändring från idag så blir det sprutor. Jag vet inte hur många ägg jag har i mina äggstockar, men av vad jag kan ha sett är det färre på ena och fler på den andra. Vad kan det röra sig om? Kanske 4-5 på ena (som är stora) och kanske runt 10 på den andra.
Så du har avbrutit behandlingen med sprutor nu? Vad händer nu då? Vad är planen?
På mig kunde dom inte se före "tömning" av äggblåsorna om dom innehöll ägg eller inte å första gången tömde dom 28 blåsor å inte ett enda ägg kändes j...ligt pissigt :/
men nu va de 27 blåsor dom tömde å dom fick ut 8 ägg men dom "pressade" på behandlingen längre än första gånen (avbröt tidigt pga risk för överstimulering)
av de 8 va 4 omogna, 4 som befruktades 3 som tog sig, ett dom satte in å ett dom frös de tredje växte inte tillräckligt för å frysas sen så nu hoppas jag på de jag fått insatt ....