• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi
    Supers skrev 2014-04-03 20:00:53 följande:

Jaa vi har 1 misslyckat ET o 2 misslyckade FET. ..nu ska vi börja om från början igen och sahlgrenska hade inga tider för insättning förrän vecka 23..sen har dom semesterstängt i sommar ..men vill inte vänta till hösten.

Vänta vänta vänta :p
    Jaha åhh så segt...värsta är nog just väntan o ovissheten. Tur att tiden trots allt går och att tiden snart är er. Vi har samma historik fast två misslyckade fet från våras o ett misslyckat ET nu i feb. Tänker som att det blir som det blir...annars faller jag ihop känns d som!
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-03 19:50:11 följande:

Sillavi- Näpp, äggstockarna gör de inget åt! Men det gör inte mig så mycket....funkar det inte med Ivf så struntar vi i det. Jag är inte jätteung och har barn....tar det sig inte denna gången så kanske kanske ett försök med frys. Varför odlar de fem dagar i vissa fall och två annars? Vet du?

Ok skönt att ni känner er ok ändå. Men du har inte ont annars i dom?

Ja du gällande odlingstuderna, tror dom odlar längre om dom fått ut fler ägg o många befruktade. Lite som att vinna el försvinna för det är ju en chansning att låta dom dela sig utanför livmodern men OM dom blir blastosyster så är dom ju starkare än om dom har 4 celler. Dom tar nog olika beslut beroende på hur läget ser ut o historik mm. Om dom sätter in efter 2-3 dagar så har embryot större chans att fortsätta dela sig i livmodern men samtidigt så vet man heller inte så mkt information om embryot. Allt är väl relativt ha ha!
  • Supers
    Sarahberg skrev 2014-04-03 20:28:03 följande:
    Kan de inte remittera till annan klinik? Läste igenom dina inlägg. Jag blev av med höger äggledare efter utomkveds jan -02. Fick två barn efter det! Misströsta inte! Som Gunde Svan sa "ingenting är omöjligt!" Kram!

Nä tror inte det, men vi får ge oss till tåls ;) man är ju bara lite rastlös man vill ju som sätta igång direkt ;)

Gunde han har nog rätt hihi
  • Lufen

Hej Jag hoppar in i den här tråden. Har precis blivit medlem... igen.. så jag får väl börja någonstans :). Är på ruvardag 9. Hade verkligen sett fram emot ett 5 dagars den här gången men det blev bara 3, och man måste ju ha minst 5 så det blev en 2 dagars, som vanligt.. men men, man får väl vara nöjd med det antar jag. Ska bli spännande att följa lite fler i samma sits. Lycka till

• Sarahberg
    Lufen skrev 2014-04-03 21:50:55 följande:
    Hej Jag hoppar in i den här tråden. Har precis blivit medlem... igen.. så jag får väl börja någonstans :). Är på ruvardag 9. Hade verkligen sett fram emot ett 5 dagars den här gången men det blev bara 3, och man måste ju ha minst 5 så det blev en 2 dagars, som vanligt.. men men, man får väl vara nöjd med det antar jag. Ska bli spännande att följa lite fler i samma sits. Lycka till

Håller tummarna för dig! Hur känner du dig nu? Har du testat?
  • Sillavi

Nu är äp klart. Skönt att ha d gjort! 7 ägg fick dom ut. Ondare efteråt denna gången än sist men inget man inte klarar av. Dom ringer imorgon för att meddela hur det gått...nu börjar denna hemska väntan på jobbiga samtal! Icsi blir d för oss iaf!

• Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-04 11:15:49 följande:
    Nu är äp klart. Skönt att ha d gjort! 7 ägg fick dom ut. Ondare efteråt denna gången än sist men inget man inte klarar av. Dom ringer imorgon för att meddela hur det gått...nu börjar denna hemska väntan på jobbiga samtal! Icsi blir d för oss iaf!

Wohooooo!!!! Jisses vad spännande! It's on! Ringer de imorgon då? 👍👍👍👍
  • Sarahberg

Nä va fan....nu gjorde jag det igen! Läser alldeles för fort, sorry Sillavi! 7 ägg är ju kalasbra!

• Längta

Kliniken i Umeå ringde nyss och ja fick ett bf datum. 2 dec :) stämmer d då att ja e i v 6 nu?? Krångligt med gravidapparna när man gjort ivf. För ja gjorde äggplock den 11 mars. Ja blir jätte förvirrad :)

• lindavik

Hej på er!

Jag och min sambo är inte framme vid IVF ännu, men mycket talar för att det blir så för oss också. Jag skulle vilja fråga er som vet och har erfarenhet: kan man göra IVF även om man inte lyckas få mogna ägg med hjälp av äl-stimulering? Har kört Letrozol (motsvarande Pergotime) enkel och dubbel dos, inget av det funkar. Ska börja med sprutor nu men jag tänker mest om sprutorna inte fungerar, eller fungerar sprutorna alltid? Bara det att man kan bli överstimulerad och att det är därför man går vidare med IVF?

Man får 2 eller 3 IVF försök av landstinget, gäller det totalt eller per barnförsök?

Svar på tråden IVF under 2014