• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-04 19:47:05 följande:
    mmh nu måste jag ju studera mina bröst när jag ska duscha inte ens tänkt på de där med vårtgårdarna haha ömma e dom men de har dom ju vart under hela förbehandlingen inför uttag & insättning också så inte tänkt så mkt på de men de där med vårtgårdar mja de tål att studeras haha :P Nä Sambon har fått höra strängt att så länge dessa tabletter först upp kvittar de va läkaren sa om ev. samlag om jag har "keso" mellan benen stoppar han inte in något där oavsett lust eller inte haha :) jag har sen införandet när jag står upp eller går mkt haft som kraftig mensvärk under "gäddhänget" på magen på höger sida ner över höger blydläpp in mot "f...ttbenet" dom kan inte säga riktigt varför mer än att de förhoppningsvis e hormonskjutsen kroppen fått! min höggravida lillasyster ( ska ha om 22 dgr bf) tyckte de va skitkul när vi gick på Gekås å jag fick skitont å knappt kunde gå då tyckte hon att här ta mitt foglossningsbälte du vankar ju mer som en anka än jag! mmh.. har lite å ge igen :D

Men ååååh! Så där ONT fick jag för bara en timme sen!!! Va fan handlar det om? Har ni barn sen innan? Vet ni varför det inte blivit några babies? När ska du testa? (Tjuvtesta?)
  • maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-04 20:06:28 följande:

Men ååååh! Så där ONT fick jag för bara en timme sen!!! Va fan handlar det om? Har ni barn sen innan? Vet ni varför det inte blivit några babies? När ska du testa? (Tjuvtesta?)
    Nä har inga barn sen innan å de beror på min pcos, gått på pergotime , gått ner kraftigt i vikt m.m testat allt innan detta med andra ord så nu hoppas vi på detta =)

Ingen aning va de handlar om svaret jag fick va att när kroppen får en hormonskjuts i samband med att ägget förhoppningsvis ska fastna så blir äggstockar å livmorder m.m svullet å ömt å de kanske e de typ dom hade inget riktigt svar :/ Å de kommer när jag står eller går för mkt enda som hjälper e å lägga mig ner .....då blir de bättre efter ett tag men men!

Biter ihop å hoppas haha ska testa på onsdag 9...inte tjuvtestat kan man de? Tänkte de borde väl kanske inte visa förräns då eftersom dom satt den datumen? :)
    Sen informerade dom noga med att även om de e + på testet e de 15-20% risk för tidigt missfall så vid första ultraljudet e de inte säkert där finns va man vill jaja bara hoppas steg för steg =)
  • Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-04 20:18:26 följande:
    Nä har inga barn sen innan å de beror på min pcos, gått på pergotime , gått ner kraftigt i vikt m.m testat allt innan detta med andra ord så nu hoppas vi på detta =) Ingen aning va de handlar om svaret jag fick va att när kroppen får en hormonskjuts i samband med att ägget förhoppningsvis ska fastna så blir äggstockar å livmorder m.m svullet å ömt å de kanske e de typ dom hade inget riktigt svar :/ Å de kommer när jag står eller går för mkt enda som hjälper e å lägga mig ner .....då blir de bättre efter ett tag men men! Biter ihop å hoppas haha ska testa på onsdag 9...inte tjuvtestat kan man de? Tänkte de borde väl kanske inte visa förräns då eftersom dom satt den datumen? :) Sen informerade dom noga med att även om de e + på testet e de 15-20% risk för tidigt missfall så vid första ultraljudet e de inte säkert där finns va man vill jaja bara hoppas steg för steg =)

Ah ok! Jag har ju googlat ihjäl mig med ord som "test, rd 7, gravidsymptom mm". Jag har köpt hem några test....är såååååå himla sugen på att testa imorgon bitti. Kanske blir det så! Vilket datum satte ni tillbaka? Vi hade den 28:e.... Jag har barn sen innan....den vanliga vägen. Enligt läkaren på RMC när vi plockade ägg, så ligger mina äggstockar numera (efter två kejsarsnitt) bakom min livmoder. Ny man och 10 år sen sist....men nu jäklar ska vi fixa det! Eller hur? 😃😃😃
  • maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-04 20:24:48 följande:

Ah ok! Jag har ju googlat ihjäl mig med ord som "test, rd 7, gravidsymptom mm". Jag har köpt hem några test....är såååååå himla sugen på att testa imorgon bitti. Kanske blir det så! Vilket datum satte ni tillbaka? Vi hade den 28:e.... Jag har barn sen innan....den vanliga vägen. Enligt läkaren på RMC när vi plockade ägg, så ligger mina äggstockar numera (efter två kejsarsnitt) bakom min livmoder. Ny man och 10 år sen sist....men nu jäklar ska vi fixa det! Eller hur? 😃😃😃
    haha tja jag fick ju ett test med mig hem har också flera sen innan hemma men faktiskt inte ens testat satte in mitt ägg den 26 så 2 dgr före dig då ;)

Har också googlat å kollar runt massa samtidigt som de känns som att ju mer man googlar desto mer inbillar man sig att de e si eller så haha min sambo bara skrattar åt mig ;)

Japp håller med dig om att klart man vill fixa detta nu vore underbart ju ;)
  • Sarahberg

[quote=72932745][quote-nick]maddddan skrev 2014-04-04 20:40:10 följande:[/quote-nick]

Sarahberg skrev 2014-04-04 20:24:48 följande:
    haha tja jag fick ju ett test med mig hem har också flera sen innan hemma men faktiskt inte ens testat satte in mitt ägg den 26 så 2 dgr före dig då ;) Har också googlat å kollar runt massa samtidigt som de känns som att ju mer man googlar desto mer inbillar man sig att de e si eller så haha min sambo bara skrattar åt mig ;) Japp håller med dig om att klart man vill fixa detta nu vore underbart ju ;)[/quote Jo tack....jag lyckas ju oftast ta mig till de negativa historierna om ivf med. Kommer inte ihåg hur jag kände mig i början på graviditet med de andra, alldeles för längesen! Du är duktig du som inte tjuvtestat....just nu är det (och de där stora vårtgårdarna) det enda jag kan tänka på! Min officiella testdag enligt RMC är 16:e. No way at jag fixar att vänta tills dess!
  • hemljuvahem
    lindavik skrev 2014-04-04 15:03:42 följande:
    Hemljuvahem: tack för att du delar med dig och tack för info. Förstod nästan det, att landstinget bara finansierar per barn. Har hört att det är så som du skriver, att alla blåsor inte behöver vara ägg. Hur ser läkaren det? Kan de se det på vul vid omogna blåsor?

Vi ska till kliniken på tis, om det inte skett en förändring från idag så blir det sprutor. Jag vet inte hur många ägg jag har i mina äggstockar, men av vad jag kan ha sett är det färre på ena och fler på den andra. Vad kan det röra sig om? Kanske 4-5 på ena (som är stora) och kanske runt 10 på den andra. 

Så du har avbrutit behandlingen med sprutor nu? Vad händer nu då? Vad är planen?
    Läkaren kan inte se, bara anta tyvärr =/ Så det kan ju bli en överraskning. Som maddddan skrev då hon hade 27 blåsor men inget ägg, ja det förstår jag att det var en besvikelse.

Eftersom behandlingen blev avbryten skulle jag vänta på ÄL - Mens och sedan sätta igång mensen efter den..fick inte ha samlag IFALL det skulle bli graviditet och isf flerbörd. Det sket jag i. Min sambo räknas som steril efter cellgifterna så hade jag fått ett barn så hade det varit ett mirakel ^^
  • Bebisfabriken

Tänkte höra om nån haft likadant som mig. Jag sprayar med synarela och fick min mens den 28 mars som beräknat, den tog slut på onsdagen som brukligt. Men nu 7 dagar efter börjar jag plötsligt blöda igen.. Någon mer som varit med om det?

• maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-04 20:46:46 följande:
    [quote=72932745][quote-nick]maddddan skrev 2014-04-04 20:40:10 följande:[/quote-nick]haha tja jag fick ju ett test med mig hem har också flera sen innan hemma men faktiskt inte ens testat satte in mitt ägg den 26 så 2 dgr före dig då ;) Har också googlat å kollar runt massa samtidigt som de känns som att ju mer man googlar desto mer inbillar man sig att de e si eller så haha min sambo bara skrattar åt mig ;) Japp håller med dig om att klart man vill fixa detta nu vore underbart ju ;)[/quote Jo tack....jag lyckas ju oftast ta mig till de negativa historierna om ivf med. Kommer inte ihåg hur jag kände mig i början på graviditet med de andra, alldeles för längesen! Du är duktig du som inte tjuvtestat....just nu är det (och de där stora vårtgårdarna) det enda jag kan tänka på! Min officiella testdag enligt RMC är 16:e. No way at jag fixar att vänta tills dess!

Men om man tänk om de visar negativt alt positivt vid tjuvtest å inte samma på dagen man ska testa sen? Haha självklart e man sugen på å testa men så nervös för va de visar alt att de visar olika nu å den 9 så vet inte om jag vågar ;)

Någon här som tjuvtestat å fått olika resultat på tjuvtestet å "riktiga" testet!? :)
  • Mandelmumsa

Nä, för mig har det faktiskt alltid stämt. När jag blev gravid första gången tjuvtestade jag på rd9 och det var positivt. Sen tjuvtestade jag de följande sex försöken men det var alltid negativt, även den gången som mensen dröjde länge. Nu sist när jag plussade så tjuvtestade jag inte..

• maddddan
    Mandelmumsa skrev 2014-04-05 12:56:20 följande:
    Nä, för mig har det faktiskt alltid stämt. När jag blev gravid första gången tjuvtestade jag på rd9 och det var positivt. Sen tjuvtestade jag de följande sex försöken men det var alltid negativt, även den gången som mensen dröjde länge. Nu sist när jag plussade så tjuvtestade jag inte..

Så om man tjuvtestar ett par dgr innan dagen dom sagt brukar de visa korrekt?

Sugen på å veta men samtidigt e man ju sååååååå nervös :/
Svar på tråden IVF under 2014