• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • hemljuvahem

Nej och ändå ja

Blir ingen återföring för mig imorgon, dem ville odla äggen vidare till måndagen.
    Tydligen så hade 13 av 19 blivit befruktade.

Känns bra men samtidigt får jag hoppa jobb igen (min chef blir arg eftersom det blir nästan 2dagar)

• maddddan
    hemljuvahem skrev 2014-05-28 13:27:59 följande:
    Då har vi kommit hem från ÄP Bad om att "slippa" morfinet så fick köra au natural och det gick relativt bra :) Det mest chockartade beskedet kom vid resultatet...19ägg!!! Say what! Hade hoppats på 2-3 åtminstone, max 6. Körde bil hem, tyckte allt gick bra. Behöver vara klar i skallen då jag ska ta hand om min 4-åring ensam. (sambo åker till jobb i Oslo) Nu är jag öm som en värre ägglossning och aningen svårt att sitta rakt, lite snett går fint. Kommer ju en aningen jobbig fas nu...blir det befruktat (?)

Starkt gjort hade nog inte jag klarar eller tja första äggploxket kändes inte men andra gången fick jag tom mer under tiden ändå kände jag varje stick å de gjorde såååå ont ryckte till varje gång :/
  • maddddan
    hemljuvahem skrev 2014-05-29 09:31:36 följande:
    Japp, dem verkar ha det som standard på Nordic. Jag tror dem ändrar först när man ber om det eller om man kanske fått flera missfall på 3-dagars; Att man då prövar på en blastocyst. Lutinusfråga Nu vet jag inte hur många av dem som anvät lutinus som är kvar i tråden men även dem som inte kommit så långt bör det intressera. I själva Lutinusbipacken så står deet att man ska använda 30dagar efter graviditet bekräfats. Jag har fått Lutinus för totalt 21dagar och då blir det ju ungefär bara 10dgr efte att graviditet bekräftats (förhoppningsvis). Känns lite...och jag vågar inte riskera något Hur länge kommer ni ta? Vad säger era kliniker? :)

Gick på carlanderska i Gbg dom hade oxå samma som du skrev där men gjorde ju alla mina kontroller i vrigt å allt hos Gyn på min hemort som remitterade mig han har jobbar på carlanderska med detta för flera år sedan å duktig! Å han skrev ut mer till mig å rek. Mig å ta till v 9 då de inte skadar å om man tex haft missfall å annat tidigt innan kör man längre andra gången men att de ska räcka med som dom sa men säkra före osäkra längre! Vet inte om de e för jag vart överstimulersd med å va på mkt kontroller varje vecka å så men gjorde som han sa 3 om dagen till v 9 sen nertrapp för kroppens skull 1 om dagen en vecka å e i v 12 nu å so far ska den va kvar där inne va jag vet :) Alla ställen rek så olika man känner sig lixom kluven :/
  • BinniBoo
    Supers skrev 2014-05-29 06:39:55 följande:
    Har du kört nässpray oxå? El började du med sprutorna direkt. Kanske är därför.

Började med sprutorna direkt. Ingen nässpray.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo

Usch för orgalutran! Riktigt jobbigt att ta den sprutan då den var betydligt tjockare och svårare att få in.. sen sved det nåt så in i i två timmar efter jag tagit den! Gonalfen har jag inte känt nåt utav.. hoppas allt ser bra ut på ultraljudet i morgon så jag inte behöver ta orgalutranen allt för länge till.. för den gav mig storångest :(

• Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-29 22:48:30 följande:
    Usch för orgalutran! Riktigt jobbigt att ta den sprutan då den var betydligt tjockare och svårare att få in.. sen sved det nåt så in i i två timmar efter jag tagit den! Gonalfen har jag inte känt nåt utav.. hoppas allt ser bra ut på ultraljudet i morgon så jag inte behöver ta orgalutranen allt för länge till.. för den gav mig storångest :(

Usch då...jag har tagit menopur båda ggr..rätt tunn nål men meckigt med lilla medicin flaskan osv. Men det har gått bra..lite svid till och från.

Lycka till imorrn..jag börjar bli lite nervös nu..;)
  • hemljuvahem
    BinniBoo skrev 2014-05-29 22:48:30 följande:
    Ja vad är det för fel på Orgalutran egentligen?

Det verkar dock inte som du är ensam med dina känslor; Jag som verkligen inte är spruträdd eller så tyckte den var rätt obehaglig, varför kunde nålen inte ens designats smalare liksom?

Man får vara glad att man inte tar den livet ut...phuw
  • BinniBoo

Ja nålen är ju rätt tjock! Den är nästan som en minsta storlek av en piercingnål. Varför kunde nålen inte vara lika smal som gonal f? Den tycker jag har funkat jättebra! Ska faktiskt ta och klaga på den i morgon.. tog hur lång g tid som helst innan jag fick in den och ändå tog jag i rätt hårt. Iaf så pass hårt så jag har små hål som blödig lite överallt på magen efter den. Jag skulle aldrig ta den livet ut haha :-P jag sa till sambon att det är bäst hans simmare simmar rätt och befruktar alla mina ägg och att det tar sig på första och resterande går att frysa så jag aldrig mer behöver ta dessa sprutor. Min ilska på orgalutranen gick ut över honom idag.. att jag ska ha det så kämpigt men det enda han behöver göra är att runka i en burk :-P

Lycka till i morgon du med Supers!

• hemljuvahem

När jag tänker efter är jag lite sné och irriterad idag.

Dem ringer min sambo och spelar in på telefonsvararen (han är på sattelit och kan inte svara) att våran ET blir framskjuten då tills måndag. Mig ringer dem inte.

Idag skulle jag alltså åka och sätta in men har själv inte fått någon info om framflyttningen. Räknar dem blint med att alla lyssnar av sina mobilsvar? Eftersom jag går privat och betalar så hade jag gärna själv fått välja om jag ville långtidsodla eftersom det inte verkar vara standard på Nordic..

BAH.

• Supers

Så då var det klart, gick mkt bättre denna gång. Hade en kvinnlig äggplockerska ;) Lite morfin och lugnade så gick det galant, blev "bara" 8 ägg men nu hoppas vi alla blir befruktade och delar sig fint. Dom tog även och sög ur min chokladcysta eftersom de var tvungen att få tag på blåsan brevid. Är lite öm på höger sida men mår rätt bra ändå. Nu blir det en helg i gbg med hotell o summerburst :) på söndag i insättning. :)

Svar på tråden IVF under 2014