• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • NikitaAntoinetta

Tack :Då min test dag är nästa tisdag men tänkte mensen skulle kommit i Måndags vet att lutinus kan göra så mensen blir lite sen men imorgon är de 5 dagar sen så får hoppas på ett + :)

NikitaAntoinetta skrev 2014-05-22 18:43:28 följande:
    Ahaa okej :P aaaa är på ruv dag 13 idag :) vi stod i kö på Huddinge ks men andrologen sa att kö tiden kunde va lång. Så vi nyttjade vårdgarantin fick på ivf Stockholm i Stadshagen vi bor i Huddinge :) själv då??

• Starshaped
    NikitaAntoinetta skrev 2014-05-22 18:43:28 följande:
    Ahaa okej :P aaaa är på ruv dag 13 idag :) vi stod i kö på Huddinge ks men andrologen sa att kö tiden kunde va lång. Så vi nyttjade vårdgarantin fick på ivf Stockholm i Stadshagen vi bor i Huddinge :) själv då??

Ja, upp till ett år.. Det var därför vi hoppa på studie-tåget :) Vi bor i Årsta :) Hur länge har ni försökt? Och hur gamla/unga är ni? Kram
  • Primolut88
    Starshaped skrev 2014-05-22 16:42:14 följande:
    Wiiii! Härligt att höra! Håller tummarna för att mååååånga av de blir befruktade! :)

9 befruktade och insättning på tisdag
  • hemljuvahem

Var å ultraljud 2 idag, sprutdag 9. Det har utvecklats sen första UL och absolut mer än sista sprutperioden.

Äggplock borde enligt skolexemplaret ske nu på måndag men blir framflyttad till tidigast ons..

Hoppas helgen ger mina ägg en riktig speed :D

Jag har väldigt högt AMH så därför vågar dem inte boosta mig för mkt eftersom det kan bli en ketchupeffekt. Samtidigt påstår dem att mina ägg kan trycka tillbaka varandra på något konstigt vänster.

Får 224IE Menopur. Största äggblåsan idag var på 15mm.. så vet inte riktigt.

• Supers

Var på UL idag, nga fina stora blåsor. En på 17..men det var lite för få stora så hon ville att vi skulle köra på med sprutor fram till tisdag då det blir nytt UL. Mest troligt ÄP på fredag.

Hoppas att äggen mognar på o att jag intw blir överstimulerad.

• Starshaped
    Primolut88 skrev 2014-05-23 19:07:03 följande:
    9 befruktade och insättning på tisdag

Wiii! Fasen vad HÄRLIGT! :)
  • hemljuvahem

Okej Ultraljud no3 imorgon..snälla ägg, bara bli godkända så vi kommer till äggplock :S

• Supers
    hemljuvahem skrev 2014-05-25 19:50:35 följande:
    Okej Ultraljud no3 imorgon..snälla ägg, bara bli godkända så vi kommer till äggplock :S 

Håller tummar o tår, vi ska på andra ul på tisdag hoppas hoppas. Känner mig svullen och öm nu.
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-05-25 20:43:58 följande:

Håller tummar o tår, vi ska på andra ul på tisdag hoppas hoppas. Känner mig svullen och öm nu.
    Jag med :S

Du började väl spruta typ samtidigt som mig om jag inte minns fel?

Lycka till nu! =)
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-05-25 21:12:43 följande:
    Jag med :S

Du började väl spruta typ samtidigt som mig om jag inte minns fel?

Lycka till nu! =)

Japp 30 April :) Lycka till till er å :)
Svar på tråden IVF under 2014