• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-27 21:58:38 följande:
    Jag ska vara där först 10:30 så då är ni kanske inte kvar.

Ok njae vi har nog hunnit åka hem då..beror ju lite på hur man mår oxå.hoppas allt går bra :)
  • BinniBoo

Hoppas allt går bra för er med. Det är första ultraljudet för detta försök så lär väl bli flera. Hur många ultraljud fick du göra innan du fick tid till äggplock?

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-27 23:46:40 följande:
    Hoppas allt går bra för er med. Det är första ultraljudet för detta försök så lär väl bli flera. Hur många ultraljud fick du göra innan du fick tid till äggplock?

Nu fick jag göra 2 st. Ett den 23:e och ett igår då. Men det kan ju se bra ut redan efter första om man har tur :)
  • hemljuvahem

Då har vi kommit hem från ÄP

Bad om att "slippa" morfinet så fick köra au natural och det gick relativt bra :)
    Det mest chockartade beskedet kom vid resultatet...19ägg!!! Say what!
    Hade hoppats på 2-3 åtminstone, max 6.

Körde bil hem, tyckte allt gick bra.
    Behöver vara klar i skallen då jag ska ta hand om min 4-åring ensam. (sambo åker till jobb i Oslo)

Nu är jag öm som en värre ägglossning och aningen svårt att sitta rakt, lite snett går fint.

Kommer ju en aningen jobbig fas nu...blir det befruktat (?)

• BinniBoo
    hemljuvahem skrev 2014-05-28 13:27:59 följande:

Bad om att "slippa" morfinet så fick köra au natural och det gick relativt bra :)

Behöver vara klar i skallen då jag ska ta hand om min 4-åring ensam. (sambo åker till jobb i Oslo)

Nu är jag öm som en värre ägglossning och aningen svårt att sitta rakt, lite snett går fint.

Hm.. jag frågade vid nybesöket om man fick avstå morfinet (då kanyl i armen är det värsta jag vet!) och det fick man inte sa hon.. kanske ska fråga läkaren igen när det är dags för äggplock..
  • Supers
    hemljuvahem skrev 2014-05-28 13:27:59 följande:

Vilken utdelning. Hoppas alla blir befruktade nu. På fredag smäller det för oss.

Nä jag ska då ha morfin...gjorde så jävla ont sist :/ Är det insättning på fredag?
  • hemljuvahem
    BinniBoo skrev 2014-05-28 16:44:04 följande:
    Hm.. jag frågade vid nybesöket om man fick avstå morfinet (då kanyl i armen är det värsta jag vet!) och det fick man inte sa hon.. kanske ska fråga läkaren igen när det är dags för äggplock..
    Ja kanylen satte dem ju in vilket som på mig  (ifall att jag skulle behöva ändå så var det lättillgängligt) Men fråga om du kan slippa (?) Fick en extra lokalbedövning någonstans i nedre regionen istället.
    Supers skrev 2014-05-28 17:03:42 följande:

Vilken utdelning. Hoppas alla blir befruktade nu. På fredag smäller det för oss.
    Nä jag ska då ha morfin...gjorde så jävla ont sist :/ Är det insättning på fredag?
    Ja verkligen, är så förvånad då det verkade bli 7-8 på VULet vi hade i måndags.
    Hoppas några blir befruktade fint, eftersom vi gör ICSI undrar jag om det är lättare för äggen att bli befruktade och samma chans till delning.

Japp nu fredag blir jag gravid förhoppningsvis ^^

Lycka till du med Supers, be om extra dos morfin om du behöver, be dem ösa på!

• NikitaAntoinetta

Haha oki :P

Starshaped skrev 2014-05-27 21:22:35 följande:
    Haha, mitt senaste inlägg var svar på detta! Och till NiktiaAntoinetta :)

• BinniBoo

Happ.. då slipper jag nog inte kanylen i alla fall.. Får fixa det ändå. Jag var hos tandläkaren idag och drog ut en visdomstand som gick av i förrgår.. kände att jag ville få väck den innan man eventuellt blir gravid då jag inte vet hur det är med bedövningen när man är gravid.. Så lyckades få tag i en akuttid efter många samtal. Men är chockad över hur bra det gick då jag fick sån panikångest sist jag drog en visdomstand. Nu känns det som att jag klarar allt. Är ju riktigt nålrädd men har lyckats ta gonalfen på första försöket varje dag och har idag lyckats hålla mig relativt lugn hos tandläkaren trots bedövningsspruta i munnen. 

Mycket som händer på fredag.. Jag har ultraljud, Supers äggplock och hemljuvahem insättning :)

Förresten Supers.. fick du lämna blodprov under ultraljudet? Var det isf bägge gångerna?

• hemljuvahem
    BinniBoo skrev 2014-05-28 21:03:08 följande:

Happ.. då slipper jag nog inte kanylen i alla fall.. Får fixa det ändå. Jag var hos tandläkaren idag och drog ut en visdomstand som gick av i förrgår.. kände att jag ville få väck den innan man eventuellt blir gravid då jag inte vet hur det är med bedövningen när man är gravid.. Så lyckades få tag i en akuttid efter många samtal. Men är chockad över hur bra det gick då jag fick sån panikångest sist jag drog en visdomstand. Nu känns det som att jag klarar allt. Är ju riktigt nålrädd men har lyckats ta gonalfen på första försöket varje dag och har idag lyckats hålla mig relativt lugn hos tandläkaren trots bedövningsspruta i munnen. 

Mycket som händer på fredag.. Jag har ultraljud, Supers äggplock och hemljuvahem insättning :)

Förresten Supers.. fick du lämna blodprov under ultraljudet? Var det isf bägge gångerna?

Jag tror motgångar gör en starkare :) Känns det inte bra på ett sätt att du känner dig starkare/tryggare i dig sjäv nu än vad du kunde göra innan?

=) Lycka till på ultraljudet BinniBoo
Svar på tråden IVF under 2014