NikitaAntoinetta skrev 2014-05-22 12:12:25 följande:
Va kul att höra, :D det är så skönt när man får det där samtalet eller brevet med ens tid för att få börja. :) Kram!! hur länge har ni fått vänta?? :)
Vi hamna i kön i januari, i mars fick vi frågan om vi ville vara med i en studie med IVF och övervikt. Det kunde förkorta kötiden plus att allt blev gratis. Bäst av allt var dock chansen att få gå ner i vikt innan ev graviditet ( Hade BMI 30,1) Vilket är positivt både för mig och ev bebis. Hamnade i viktreduceringsgruppen (dvs den grupp som får gå på 12 veckors strikt pulverdiet, innan IVF ) Höll på att ge upp då! 3 månader till innan IVF kändes som en evighet!! (Vi har försökt snart 3 år) Nu är jag precis gått in i vecka 7 av pulverdieten och har gått ner 12 kg på 6 veckor!!!!! (De trodde jag skulle gå ner ca 15 på 12 veckor) Har med andra ord gått ner nästa allt redan.. ( har nu BMI 27) Så jag har bara 5-6 kg kvar till normalt BMI. Så vi är på goood väg. Det dumma är att Huddinge stänger 4 veckor i sommar, så vi kommer inte hinna med nåt IVF försök innan semestern. Men! Bara att vara framme vid förberedelse inför IVF, känns som en vinstlott! Hoppas det blir äggplockning och återföring i början på aug. Hur har eran resa sett ut? Och vart gör ni er IVF? Kram! :)