• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • maddddan
    BinniBoo skrev 2014-05-29 23:49:47 följande:
    Ja nålen är ju rätt tjock! Den är nästan som en minsta storlek av en piercingnål. Varför kunde nålen inte vara lika smal som gonal f? Den tycker jag har funkat jättebra! Ska faktiskt ta och klaga på den i morgon.. tog hur lång g tid som helst innan jag fick in den och ändå tog jag i rätt hårt. Iaf så pass hårt så jag har små hål som blödig lite överallt på magen efter den. Jag skulle aldrig ta den livet ut haha :-P jag sa till sambon att det är bäst hans simmare simmar rätt och befruktar alla mina ägg och att det tar sig på första och resterande går att frysa så jag aldrig mer behöver ta dessa sprutor. Min ilska på orgalutranen gick ut över honom idag.. att jag ska ha det så kämpigt men det enda han behöver göra är att runka i en burk :-P Lycka till i morgon du med Supers!
    (¯`°.¸ Alexander 080219 ¸.°´¯)

Klagade med på den å fick till svar att dom Hör de så ofta å framför de men vart så länge å händer inget :/
  • BinniBoo

Gick inte så jättebra för mig idag.. blir ett nytt ultraljud på tisdag... bläääää. Ville ju slippa dessa sprutor snabbt ju.. var typ bara en på varje sida som var 12 mm resten var små..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • hemljuvahem
    Supers skrev 2014-05-30 12:49:20 följande:
    Så då var det klart, gick mkt bättre denna gång. Hade en kvinnlig äggplockerska ;) Lite morfin och lugnade så gick det galant, blev "bara" 8 ägg men nu hoppas vi alla blir befruktade och delar sig fint. Dom tog även och sög ur min chokladcysta eftersom de var tvungen att få tag på blåsan brevid. Är lite öm på höger sida men mår rätt bra ändå. Nu blir det en helg i gbg med hotell o summerburst :) på söndag i insättning. :)
    Haha, känns så konstigt att du som tog ut idag får sätta in på söndag redan och jag som tog ut i onsdags får vänta ända till måndag.. avis; något!
    Skönt att det gick bra idag Supers!

Ska inte på Summerburst utan kör Kentfest imorgon, har en Kentgalen sambo så får hänga med :D
    BinniBoo skrev 2014-05-30 23:24:19 följande:
    Gick inte så jättebra för mig idag.. blir ett nytt ultraljud på tisdag... bläääää. Ville ju slippa dessa sprutor snabbt ju.. var typ bara en på varje sida som var 12 mm resten var små..
    Har också varit där och det suger, man vill liksom bara komma till insättningen =)

• Supers

Hemljuvahem: ja vad tokigt. .än vet vi ju inte hur äggen blivit men vi hoppas på det bästa. Ja vill oxå gå på kent festivalen älskar kent..men vi köpte SB biljetter i november ;) blev dock en tidig kväll idag fick så ont i äggstockarna :/ så det bidde hotellet.

• maddddan
    hemljuvahem skrev 2014-05-31 21:07:38 följande:
    Haha, känns så konstigt att du som tog ut idag får sätta in på söndag redan och jag som tog ut i onsdags får vänta ända till måndag.. avis; något! Skönt att det gick bra idag Supers! Ska inte på Summerburst utan kör Kentfest imorgon, har en Kentgalen sambo så får hänga med :D
    BinniBoo skrev 2014-05-30 23:24:19 följande:
    Har också varit där och det suger, man vill liksom bara komma till insättningen =)

Åååh Kent oxå super sugen sambon å några till ska gå men fortfarande överstimulersd trots går in i v 13 på måndag :/ Vätskan borta men äggstockarna size xxl eller nått så får ju ont av å bara gå å handla... Så fick bli hoppa vågar inte chansa på å kunna stå hela kvällen då resten ville stå :/ Samt nojjig över å bli till putt eller klämd oxå.... Eller få mina fina måste sätta mig ner med huvudet mellan benen svimmanfall där jag även mår sjukt illa :/ klarar inte å stå rätt upp å ner för länge innan som kommer.... Men men säger som jag sagt innan ha så jäkla underbart å njut åt mig med så fortsätter jag ligga på soffan/sängen å njuta åt alla stressade personer där ute som gärna hade bytt med mig vilket sambon påminner mig om när jag klagar på hur uttråkad jag e ;) Bara bita ihop å tänka positivt kub test på onsdag då ska jag få se hen igen hoppas sökte bra då med nervös ju vart mkt dom hänt i kroppen sista 2 v sen jag såg hen senast ;)
  • Supers

Då ligger man här i den sexiga outfiten o väntar på sahlgrenska ;) Nu håller vi tummar och tår att lill fröt vill stanna.

• woodridgeemprium

Hur går det för er andra där ute med era ivf:er? Vi är inne på vårt andra försök, icsi, och är nu på ruvardag 10. Känner oss hoppfulla, men samtidigt känns det läskigt när man inte vet!

• Supers

Så då är jag ruvare ;) Lång väntan idag men tillslut fick vi komma in. 5 st till frysen :) och ett är inne nu. Gud nu hoppas jag verkligen att detta går vägen. ...

• maddddan
    Supers skrev 2014-06-01 15:07:01 följande:
    Så då är jag ruvare ;) Lång väntan idag men tillslut fick vi komma in. 5 st till frysen :) och ett är inne nu. Gud nu hoppas jag verkligen att detta går vägen. ...

Håller tummar å tår att de gror å växer å så som de ska ;)
Svar på tråden IVF under 2014