• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • BinniBoo

Jo det känns jättebra och jag är stolt över mig själv som klarade tandläkaren så bra idag och att jag klarat sprutorna så bra som jag har gjort hittills dessa fyra dagar jag tagit dom.

Lycka till med insättningen :)

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • KattaochAnja

va roligt att höra att de går så bra för alla och till dom som inte gått så bra för skickar jag kärlek till .. vill bara att denna vecka ska gå på två röda .. så de blir den 4 juni för då är de beräknat mens ..... vill börja med behandlingen nån gång :P

• Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-28 21:03:08 följande:
    Happ.. då slipper jag nog inte kanylen i alla fall.. Får fixa det ändå. Jag var hos tandläkaren idag och drog ut en visdomstand som gick av i förrgår.. kände att jag ville få väck den innan man eventuellt blir gravid då jag inte vet hur det är med bedövningen när man är gravid.. Så lyckades få tag i en akuttid efter många samtal. Men är chockad över hur bra det gick då jag fick sån panikångest sist jag drog en visdomstand. Nu känns det som att jag klarar allt. Är ju riktigt nålrädd men har lyckats ta gonalfen på första försöket varje dag och har idag lyckats hålla mig relativt lugn hos tandläkaren trots bedövningsspruta i munnen. 

Mycket som händer på fredag.. Jag har ultraljud, Supers äggplock och hemljuvahem insättning :)Förresten Supers.. fick du lämna blodprov under ultraljudet? Var det isf bägge gångerna?

Nej jag lämnade bara prov på 6:e sprutdagen inget när jag var där. Det var nog likadant förra gången.

Ja nålrädd är jag med men nu har jag liksom blitt av med det lite grann..men gillar fortf inte att få kanyler insatta el ta prover :/ k

Kl 20 tog jag Otrivellen och imorrn slipper jag all medicin sen är det bara lutinuset under ruvningen.
  • BinniBoo

Jag har inte fått nån info om blodprov överhuvudtaget :S står inget om att jag ska lämna det i pappret och de har heller inte sagt nåt om det.skumt..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-05-28 23:28:17 följande:
    Jag har inte fått nån info om blodprov överhuvudtaget :S står inget om att jag ska lämna det i pappret och de har heller inte sagt nåt om det.skumt..

Har du kört nässpray oxå? El började du med sprutorna direkt. Kanske är därför.
  • Sillavi

Woaw hemljuvahem vilket resultat. Verkligen kul när det är åt det hållet. Stort grattis, nu har ni kommit en stor bit påväg. Så dom har i förväg bestämt 3 dgrs odling? Håller tummen nu för dom små.

Supers - lycka till på fredag, nu måste d vara eran tur.

• hemljuvahem
    Sillavi skrev 2014-05-29 07:14:01 följande:
    Woaw hemljuvahem smile1.gif vilket resultat. Verkligen kul när det är åt det hållet. Stort grattis, nu har ni kommit en stor bit påväg. Så dom har i förväg bestämt 3 dgrs odling? Håller tummen nu för dom små.

Supers - lycka till på fredag, nu måste d vara eran tur.
    Japp, dem verkar ha det som standard på Nordic. Jag tror dem ändrar först när man ber om det eller om man kanske fått flera missfall på 3-dagars; Att man då prövar på en blastocyst.

Lutinusfråga Nu vet jag inte hur många av dem som anvät lutinus som är kvar i tråden men även dem som inte kommit så långt bör det intressera. I själva Lutinusbipacken så står deet att man ska använda 30dagar efter graviditet bekräfats. Jag har fått Lutinus för totalt 21dagar och då blir det ju ungefär bara 10dgr efte att graviditet bekräftats (förhoppningsvis).

Känns lite...och jag vågar inte riskera något

Hur länge kommer ni ta? Vad säger era kliniker?
    :)
  • ET86
    hemljuvahem skrev 2014-05-29 09:31:36 följande:
    Japp, dem verkar ha det som standard på Nordic. Jag tror dem ändrar först när man ber om det eller om man kanske fått flera missfall på 3-dagars; Att man då prövar på en blastocyst.

Lutinusfråga Nu vet jag inte hur många av dem som anvät lutinus som är kvar i tråden men även dem som inte kommit så långt bör det intressera. I själva Lutinusbipacken så står deet att man ska använda 30dagar efter graviditet bekräfats. Jag har fått Lutinus för totalt 21dagar och då blir det ju ungefär bara 10dgr efte att graviditet bekräftats (förhoppningsvis).

Känns lite...och jag vågar inte riskera något

Hur länge kommer ni ta? Vad säger era kliniker?
    :)
    Jag tog endast lutinus i 21dagar. Som jag fattar brukar dom ge längre tid ifall man gjort flera IVF och inte fått något bra resultat vid upprepade MF. Lycka till!
  • hemljuvahem
    ET86 skrev 2014-05-29 10:27:15 följande:
    Jag tog endast lutinus i 21dagar. Som jag fattar brukar dom ge längre tid ifall man gjort flera IVF och inte fått något bra resultat vid upprepade MF. Lycka till!
    linnea83 skrev 2014-05-29 11:03:35 följande:
    Jag slutade med lutinus på testdagen enligt Nordic..

www.nattstad.se/drommenomettbarn

Det är ju inte en jättedyr medicin så man borde ju köra 2-3v till tycker jag.

Kollar din blogg ibland linnea83, spännande! :)

Svar på tråden IVF under 2014