• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Muppan

en kväll var jag inte hemma förään 00:30 för att de hade dragit in turer. lycligtvis hade det varit fotbollsmatch så det var mycket folk på stan annars hade jag varit ensam och orolig mitt i natten.

• Rataxes
    Gert skrev 2015-09-15 16:46:33 följande:
    Åsna Rövhår och Gustaf Frigolit klagade på att Alliansregeringen plockade ut 0,5 miljarder i vinst ur SJ.

Själva plockar Åsnan och Frigoliten ut 1,7 miljarder. Fast man kan ju inte förvänta sig något annat från MP.
    Gert -

Jag utmanar dig i ett försök att lyfta nivån på forumet.

Inga mer öknamn vare sig på politiker eller andra FL-medlemmar. Tror du att du klarar av att höja nivån ett snäpp? Så att fler medlemmar kanske börjar delta i diskussionerna. Angrip politiken/åsikterna, inte personerna bakom.

Även jag börjar tröttna på den låga nivån. Uppmanar Alla att skärpa sig.

Slut på öknamn/guilt by association från min sida i alla fall.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-09-15 20:38:26 följande:
    Gert -

Jag utmanar dig i ett försök att lyfta nivån på forumet.

Inga mer öknamn vare sig på politiker eller andra FL-medlemmar. Tror du att du klarar av att höja nivån ett snäpp? Så att fler medlemmar kanske börjar delta i diskussionerna. Angrip politiken/åsikterna, inte personerna bakom.

Även jag börjar tröttna på den låga nivån. Uppmanar Alla att skärpa sig.

Slut på öknamn/guilt by association från min sida i alla fall.
    Men öknamn är ju så roligt! Skrattande
    Give ´em Hell!
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-09-15 20:45:17 följande:
    Men öknamn är ju så roligt! Skrattande
    Första gångerna kanske, en liten stund. Tänk på att vi i värsta fall får ha dessa ministrar 3 år till. Man kommer att spy till slut av dessa skämda skämt.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • flislis

Personligen känner jag mig lite sviken. Var miljöpartist (håller fortfarande med dem i vissa sammanhang) men nu har de helt tappat greppet. Känns som de övergivit miljön helt till invandring och skolpolitik (två frågor där jag inte håller med dem). Den lilla miljöpolitik de för håller inte heller måttet. De vill höja bensinskatten - men inga planer på att tex öka kollektivtrafiken.

• K Markatta

Har SJ ens 1,7 miljarder som går att plocka ut?

Från SJ:s årsredovisning:

Större delen av SJ:s tillgångar är anläggningstillgångar, exempelvis tåg. Kassa och bank uppgår till endast 345 miljoner. Till det kommer kortfristiga placeringar på 760 miljoner som man kanske kan tänkas hinna göra sig av med. Sedan har vi fordringar på sammanlagt drygt 600 miljoner. Om SJ skulle lyckas realisera alla fordringar och kortfristiga placeringar till pengar samt tömma hela kassan och bankkontot lyckas de precis skrapa ihop 1,7 miljarder.

Men det är inte rimligt att de klarar det på kort tid och de behöver dessutom ha en viss summa i kassan. För att klara av att betala in det som Sheriffen av Nottingham... eh... förlåt, Löfven och Romson, kräver måste nog SJ låna någon miljard eller sälja ett par av sina tåg.
  • Rutgers
    Rataxes skrev 2015-09-19 19:16:45 följande:

Miljötomte i Stockholm tyckte att bageriet kunde cykla in med brödet från Saltsjöbaden.

www.svd.se/beskedet-cykla-in-med-brodet-till-stan

Verkar vara oklart vad som gäller.

"I mitten av veckan bestämde Stockholms stads trafikkontor att det skulle ges dispens till ett antal färskvaruleveranser."

"Enligt polisens hemsida är det avstängda området öppet för kollektivtrafik, leveranstrafik, taxi och färdtjänst."

De måste under resans gång se till att det blir klart vad som ingår i leveranstrafik och inte.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?