Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Norska Sentios mätning för augusti bekräftar MP under spärren med 3,5%. Ett tapp från 5,3% i juni.
Nyheten finns hos webtidningen Nyheter Idag för den som vill ta del av hela mätningen.
Jag är högutbildad, har invandrarbakgrund, liberalt sinnad, till råga på allt sambo med en invandrarkvinna, vad det nu spelar för roll.
Mp är ett historielöst parti vars politik, åtminstone utanför miljöområdet, är populistisk och illa underbyggd. Att väljarna är yngre och känner färre utomeuropeiska invandrare än något annat partis väljarskara avspeglar en katastrofalt obildad syn på kultur, integration, m.m. Sverige och världen fanns innan 1969.
Kortfattat ser jag som det största problemet att miljöpartister, vilket hänger samman med ovan nämnda punkter, oftast inte förstår att den svenska kultur (sekularism, individualism, skattetryck, m.m.) de både förnekar och hyllar på intet sätt är något mänskligt normaltillstånd andra kulturer avviker från eller strävar efter att uppnå. Det är ett av många sätt att leva, en konsekvens av ett årtusende av gradvis utveckling..Denna oförståelse präglar allt ifrån utrikespolitik till försvarspolitik, givetvis också integrationsfrågor, och jag fruktar den en dag - ty den delas ju av fler, om än inte lika starkt - kan bli slutet för det samhälle som människor kämpat så hårt för att uppnå.
,
Norska Sentios mätning för augusti bekräftar MP under spärren med 3,5%. Ett tapp från 5,3% i juni.
Nyheten finns hos webtidningen Nyheter Idag för den som vill ta del av hela mätningen.
Så här skriver Politologerna (en grupp statsvetare) om Sentio. Politologerna har undersökt tillförlitligheten hos olika opinionsinstitut:
"Sentios väljarbarometer utmärker sig som den allra minst trovärdiga. Den bygger på en självrekryterad webbpanel, men det finns ingen som helst information om den varken på Sentios hemsida eller i Nyheter Idags artiklar. Alla andra institut tillhandahåller någon sorts kort rapport, men det finns inte från Sentio"
politologerna.wordpress.com/2015/10/16/en-rankning-av-svenska-valjarbarometrar/
Birger Schlaug fd språkrör i MP sammanfattar nog MP:s tid i regeringen rätt bra: "Det har gått åt helvete".
(SVT Aktuellt 2016-08-24 Kl21)
nt.se/nyheter/norrkoping/politiker-var-van-med-is-terrorist-om4266107.aspx
En medlem i miljöpartiet var vän på Facebook med en ökänd IS-krigare. "Jag visste inte att han var medlem i IS", säger hen.
Miljöpartisten som är aktiv på en ort i Östergötland berättar för redaktionen att det var hen själv som aktivt sökte vänskap på Facebook med den välkände terroristen. Kontakten togs efter en rekommendation.
Terroristen kallar sig Abdul Samad Ibn Hajar, eller Abdul Samad Al Swedi, eller Mikael Skråmo, och är en av de mest kända IS-terroristerna med koppling till Sverige. Skråmo gör ingen hemlighet med att han stödjer IS terror och att alla medel är tillåtna.
- Vi tycker inte att det är okej att ha samröre med extremister, men... säger Carolina Bruseman som är sammankallande för Grön Ungdom på riksnivå.
Självklart hade denne miljöpartist ingen aaaning om att Skråmo är muslismk juihad-krigare i IS när han ville att Skråmo skulle bli hans Facebook-vän.
Miljöpartiets islamism ...
Ipsos ger MP 4%
Dock har de slutat med decimaler, av någon anledning, så det kan lika gärna vara 3,5 som 4,4.
I vilket fall bekräftas MP av ännu ett institut som ett parti som har alla chanser i världen att åka ut. Islamism som politisk idé säljer tydligen inte.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre-partier-balanserar-pa-riksdagssparren/
Jag är högutbildad, har invandrarbakgrund, liberalt sinnad, till råga på allt sambo med en invandrarkvinna, vad det nu spelar för roll.
Mp är ett historielöst parti vars politik, åtminstone utanför miljöområdet, är populistisk och illa underbyggd. Att väljarna är yngre och känner färre utomeuropeiska invandrare än något annat partis väljarskara avspeglar en katastrofalt obildad syn på kultur, integration, m.m. Sverige och världen fanns innan 1969.
Kortfattat ser jag som det största problemet att miljöpartister, vilket hänger samman med ovan nämnda punkter, oftast inte förstår att den svenska kultur (sekularism, individualism, skattetryck, m.m.) de både förnekar och hyllar på intet sätt är något mänskligt normaltillstånd andra kulturer avviker från eller strävar efter att uppnå. Det är ett av många sätt att leva, en konsekvens av ett årtusende av gradvis utveckling..Denna oförståelse präglar allt ifrån utrikespolitik till försvarspolitik, givetvis också integrationsfrågor, och jag fruktar den en dag - ty den delas ju av fler, om än inte lika starkt - kan bli slutet för det samhälle som människor kämpat så hårt för att uppnå.
,