• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • K Markatta
    Flash Gordon skrev 2016-08-21 20:40:06 följande:
    Isabella Lövin som språkrör entusiasmerar ingen:

twitter.com/fleijerstam/status/76695509214264...

www.bohuslaningen.se/nyheter/sverige/l%C3%B6v...

50(!) åhörare (inkluderat partifunktionärer, media och utsända sossar, vad det verkar) när hon sommartalar i sin hemstad Avesta.

Elaka tungor menar att 50 är en överdrift och att det egentligen bara var 40 stycken där. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Även våra kära läsare som inte brukar klicka på länkar kan väl få ta del av folkfesten vid Lövins tal:

• Flash Gordon

Norska Sentios mätning för augusti bekräftar MP under spärren med 3,5%. Ett tapp från 5,3% i juni.

Nyheten finns hos webtidningen Nyheter Idag för den som vill ta del av hela mätningen.

• Jafare

Jag är högutbildad, har invandrarbakgrund, liberalt sinnad, till råga på allt sambo med en invandrarkvinna, vad det nu spelar för roll. 

Mp är ett historielöst parti vars politik, åtminstone utanför miljöområdet, är populistisk och illa underbyggd. Att väljarna är yngre och känner färre utomeuropeiska invandrare än något annat partis väljarskara avspeglar en katastrofalt obildad syn på kultur, integration, m.m. Sverige och världen fanns innan 1969.

Kortfattat ser jag som det största problemet att miljöpartister, vilket hänger samman med ovan nämnda punkter, oftast inte förstår att den svenska kultur (sekularism, individualism, skattetryck, m.m.) de både förnekar och hyllar på intet sätt är något mänskligt normaltillstånd andra kulturer avviker från eller strävar efter att uppnå. Det är ett av många sätt att leva, en konsekvens av ett årtusende av gradvis utveckling..Denna oförståelse präglar allt ifrån utrikespolitik till försvarspolitik, givetvis också integrationsfrågor, och jag fruktar den en dag - ty den delas ju av fler, om än inte lika starkt - kan bli slutet för det samhälle som människor kämpat så hårt för att uppnå. 

,

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-24 20:13:48 följande:

Norska Sentios mätning för augusti bekräftar MP under spärren med 3,5%. Ett tapp från 5,3% i juni.

Nyheten finns hos webtidningen Nyheter Idag för den som vill ta del av hela mätningen.

Så här skriver Politologerna (en grupp statsvetare) om Sentio. Politologerna har undersökt tillförlitligheten hos olika opinionsinstitut:

"Sentios väljarbarometer utmärker sig som den allra minst trovärdiga. Den bygger på en självrekryterad webbpanel, men det finns ingen som helst information om den varken på Sentios hemsida eller i Nyheter Idags artiklar. Alla andra institut tillhandahåller någon sorts kort rapport, men det finns inte från Sentio"

politologerna.wordpress.com/2015/10/16/en-rankning-av-svenska-valjarbarometrar/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuv

Birger Schlaug fd språkrör i MP  sammanfattar nog MP:s tid i regeringen rätt bra: "Det har gått åt helvete".
    (SVT Aktuellt 2016-08-24 Kl21)

• K Markatta

nt.se/nyheter/norrkoping/politiker-var-van-med-is-terrorist-om4266107.aspx

En medlem i miljöpartiet var vän på Facebook med en ökänd IS-krigare. "Jag visste inte att han var medlem i IS", säger hen.

Miljöpartisten som är aktiv på en ort i Östergötland berättar för redaktionen att det var hen själv som aktivt sökte vänskap på Facebook med den välkände terroristen. Kontakten togs efter en rekommendation.

Terroristen kallar sig Abdul Samad Ibn Hajar, eller Abdul Samad Al Swedi, eller Mikael Skråmo, och är en av de mest kända IS-terroristerna med koppling till Sverige. Skråmo gör ingen hemlighet med att han stödjer IS terror och att alla medel är tillåtna.

- Vi tycker inte att det är okej att ha samröre med extremister, men... säger Carolina Bruseman som är sammankallande för Grön Ungdom på riksnivå.

• Flash Gordon

Självklart hade denne miljöpartist ingen aaaning om att Skråmo är muslismk juihad-krigare i IS när han ville att Skråmo skulle bli hans Facebook-vän.

Miljöpartiets islamism ...

• Tom Araya
    Jafare skrev 2016-08-24 22:33:41 följande:

Jag är högutbildad, har invandrarbakgrund, liberalt sinnad, till råga på allt sambo med en invandrarkvinna, vad det nu spelar för roll. 

Mp är ett historielöst parti vars politik, åtminstone utanför miljöområdet, är populistisk och illa underbyggd. Att väljarna är yngre och känner färre utomeuropeiska invandrare än något annat partis väljarskara avspeglar en katastrofalt obildad syn på kultur, integration, m.m. Sverige och världen fanns innan 1969.

Kortfattat ser jag som det största problemet att miljöpartister, vilket hänger samman med ovan nämnda punkter, oftast inte förstår att den svenska kultur (sekularism, individualism, skattetryck, m.m.) de både förnekar och hyllar på intet sätt är något mänskligt normaltillstånd andra kulturer avviker från eller strävar efter att uppnå. Det är ett av många sätt att leva, en konsekvens av ett årtusende av gradvis utveckling..Denna oförståelse präglar allt ifrån utrikespolitik till försvarspolitik, givetvis också integrationsfrågor, och jag fruktar den en dag - ty den delas ju av fler, om än inte lika starkt - kan bli slutet för det samhälle som människor kämpat så hårt för att uppnå. 

,

Mycket bra uttryckt och jag har liknande känslor.
  • Yasmin Jax
    Jafare skrev 2016-08-24 22:33:41 följande:
    Jag är högutbildad, har invandrarbakgrund, liberalt sinnad, till råga på allt sambo med en invandrarkvinna, vad det nu spelar för roll.  Mp är ett historielöst parti vars politik, åtminstone utanför miljöområdet, är populistisk och illa underbyggd. Att väljarna är yngre och känner färre utomeuropeiska invandrare än något annat partis väljarskara avspeglar en katastrofalt obildad syn på kultur, integration, m.m. Sverige och världen fanns innan 1969. Kortfattat ser jag som det största problemet att miljöpartister, vilket hänger samman med ovan nämnda punkter, oftast inte förstår att den svenska kultur (sekularism, individualism, skattetryck, m.m.) de både förnekar och hyllar på intet sätt är något mänskligt normaltillstånd andra kulturer avviker från eller strävar efter att uppnå. Det är ett av många sätt att leva, en konsekvens av ett årtusende av gradvis utveckling..Denna oförståelse präglar allt ifrån utrikespolitik till försvarspolitik, givetvis också integrationsfrågor, och jag fruktar den en dag - ty den delas ju av fler, om än inte lika starkt - kan bli slutet för det samhälle som människor kämpat så hårt för att uppnå.  ,

Kan bara hålla med.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?