• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • santa86

Hur går de för alla ruvare? Själv är jag nu på RD 9 och har faktiskt känt lite illamående och lite molande i tjejmagen till och från.. Jag är så nervös, tänker varannat att detta ska ha funkat och att de kanske inte funkat :/

• merjama

Är på ruvardag 2 och en finne har poppat upp på pannan. Brukar alltid få finnar 5dar exakt efter ägglossning men denna gången kom den redan efter 3 dagar. 👎😕. Inga speciella symtom då Jag mår redan dåligt,är överstimulerad. Men troooots allt så hoppas man .

• Bell13
    santa86 skrev 2014-03-30 11:35:49 följande:

Hur går de för alla ruvare? Själv är jag nu på RD 9 och har faktiskt känt lite illamående och lite molande i tjejmagen till och från.. Jag är så nervös, tänker varannat att detta ska ha funkat och att de kanske inte funkat :/

Illamående så tidigt beror nog på progesteron. Jag är gravid 4+2 och har börjat må illa av matos. Det började i fredags på ruvardag 13
  • lillatrollet85

Ruvardag 8... vågar inte analysera och spekulera.. från stort hopp till att sedan brottas med att de kanske inte går vägen. vill bara vrida fram tiden tills nästa söndag. vill veta NU! De jag känt/känner intalar jag mig beror endast på lutinus.

har era bröst förändrats nåt? mina spänner å har sig o vårtorna står rakt ut. men i morse är de lixom fnasigt på vårtgårdarna?! vad är de? har nu smörjt med barnzink och hoppas de hjälper. gör inte ont eller så.

• Bell13
    lillatrollet85 skrev 2014-03-30 12:19:20 följande:

Ruvardag 8... vågar inte analysera och spekulera.. från stort hopp till att sedan brottas med att de kanske inte går vägen. vill bara vrida fram tiden tills nästa söndag. vill veta NU! De jag känt/känner intalar jag mig beror endast på lutinus.

har era bröst förändrats nåt? mina spänner å har sig o vårtorna står rakt ut. men i morse är de lixom fnasigt på vårtgårdarna?! vad är de? har nu smörjt med barnzink och hoppas de hjälper. gör inte ont eller så.

Det där känner jag igen, att vara säker på att det fäst och nån timme senare nästan bryta ihop pga av osäkerheten.

Jag började må illa på ruvardag 7 och brösten började göra ont på dag 8 vet inte om det beror på lutinus eller om det berodde på att kroppen började producera hcg då
  • Mandelmumsa

Johansson79: Jag har plussat på IVF 1 och nu 5, däremellan har jag även gjort tre frysåterföringar som inte heller blivit något. Första IVF ledde till missfall (ofostrig graviditet). Har alltså gjort åtta återföringar och plussat på två.

• Mandelmumsa

Jag har himla ont i brösten på natten och på morgonen när jag ska vända mig och när jag ska gå upp. På dagen känner jag mig bara lite öm. Är det någon som vet varför det gör så särskilt ont på natten när man ligger ner?

• lillatrollet85
    Mandelmumsa skrev 2014-03-30 13:17:21 följande:
    Jag har himla ont i brösten på natten och på morgonen när jag ska vända mig och när jag ska gå upp. På dagen känner jag mig bara lite öm. Är det någon som vet varför det gör så särskilt ont på natten när man ligger ner?

Jag bor i mina sportbh's... de underlättar lite...
Svar på tråden Ivf mars 2014