• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Bell13
    johansson79 skrev 2014-03-31 12:21:24 följande:

Idag kom mensen med full fart :( bara att ta nya tag i början på maj och hoppas på att det tar sig då istället ???? Kommer förmodligen gå på storkkliniken i Danmark, ska dit för samtal 10:e april ????

Jag beklagar. Första försöket ska nog ses som ett test på hur kroppen fungerar. Lycka till
  • Sookie85

Beklagar Johansson79, önskar dig lycka till för nästa gång.

Håller tummarna för dig Bell13 att allt ska gå bra :)

Själv var jag nyss på koll, sputdag 10 och jag har troligtvis blivit överstimulerad, läkaren sa att de kanske måste avbryta behandlingen, men att jag inte ska vara ledsen för att min kropp fungerar som den ska och att de nu vet vilken dos jag behöver... Självklart blev jag ledsen, kom ju bara halvvägs :( väntar på att de ska ringa i em med ett svar på hur vi ska göra. Någon som vart med om detta? Fått avbryta och börja om behandlingen?

• Bell13
    Sookie85 skrev 2014-03-31 12:59:08 följande:

Beklagar Johansson79, önskar dig lycka till för nästa gång.

Håller tummarna för dig Bell13 att allt ska gå bra :)

Själv var jag nyss på koll, sputdag 10 och jag har troligtvis blivit överstimulerad, läkaren sa att de kanske måste avbryta behandlingen, men att jag inte ska vara ledsen för att min kropp fungerar som den ska och att de nu vet vilken dos jag behöver... Självklart blev jag ledsen, kom ju bara halvvägs :( väntar på att de ska ringa i em med ett svar på hur vi ska göra. Någon som vart med om detta? Fått avbryta och börja om behandlingen?

Hur har det gått för dig?
  • Sookie85

Dom ringde igår och välkomnade mig på torsdag för ÄP, blev jätte glad att det blir av :) ska ta ovitrellesprutan ikväll. Hur många dagar för man vänta efter ÄP till nästa steg?

• liamae
    Sookie85 skrev 2014-04-01 12:38:38 följande:
    Dom ringde igår och välkomnade mig på torsdag för ÄP, blev jätte glad att det blir av :) ska ta ovitrellesprutan ikväll. Hur många dagar för man vänta efter ÄP till nästa steg?

Härligt! Man brukar komma tillbaka för ET två dagar efter ÄP men ibland odlar de embryona i fem dagar istället. Tror mest att de gör det när man har många befruktade för risken är väl större då att några inte klarar sig så länge utanför livmodern. Lycka till nu! :)

Jag är på RD3. Är så sjukt trött om dagarna och sover oroligt på nätterna. Smärtan efter ÄP har börjat lägga sig men magen är svullen och putar ut. Jag känner mig lite småfebrig o matt så jag nojar lite för ös igen. Hade precis så här sist. Skillnaden nu är att jag är lite snorig o har kli i halsen så jag hoppas att det är förkylning/pollen istället. Tiden går segt. Jag vill bara ha mitt lilla plus nu! :)
  • Bell13
    Sookie85 skrev 2014-04-01 12:38:38 följande:

Jag hoppas det går bra på torsdag
  • liamae
    Sookie85 skrev 2014-04-01 15:35:39 följande:
    Gör ÄP jätte ont? Läst att det tar ca 15 min, stämmer det?

Sorry, men mina båda plock har gjort svinont men så är verkar det inte alls vara för alla! För mig gjorde ena sidan jätteont medan den andra var okej. Det går iaf jättefort (15 min absolut!) o man blir trött o dåsig o varm av morfinet så det underlättar. Verkar som att olika människor får olika effekt av morfinet helt enkelt. Be om en lugnande tablett om du är nervös, det är toppen! :)
  • Bell13
    Sookie85 skrev 2014-04-01 15:35:39 följande:

Gör ÄP jätte ont? Läst att det tar ca 15 min, stämmer det?

För mig var det inte alls smärtsamt, finns smärtfria också precis som det finns drömförlossning kontra mardrömsförlossning
Svar på tråden Ivf mars 2014