• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Wilmis
    MissHelena skrev 2014-03-27 09:23:52 följande:
    Jag hade testdag dagen efter min födelsedag men testade på födelsedagen och det blev ett fint starkt plus! Kunde inte bli bättre :)Hoppas att din födelsedag blir lika bra!

Åh gud vad kul att du plussade på din födelsedag, grattis!

Haha ganska kul för egentligen har jag faktiskt TD dagen efter min födelsedag men jag tänker testa på f-dagen för det känns mkt roligare om det skulle va ett plus. En händelse man aldrig kommer glömma i så fall :)

Vilken vecka är du i nu?
  • Wilmis
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 11:48:13 följande:
    Inget befruktat ägg så det blir att börja om på nytt igen :(

Ååååååå nej va trist, lider verkligen med dig och ger dig all styrka att komma igenom denna fas så att ni orkar börja om snart igen. Kram
  • Anneliiee

Efter kontroll idag så har jag mer vätska i buken och äggstockarna har blivit lite större. Väntar just nu på provsvar, blir eventuellt inlagd. Hoppas nästan på det nu då det har blivit mycket värre sen igår bara..

• Fläderpärlan

Nu mår jag lite bättre efter att ha pratat med Staffan på ivfkliniken. Han sa att han själv blev förvånad över att de hittade så få ägg, för tydligen har jag ett väldigt bra amh-värde så han var nästan beredd att sänka dosen först men när han såg att de var få äggblåsor vid ultraljudet så gjorde han inte det... Det var också därför jag fick börja med så låg dos till en början för att han var rädd att överstimulerad mig. Nu undrar jag om de kommer att köra icsi nästa gång, även om min mans spermaprov ser bra ut? Eftersom de inte lyckades befrukta själva denna gång, hur tror ni de gör?

• lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-28 09:53:15 följande:
    Nu mår jag lite bättre efter att ha pratat med Staffan på ivfkliniken. Han sa att han själv blev förvånad över att de hittade så få ägg, för tydligen har jag ett väldigt bra amh-värde så han var nästan beredd att sänka dosen först men när han såg att de var få äggblåsor vid ultraljudet så gjorde han inte det... Det var också därför jag fick börja med så låg dos till en början för att han var rädd att överstimulerad mig. Nu undrar jag om de kommer att köra icsi nästa gång, även om min mans spermaprov ser bra ut? Eftersom de inte lyckades befrukta själva denna gång, hur tror ni de gör?

har ni fått nåt svar på HUR många spermier han har? här gör dom inte isci om inte kvaliten är kass...

skönt å höra att de känns lite bättre! får se första gången nu som ett test för kroppen. fick du nåt besked om nästa start? kram 

• pco

Hej tjejer!
    Får man hoppa in?
    Nu kör vi igång med 5 försöket. Vissa av er känner jag igen sedan tidigare som lillatrollet och limalie.. Hur går det för er? Har har inte läst igenom tråden än.

• pco

Såg förresten attni pratade om progestronet.. Jag tar crinone och det tar man 1 gång om dagen på morgonen och då behöver man inte ligga still heller, eller rättaresagt man ska inte det, utan då ska man röra sig o vara igång efter intag då ämnerna i progestronet ska utsöndras så man slipper ta flera gånger om dag o den åker inte ut o det kladdas inte heller o det är smidigt ihop med jobb. .,första gången tig jag vaggisarna men det va skit o sen börja jag med lutinus som var likadant oxå skit så sen ändra jag till crinonen o varje gång efter det har jag fått plus på Stickan, för det stannar kvar så bra där inne.
    Ursäkta att det blev så långt. Ville bara komma med tips.

• liamae
    pco skrev 2014-03-28 15:20:24 följande:
    Hej tjejer!

Får man hoppa in?

Nu kör vi igång med 5 försöket. Vissa av er känner jag igen sedan tidigare som lillatrollet och limalie.. Hur går det för er? Har har inte läst igenom tråden än.

Hej pco! :) Ska du köra långa eller korta? Hur många gånger har du gjort innan? Jag gjorde ÄP igår, det är mitt andra försök (inga till frysen sist). Fick 12 ägg o supernojig att de ska ringa idag. Går som på nålar här hemma.
  • Mandelmumsa

Hej alla! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har efter en lång historia med IVF-försök äntligen fått se ett hjärta slå för första gången igår i v. 6+6. Dock fanns det ett observandum. Embryot var väldigt litet. Det var 4 mm fast det borde varit 1 cm, vilket betydde att det storleksmässigt verkade vara en vecka yngre än det är. Är det någon som har fakta, egna erfarenheter eller har hört talas om eller läst om något sådant och kan berätta hur det gick i de fallen? Berätta gärna även om det inte slutade väl. Barnmorskan ville inte ge några som helst hintar om vartåt det oftast bär när det ser ut såhär, och väntan och ovissheten är ju så jobbig i denna process. Vi fick en ny tid 7/4 för att se hur det har utvecklats. Tacksam för allt ni kan dela med er av!

• Fläderpärlan
    lillatrollet85 skrev 2014-03-28 10:41:46 följande:
    har ni fått nåt svar på HUR många spermier han har? här gör dom inte isci om inte kvaliten är kass... skönt å höra att de känns lite bättre! får se första gången nu som ett test för kroppen. fick du nåt besked om nästa start? kram 

Ok, nej det kanske är så att de inte gör så men tänkte eftersom de inte befruktade denna gång trots bra kvalité, om de vågar chansa nästa gång?! Vi kör ju direkt, har redan börjat spraya och skulle fortsätta ta lutinus i 10 dagar för att sedan få en blödning...
Svar på tråden Ivf mars 2014