• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • MissHelena
    johansson79 skrev 2014-03-27 11:11:27 följande:
    Tvär minus idag för mig på RD 9, inte så mycket som en skugga 😯
    Ge inte upp, än finns det chans. RD9 är ju ganska tidigt. Är det 2-dagars du har?
  • MissHelena
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 11:48:13 följande:
    Inget befruktat ägg så det blir att börja om på nytt igen :(

Neej! Förstår att det känns jättejobbigt =( Men nu känner ni till din kropp bättre så nästa gång blir det säkert bättre!
    Ska du göra det långa igen eller ska ni testa det korta nu? Jag gjorde det långa på vårt första försök och mådde skit. Sedan har jag gjort korta de två andra gångerna, men bättre resultat på både antal ägg och antal befruktade. Plus att jag inte mådde dåligt alls. 

Men det beror naturligtvis på om de hittat något fel som gör att det passar bättre med den ena eller andra behandlingen. På oss hittade de inget fel och därför spelade det egentligen ingen roll vilket protokoll vi valde.

Håller tummarna på att nästa gång blir er gång!!

• Fläderpärlan
    MissHelena skrev 2014-03-27 12:03:22 följande:
    Neej! Förstår att det känns jättejobbigt =( Men nu känner ni till din kropp bättre så nästa gång blir det säkert bättre! Ska du göra det långa igen eller ska ni testa det korta nu? Jag gjorde det långa på vårt första försök och mådde skit. Sedan har jag gjort korta de två andra gångerna, men bättre resultat på både antal ägg och antal befruktade. Plus att jag inte mådde dåligt alls.  Men det beror naturligtvis på om de hittat något fel som gör att det passar bättre med den ena eller andra behandlingen. På oss hittade de inget fel och därför spelade det egentligen ingen roll vilket protokoll vi valde. Håller tummarna på att nästa gång blir er gång!!

Jag hade ju helst velat gjort det korta men det verkar inte ens komma upp på förslag utan sköterskan sa att jag skulle börja ta lutinus ändå tre gånger per dag och spraya synarela som jag gjorde innan och sen ta ett Blodprov efter påsk, men då får jag ju spraya jättelänge har jag sett nu... Va liksom inte rikigt med då hon förklarade heller, var så himla ledsen och besviken... Har någon av er varit sjukskriven pga detta, jag känner mig helt slut psykiskt plus att jag är förskollärare, det känns inte så lockande att jobba mitt i allt...
  • lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 12:09:19 följande:
    Jag hade ju helst velat gjort det korta men det verkar inte ens komma upp på förslag utan sköterskan sa att jag skulle börja ta lutinus ändå tre gånger per dag och spraya synarela som jag gjorde innan och sen ta ett Blodprov efter påsk, men då får jag ju spraya jättelänge har jag sett nu... Va liksom inte rikigt med då hon förklarade heller, var så himla ledsen och besviken... Har någon av er varit sjukskriven pga detta, jag känner mig helt slut psykiskt plus att jag är förskollärare, det känns inte så lockande att jobba mitt i allt...

Jobbar med inom barnomsorgen.. jag har fått vart hemma å vilat upp mig en vecka efter varje omgång. Hade inte fixat jobba...

Min första gång spraya jag med huuur länge som helst innan de blev dags för blodprov.

Massa kramar!!
  • johansson79
    MissHelena skrev 2014-03-27 12:00:16 följande:
    Ge inte upp, än finns det chans. RD9 är ju ganska tidigt. Är det 2-dagars du har?

Hej! Jag fick 2st 4cell tillbaka den 18/3, har läst om så många som testat posetivt med 2dagars på RD 9 o 10 så därför tog jag ett test men som sagt tvär minus 😯 har TD 31/3
  • Fläderpärlan
    lillatrollet85 skrev 2014-03-27 12:31:52 följande:
    Jobbar med inom barnomsorgen.. jag har fått vart hemma å vilat upp mig en vecka efter varje omgång. Hade inte fixat jobba... Min första gång spraya jag med huuur länge som helst innan de blev dags för blodprov. Massa kramar!!

Ok, skönt att höra att jag inte är överkänslig, tanken på att jobba, det går bara inte... Hade dock velat kört korta protkollet men jag antar att de i Falun vet bäst!
  • Bell13
    johansson79 skrev 2014-03-27 11:11:27 följande:

Tvär minus idag för mig på RD 9, inte så mycket som en skugga ????

Tror det är för tidigt att testa dag 9 jag fick ett svagt streck dag 10.
  • Fläderpärlan
    MissHelena skrev 2014-03-27 12:03:22 följande:
    Neej! Förstår att det känns jättejobbigt =( Men nu känner ni till din kropp bättre så nästa gång blir det säkert bättre! Ska du göra det långa igen eller ska ni testa det korta nu? Jag gjorde det långa på vårt första försök och mådde skit. Sedan har jag gjort korta de två andra gångerna, men bättre resultat på både antal ägg och antal befruktade. Plus att jag inte mådde dåligt alls.  Men det beror naturligtvis på om de hittat något fel som gör att det passar bättre med den ena eller andra behandlingen. På oss hittade de inget fel och därför spelade det egentligen ingen roll vilket protokoll vi valde. Håller tummarna på att nästa gång blir er gång!!

Förresten hitta de nå fel på dug när Du fick byta från det långa till det korta? Det enda jag kan komma på var att jag hade för låg dos menopur kanske? Hade bara 6-7 äggblåsor på ul och de fick endast ut 2 ägg och inget befruktades...
Svar på tråden Ivf mars 2014