• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Fläderpärlan

Hej igen! Jag vet att jag tjatar om hur dåligt jag mår hela tiden men jag vet inte vem/vilka jag ska vända mig till? Är det någon mer än jag som tror att de har hamnat i någon form av depression? Har liksom svårt att gå upp, att vara glad, är trött JÄMT känns det som... Jag vet inte om detta är typiska symptom men jag känner mig bara matt!

• ingridfreja
    Bell13 skrev 2014-04-02 20:25:51 följande:
    Stort grattis. Är det första barnet?

Nej, det är mitt andra. Fick en dotter 2011, spontangravid, men den här gången gick det inte utan att det fick bli ivf, ! Själv då?
  • Sookie85

Elinmariaregina: har du pratat med ngn i Falun på kliniken? Kan vara skönt att få prata av sig kanske? Jag förstår verkligen att du är nere och ledsen, men passa på att göra nått kul nu med din man innan nästa försök. Åk på en weekend och bara koppla av :) Stor styrkekram till dig!

• merjama
    Elinmariaregina skrev 2014-04-02 21:24:02 följande:
    Hej igen! Jag vet att jag tjatar om hur dåligt jag mår hela tiden men jag vet inte vem/vilka jag ska vända mig till? Är det någon mer än jag som tror att de har hamnat i någon form av depression? Har liksom svårt att gå upp, att vara glad, är trött JÄMT känns det som... Jag vet inte om detta är typiska symptom men jag känner mig bara matt!

Hej, under min första ivf behandling så kände jag mig också likt dig. Sista veckan av proceduren ville jag inte göra något,var bara hemma och hade ingen ork och lust att träffa någon. Men så fort allt var Över (fick minus) och all känslor om hopp o förtvivlan + hormoner var över så mådde jag bra igen. Det är väldigt att snurra in sig med allt som pågår och man blir lätt överväldigad. Denna gången kände jag lite ångest utav Gonal -f. Vilken del av proceduren är du på?
  • Fläderpärlan
    merjama skrev 2014-04-02 22:12:15 följande:
    Hej, under min första ivf behandling så kände jag mig också likt dig. Sista veckan av proceduren ville jag inte göra något,var bara hemma och hade ingen ork och lust att träffa någon. Men så fort allt var Över (fick minus) och all känslor om hopp o förtvivlan + hormoner var över så mådde jag bra igen. Det är väldigt att snurra in sig med allt som pågår och man blir lätt överväldigad. Denna gången kände jag lite ångest utav Gonal -f. Vilken del av proceduren är du på?

Just nu är jag inne på min andra behandling eftersom det inte blev ngn återföring förra pga obefruktade ägg. Så vi körde på direkt , just nu sprayar jag nässpray... Och ska göra det fram till påsk! Det är bara det att jag har mått såhär en längre tid nu, över ett år! Jag har gått hos kurator några ggr redan men jag vet inte om det hjälper riktigt..
  • Bell13
    ingridfreja skrev 2014-04-02 21:49:26 följande:

Nej, det är mitt andra. Fick en dotter 2011, spontangravid, men den här gången gick det inte utan att det fick bli ivf, ! Själv då?
    Jag har två döttrar sedan innan 12 och 8 år gamla. Fyller 40 år i sommar och har hållit på med ivf sedan maj förra året, det här är tredje behandlingen. Förra gången fick jag ma och hoppas nu på att det här ska bli en liten baby
  • Wilmis

Jag är på RD 10 nu, 4:e IVF behandlingen. Har inga symptom alls men självklart hoppas man. Har börjat blöda på RD 12-14 de andra gångerna. TD 10/4.

• Bell13
    Wilmis skrev 2014-04-03 09:43:42 följande:

Jag är på RD 10 nu, 4:e IVF behandlingen. Har inga symptom alls men självklart hoppas man. Har börjat blöda på RD 12-14 de andra gångerna. TD 10/4.

Åh jag hoppas att det går vägen den här gången. Har de satt in ett eller två embryon?
  • Anneliiee

Jag har börjat med innohep sprutor mot blodproppar. Läste bipacksedeln igår och de står då att dessa innehåller bensylalkohol och detta koncenveringsmedel ska inte användas under graviditet. Och att man då ska ta sprutor som inte innehåller de. Vart lite fundersam då vad detta kan innebära?

Svar på tråden Ivf mars 2014